Aihe: Rumpuvertailu..
1 2 3 4 5 6 7 833 34 35 36 37
pehmo
10.12.2005 11:30:04 (muokattu 10.12.2005 11:31:17)

Exporttien vika on lähinnä juuri tuossa ISS-systeemissä, sekä siinä, ettei niitä tomeja saa oikein JUURI siihen asentoon kuin haluaa, johtuen siitä, että tiltit ovat hammastettuja. Ja todellakin, se vire ei oikein tahdo pysyä. Toinen ikävä asia on se, ettei tomeja saa kovin lähelle soittajaa ja niitä ei saa kovinkaan alas, lukuunottamatta 10" tomia, joka ei heti nirhaa basaria vanteillaan. Virveli on myös melko susi, sitä saa viritellä tunteella ja taidolla, että siitä lähtee edes kohtuullista mökää. Itseasiassa tehdaskalvot ovat suurimmaksi osaksi täyttä roskaa, lukuunottamatta niitä protonen yksikerroskalvoja, jotka ovat varsin kohtuulliset. Eli uudet yläkalvot vain ja alle ne vanhat yläkalvot, ellet ole hakannut niitä ihan verille. Virvelikalvot kannattaa kuitenki eittämättä vaihtaa suoraa remuun, akvaarioon tai eevaanssiin. Basarikalvoista ei ole niinkään tietoa, itsellänikin vielä nuo alkuperäiset alla, mutta kyllä ne asiansa ajaa.

Suosittelen kyllä lämpimästi Exportteja ostavalle hankkimaan samalla ainakin virvelin kalvot sekä harkitsemaan tomeihin uusia yläkalvoja, sillä näin saa ehkä eniten irti näistä tehdaskalvoista. Tehdaskalvot ovat aika tuskallista virittää ja ainoa ääni, minkä minä niistä aikoinani sain muistutti lähinnä PRRrrrr-tyylistä mylvintää. Pearlin ProTone 1/2-ply sekoitus tomeissa toimii ihan kohtuullisesti ainakin näin aluksi. Tällä tavoin saadaan semmoinen ihan mukava rokkithummmm, kunhan vain jaksaa viettää aikaa virittäessä.

E: Alkuperäisestä virvelikalvosta hakkaa päällysteet todellakin kahdessa viikossa tohjoksi.
Täytyy olla riski jotta jaksaa kantaa hanuristin kamoja.
Migo
10.12.2005 12:25:40
Exporttien vika on lähinnä juuri tuossa ISS-systeemissä, sekä siinä, ettei niitä tomeja saa oikein JUURI siihen asentoon kuin haluaa, johtuen siitä, että tiltit ovat hammastettuja. Ja todellakin, se vire ei oikein tahdo pysyä. Toinen ikävä asia on se, ettei tomeja saa kovin lähelle soittajaa ja niitä ei saa kovinkaan alas, lukuunottamatta 10" tomia, joka ei heti nirhaa basaria vanteillaan. Virveli on myös melko susi, sitä saa viritellä tunteella ja taidolla, että siitä lähtee edes kohtuullista mökää. Itseasiassa tehdaskalvot ovat suurimmaksi osaksi täyttä roskaa, lukuunottamatta niitä protonen yksikerroskalvoja, jotka ovat varsin kohtuulliset. Eli uudet yläkalvot vain ja alle ne vanhat yläkalvot, ellet ole hakannut niitä ihan verille. Virvelikalvot kannattaa kuitenki eittämättä vaihtaa suoraa remuun, akvaarioon tai eevaanssiin. Basarikalvoista ei ole niinkään tietoa, itsellänikin vielä nuo alkuperäiset alla, mutta kyllä ne asiansa ajaa.

Suosittelen kyllä lämpimästi Exportteja ostavalle hankkimaan samalla ainakin virvelin kalvot sekä harkitsemaan tomeihin uusia yläkalvoja, sillä näin saa ehkä eniten irti näistä tehdaskalvoista. Tehdaskalvot ovat aika tuskallista virittää ja ainoa ääni, minkä minä niistä aikoinani sain muistutti lähinnä PRRrrrr-tyylistä mylvintää. Pearlin ProTone 1/2-ply sekoitus tomeissa toimii ihan kohtuullisesti ainakin näin aluksi. Tällä tavoin saadaan semmoinen ihan mukava rokkithummmm, kunhan vain jaksaa viettää aikaa virittäessä.

E: Alkuperäisestä virvelikalvosta hakkaa päällysteet todellakin kahdessa viikossa tohjoksi.

Tämä on kyllä niiin totta. Kalvot tosiaan pitäisi itse vaihtaa. I.S.S:ien tilalle laitoin rimssit ja ne ovat pelanneet mainiosti. Tomien asettelun olen saanut jokseenkin kohdalleen, mutta silti niitä pitäisi saada hieman paremmaksi. Nooh muuten olen ollut ihan tyytyväinen.
Tykkään soittaa soittimilla.
ToMi88
14.12.2005 18:31:57

Katos, tama on tehnyt swinkuista limited edition version. Musta rauta on näissäkin jo...

http://www.tamadrum.co.jp/world/distributors/frame_sterios.html
drum_man
23.12.2005 11:54:01
Paljonko tommoset rimssit sitten maksaa? Mistä niitä saa? Oon ajatellu vaihtaa itekkin noi I.S.S tsydeemit pois... Miten ne rimssit toimii? Tuleeko se kiinnitys niinku siihen rummun kylkeen? Tarviis kahteen tomiin hommata tollaset.
wavelength
23.12.2005 12:54:23

Paljonko tommoset rimssit sitten maksaa? Mistä niitä saa? Oon ajatellu vaihtaa itekkin noi I.S.S tsydeemit pois... Miten ne rimssit toimii? Tuleeko se kiinnitys niinku siihen rummun kylkeen? Tarviis kahteen tomiin hommata tollaset.

Rimsit maksaa ehkä pari-kolme kymppiä kipale. Ne kiinnitetään viritysruuveihin.
En tiedä mistä puhun.
wavelength
23.12.2005 13:50:58

Olisiko aiheellista pykätä pystyyn myös jonkin sortin virvelivertailu?
En tiedä mistä puhun.
Deino
23.12.2005 13:52:10 (muokattu 23.12.2005 13:58:41)

Ei.

Edit: Siis ei ainakaan lisää FAQ:ja
Perkele!
Migo
23.12.2005 13:55:00

Mielestäni tänne voisi laittaa kokemuksia kaikenlaisista virveleistä. Kyllä minä kannatan!
Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti. http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/
Legatus
23.12.2005 15:00:07
Mielestäni tänne voisi laittaa kokemuksia kaikenlaisista virveleistä. Kyllä minä kannatan!

Heti laitan kysymyksen. Torilla joku myy Ludwig Black Beauty Virveliä hintaan se ja se. Eli millanen on tämä kyseinen ludari? hintansa arvonen?
Janne pentele!!!!!!!
Legatus
23.12.2005 17:05:21
Sillä hinnalla sais jo hyvän kumun...
Janne pentele!!!!!!!
hollmi-5
24.12.2005 16:12:51
Sillä hinnalla sais jo hyvän kumun... Ludwigin Black Beauty on kuitenkin aivan parasta, mitä rahalla saa. Klassikko ja hintansa hyvin säilyttävä peli.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
ltg
02.01.2006 15:19:25
Juuri tuli pikkutomeja vajaa Pearl BLX-setti alle. Eli kokokoivua, ja setti on 80- ja 90 -lukujen taitteesta.

Atakissa löytyy, ja basari (22*16) on jytyin tähän asti soittamani. Myöskin lattiatomi on melkoisen jämerää tekoa, soundiltaan mitä mainioin. Eli tähän asti olen ollut hankintaani vain tyytyväinen. Kirjoittelen tähän lisää sitten, kun saan pikkutomit settiin. Pitkät lugit eivät tunnu haittaavat, tuovat vain rock-uskottavaa ulkonäköä.
Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin.
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
Legatus
05.01.2006 15:57:56
Kysyin lisää pönttöjä omaan rumpusarjaan mitä ei enää valmisteta, niin aika kovan hinnan levytukku laitto :

20" x 18" 545,-
8" x 8" 175,-
16" x 16" 285,-

Taian ostoo pelkän pasarin ja ton 8 tuumasen. Että sellasta tietoa kun tilausvalmisteisia ovat nykyään nuo vanhemmat sarjat.
Roddy on jumala!!
Niskamies
05.01.2006 16:15:33
Kysyin lisää pönttöjä omaan rumpusarjaan mitä ei enää valmisteta, niin aika kovan hinnan levytukku laitto :

20" x 18" 545,-
8" x 8" 175,-
16" x 16" 285,-

Taian ostoo pelkän pasarin ja ton 8 tuumasen. Että sellasta tietoa kun tilausvalmisteisia ovat nykyään nuo vanhemmat sarjat.

Mee paikanpäälle tinkimään, niin eiköhän hinnat tipu.
More is more.
Legatus
05.01.2006 16:18:51
Mee paikanpäälle tinkimään, niin eiköhän hinnat tipu.

Parinkympin takia Nilsiästä pääkaupunkiseudulle ; noin 500 km. Maksan aattelin josko sais ton 8" ja basarin 700€ sisältäen postikulut. saa nähä taipuuko
Roddy on jumala!!
Niskamies
05.01.2006 16:30:49
Parinkympin takia Nilsiästä pääkaupunkiseudulle ; noin 500 km. Maksan aattelin josko sais ton 8" ja basarin 700€ sisältäen postikulut. saa nähä taipuuko

Saitko noi hinnat meilillä? Soittokin kanattaa.
More is more.
Legatus
05.01.2006 16:32:16
Saitko noi hinnat meilillä? Soittokin kanattaa.

Meilillähän minä. Pitää yrittää soittaa sinne loppiaisen jälkee ku oon menossa taas töihi että sais rahat noihi.
Roddy on jumala!!
drum_man
07.01.2006 11:33:43
Tähän lisäisin, että kun tuolla luki, että I.S.S rajoittaa Remon käyttöön! Ei pidä paikkaansa... Vaihdoin juuri tomeihin Evansin kalvot ja toimii mitä parhaimmin! Niissä Evansseissa on se kalvon vanne pienempi kuin Pearlin omissa kalvoissa, Evansseissa sellainen pyöreä ja Pearleissa semmonen enemmän neliö mallinen. Mutta hyvin tuntuvat istuvan ja ongelmia ei ole ollut...
mattijii
09.01.2006 00:37:32
Täällä puhutann Tamasta, Jammusta ja Pearlista. Ittse ostin ihan mettästä (käytetyn) Mapex V-sarjan. Soi kivasti ja kuuluu... eikä maksanut maltaita. Basaripolkimeksi vaihdoin Taman pedaalin ja kyllä jytää. Kaipa se on siitä kiinni, mitä hakee ja haluaa? Tsekistä ostin Denak Amati Magic 20" riden... hiton kiva ääni, liikkeessä vastaavat äänet tuli 7 kertaa kalliimmista Zildikoista, Paisteista ja Sabianista. Kuunnelkaa muitakin kuin valtamerkkejä, voitte saada pikkurahalla hienot soundit.

Nimim. 35 vuoden tauko ja taas baanalla :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)