sormunen 22.07.2003 16:10:24 | |
---|
Mutta mä en puhunut tosta, vaan siitä johdettua ajatusta että tolla tavalla pystytään isommassa mittakaavassa tekemään bisnestä kun jätetään ne alternativedancet yms. marginaali pois. . Tai vaikkei jättäisikän pois vaan nekin olis siellä vaan omassa lokerossaan, mihin olisi helppo myydä kohderyhmämainoksia... Tietyllä tavalla friikkien erikoistuneet kanavat olisivat mun mielestäni jees täydentämässä kuvaa, mutta kun nyt KAIKKI ovat tietyllä tavalla "erikoistuneita" ja puuttuu (Radio Helsinkiä lukuunottamatta) yleiskanava. Mikä nyt on erikoistunut listamusaan, mikä näköisjazziin. Että näkökulma on vähän kapee, kun kirjoitetaan, että radio oli muuten jees, mutta kun tuli muun hevin seassa sitä pomppumetallia, niin se oli liikaa. |
jPekka 22.07.2003 16:45:08 | |
---|
Mutta tulipas sukulaisissa huomattua miten mainio keksintö ilmeisesti digi-boxin (?) yhteydessä tuleva "radiokanavaohjelma" on. Musiikin voi todellakin valita kategorioittain! Jos tekee mieli kuulla listapoppia (ei....) niin valitse chart list. Jos tekee mieli kuulla Rainbowta tai Chuck Berryä niin valitse classic rock. Niin kätevää ja kategorioita oli vielä kohtalaisen monipuolisesti. Mm. chart list, classic rock, hard rock, alternative rock, old gold, gold, dance, underground dance, reggae, classical, latin, chill out, love songs... Tuollaisessa kategorisoinnissa ei vain yleensä ole sijaa sellaisille kategorioille millä minä kuuntelen: "Nyt maistuisikin sellainen pienimuotoinen, intiimi musa, jossa on hyvä laulaja, akustinen yleisilmapiiri ja tumman savuinen fiilis, mutta musiikin tyylilajilla ei ole niin väliä". Tai jos haluan kuunnella Chuck Berryä, en totisesti halua kuunnella seuraavaksi Rainbowta, vaan vaikkapa - mielialasta ja biisistä riippuen - esimerkiksi John Lee Hookeria, Peter Casea tai Alias Ron Kavanaa, joista jokainen johdattelee taas ihan eri suuntiin. Rainbown jälkeen saattaisi sopia vaikkapa Raging Slab, ja Slabin jälkeen Rage Against the Machine. Mistä löytyvät oikeat kategoriat minulle? Aivan oikein, ei mistään. Joko on soitettava omia levyjään - missä on se huono puoli ettei kuule mitään mitä ei olisi ennen kuullut - tai heittäydyttävä sellaisen radiopersoonan vietäväksi, jolla on tyylitajua ja vapaat kädet pistää seuraavaksi soimaan ihan mitä tahansa. - - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Jucciz 23.07.2003 08:25:33 | |
---|
Keski-Suomen alueella kuuluu Radio Jyväskylä, joka soittaa yllättävän paljon hyviä pop- ja rock-klassikoita. Tulee paljon hyvää musaa myös 70-luvulta. Olin positiivisesti yllättynyt, sillä hyvät radioasemat alkavat nykyisin todellakin olla hirmu harvassa. Groovelta tulee joskus jotain hyvää, mutta sielläkin on liikaa hissiä ja liian vähän oikeaa jazzia/groovea/soulia/funkia. Yleensä "joutuu" turvautumaan omaan levyhyllyyn. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Chemo 23.07.2003 10:49:32 | |
---|
tai heittäydyttävä sellaisen radiopersoonan vietäväksi, jolla on tyylitajua ja vapaat kädet pistää seuraavaksi soimaan ihan mitä tahansa. Joo, mä en oikein muunlaista radiota halua kuunnellakaan. Ja Helsinkiä kuuntelen minäkin yleensä kun radiota kuuntelen. Ei mulla toisaalta mitään noita konseptiradioitakaan vastaan ole, mutta ne eivät vaan ole mua varten. Kukin tehköön ja kuunnelkoot mitä haluaa. Paitsi että YLE on tosiaan vähän toinen juttu. |
kivi 23.07.2003 23:15:30 (muokattu 23.07.2003 23:25:56) | |
---|
Heh, nettiradion ajatus alkoi houkuttaa niin, että laitoin koneeseen romukopasta löytämäni vanhan SB16 -kortin, ja kävin lataamassa WinAmpin. Nyt ei muuta kuin vinkkejä kehiin hyvistä kauko- ja lähi-idän etnopop-kanavista. Nää Etelä-Korean radion uutiset ei lopu ikinä...:-) EDIT: Eiku, alkaakin sujua. Zimbabwen radiosta tulee hyvää ohjelmaa. Ha! |
Saami 23.07.2003 23:59:49 (muokattu 24.07.2003 00:00:39) | |
---|
Hemmetti, kun menin unohtamaan, mistä sen radiolistan sai Winampiin. No kaiketi sen saisi www.winamp.com mutta se ei käy, se ei käy, se ei käy, kertakaikkiaan käy. Edit: Niin, siis tuolla sivuilla on eri systeemi :-) |
kivi 24.07.2003 00:17:46 | |
---|
Hemmetti, kun menin unohtamaan, mistä sen radiolistan sai Winampiin Mulla on auki tuollainen sivu kuin http://www.shoutcast.com/waradio.phtml?genre=Africanjos meet siitä puuta ylöspäin, eiköhän ala asemia löytyä, jos tuota tarkoitit? Huomenna täytyy askarrella tästä koneesta piuha stereoiden päättäriin. Kuulokkeet ei oo mikään ratkaisu, olivatpa kuinka hyvät vaan. Nää on Sennheiser HD433, mukavat soittoluurit. |
Bonham 24.07.2003 10:35:19 | |
---|
Mitenkä nuo nettiradiot toimivat? Ei mitään hajua koko asiasta... Vaatiiko taasen lisää tehoa myllyltä, jotta voi esimerkiksi kuunnella samaan aikaan, kun täällä roikkuu? Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
kivi 24.07.2003 10:59:41 | |
---|
Mitenkä nuo nettiradiot toimivat? Ei mitään hajua koko asiasta... Vaatiiko taasen lisää tehoa myllyltä, jotta voi esimerkiksi kuunnella samaan aikaan, kun täällä roikkuu? Ei ainakaan mulla hidasta konetta, ja tää on 133 Mhz Pentium I, jonka oon ite rakentanut 486:n raunioista. Eli todennäköisesti tehottomampi kuin sun... www.winamp.com -sivulta latasin sen vanhemman winampin siinä toivossa että olis vähemmän resurssirohmu kuin nykyohjelmat - ja toimii:-) |
Bonham 24.07.2003 11:02:13 | |
---|
Joo, mulla on sentään 225! Mutta ihan fyysisellä puolella; kaiuttimet tietty ja ilmeisesti jonkin sortin äänikortti on tarvis hankkia... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
telecustom 24.07.2003 17:56:33 | |
---|
Eikä sen tarvitsisi olla edes niin puritaanista että vaan kunnon kitararokkia vaan ihan bowiet ja radioheaditkin kävisi..kunnon musiikkia hutun tilalle!!! "rock`n`roll is never die" Kirka |
Eikä sen tarvitsisi olla edes niin puritaanista että vaan kunnon kitararokkia vaan ihan bowiet ja radioheaditkin kävisi..kunnon musiikkia hutun tilalle!!! Juuri näin! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 25.07.2003 13:37:56 | |
---|
Löytyisikö ratkaisu ihan pelkästään teemapäivistä - siis jos lähdetään siitä, että YLE:n velvollisuus on sivistää maamme nuorisoa päivän kuumilla listahiteillä, eikö pari kolme päivää viikossa riittäisi? Olisi helpompaa kääntää kanavalle tiettyinä päivinä, kun tietäisi valmiiksi ettei joudu altistumaan hutulle. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Groove Man 28.07.2003 14:52:45 | |
---|
Mulla on auki tuollainen sivu kuin http://www.shoutcast.com/waradio.phtml?genre=African jos meet siitä puuta ylöspäin, eiköhän ala asemia löytyä, jos tuota tarkoitit? Kiitti vinkistä. Ei ole tullut ennen sekaannuttua näihin nettiradioihin, kun ei tuota kaistaa kauheasti kotosalla löydy, mutta eri asia näin duunissa.... Cinderella - Shake me... |
Rock n 28.07.2003 15:28:21 | |
---|
Olisi helpompaa kääntää kanavalle tiettyinä päivinä, kun tietäisi valmiiksi ettei joudu altistumaan hutulle. Olihan noita profiloituja juttuja vieläjoitakin aikoja sitten, mutta ainakin minun ohjelmat ovat lakkautettu. Kun sitten kyselin asiaa yleltä, niin sanoivat saman materiaalin tulevan kyllä viikon aikana. Hyvä #€%&%€#€# Yle |
jPekka 28.07.2003 21:38:02 | |
---|
Nyt kun muistin ja olen koti-bookmarkkien ulottuvilla, niin mainittakoon vielä osoite http://arabjukebox.com/ jossa on pitkä lista erilaisia arabimaiden nettiradioasemia. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
rude 29.07.2003 09:57:22 | |
---|
huoh..oisko vähän upeeta jos olis tosiaan joku radiokanava jonka vois vaan laittaa auki ja kuunnella sitä rokkia mitä millonkin sattuu tulemaan. Eikä mitään yötä tai popedaa. Tai teinixpoppia. Unelmaa kai. "Don't give me lip, I've got enough of my own" -Steven Tyler |