Aihe: Koch pedaltone
1
pekurides
17.12.2005 22:25:59

Käytii tänää huudattamassa powertone 2 ja oli aika räyhäkäs vermes mutta 2000e ihan liikaa ni toi vois olla koklaamisen arvoinen ku kotona olisi valmiina hurja pääte ni oisko jollain kokemuksia että löytyykö tuosta samanlaista röhinää ku powertonessa.. jne.
svilo
17.12.2005 22:34:28
Käytii tänää huudattamassa powertone 2 ja oli aika räyhäkäs vermes mutta 2000e ihan liikaa ni toi vois olla koklaamisen arvoinen ku kotona olisi valmiina hurja pääte ni oisko jollain kokemuksia että löytyykö tuosta samanlaista röhinää ku powertonessa.. jne.

Ko kapineen omistaneena ehkä parhaimpia kapineita mitä olen omistanut....

Ei voi muuta kun suositella.

-sv
- tone is everything -
Joees
18.12.2005 17:12:34
Miten hitossa sä onnistuit jalalla sohii niitä potikoita? :) Aikanaan mä en osunut sinne niin millään. Eikös siinä ollut sellanen "monttu" missä on ne on?
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
ReBeat
18.12.2005 17:57:30

Pari vuotta oli tuo Pedaltone ja pidin siitä kovasti. Jos jotain kritiikkiä pitää kaivaa, niin en saanut siitä sellaista varovaista keinutuolisäröä irti. Hyvää kliiniä ja reilumpaa säröä löytyi. Joillain tietyillä putkilla olisi varmaan toiminut paremmin tuo rajamaastokin. Laitteen sisäkalut ja johdotukset eivät ole mitenkään "military grade", mutta tuskinpa noissa missään.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
klunssila
18.12.2005 20:50:45
Pari vuotta oli tuo Pedaltone ja pidin siitä kovasti. Jos jotain kritiikkiä pitää kaivaa, niin en saanut siitä sellaista varovaista keinutuolisäröä irti. Hyvää kliiniä ja reilumpaa säröä löytyi. Joillain tietyillä putkilla olisi varmaan toiminut paremmin tuo rajamaastokin. Laitteen sisäkalut ja johdotukset eivät ole mitenkään "military grade", mutta tuskinpa noissa missään.

Mulla on ollut pedaltone vuoden verran käytössä. Kyllä siitä loistavat säröt saa laidasta laitaan. Vaikka kuinka laittaa gainia, niin silti särön erottelevuus pysyy hyvänä. Käytännössä siantapposäröllä saa vielä avosoinnustakin selvää. Laite vaatii jonkun verran ruuvausta ja tutustumista potikoiden eri asentoihin. Putkityyppejä en ole lähtenyt vaihtelemaan, vaan juuri vaihdoin uuden sarjan Electro Harmonixin 12AX7.

Live-käytössä tämä purkki vaatii kuitenkin rinnalleen joko vahvistimesta lisää kanavia tai jonkin toisen purkin. Tai sitten reipasta potikoiden ruuvaamista biisien välillä/aikana. Toinen huono asia on soolo-buustaus, jossa buustauksen määrää ei voi säätää. Se on siis tehtaalla ennalta määrätty, ja minulle solo-boost on ainakin aivan liikaa. Olen käyttänyt pedaltonea pääasiassa kotona/studiossa, ja kaikki haluamani soundit pedaltonen, g-majorin ja putkivahvarin yhdistelmällä olen saanut kaivettua esiin aika vaivattomasti. Tuossa meikäläisen musanäytteessä on sähkikset soitettu tällä setillä. Voin kaivella muitakin soundiclippeja, jos nyt jotakuta kiinnostaa.

Yksi erittäin huomioon otettava seikka on, että pedaltone soundaamiseen vaikuttaa todella paljon se, millaista vahvistinta/kaappia/keppiä sen perään laitetaan. Parhaiten minulla tuo tuntuu toimivan silloin, kun ohittaa vahvarin oman etuasteen ja soittaa suoraan pääteasteelle (power amp). Eli jos meinaat hankkia kojeen itsellesi, kannattaa muut lelut pedaltonen ympärillä valita tarkoin koesoittoa varten. Muuten voi tulla yllätyksiä.

Mutta minusta on ollut oiva peli, ihan kovan hintansa arvoinen. Tai sitten jos käytettynä löytäisi jostakin, mutta eipä taida löytyä...
Luuseri.
efunkelist
18.12.2005 21:44:03 (muokattu 18.12.2005 21:44:51)

Miten hitossa sä onnistuit jalalla sohii niitä potikoita? :) Aikanaan mä en osunut sinne niin millään. Eikös siinä ollut sellanen "monttu" missä on ne on?

Mänt piuha väliin

EDIT: Tai siis itseasiassa jalka ei sohaissut potikkaa vaan levoton letku jolla hervoton hetku :S ...niin siis se piuha...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)