Aihe: Virveliprojekti valmis
1 2
miän vain
16.12.2005 19:50:11

Sain tuossa valmiiksi rakenteluprojektin. Kyseessä on 8x5 -tuumainen, kaksimattoinen ja helistimillä varustettu split shell -virveli, joka on rakennettu viemäriputkesta. Tein kaiken itse - virvelimatto oli ehkä vaikein juttu. Tuossa on kuvia, laitan tarkempaa juttua huomenna.

http://www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/setit/muovisnare.html

Soundi? Tiukka kuin mikä. Tulee mieleen popkornit kattilassa ja tietyt hip hop -samplet. Kanttilöynnillä heräävät helistimetkin. Ajattele kalvotamburiinia, joka on liian kireällä, ja jossa on kuitenkin bodyä niin että riittää.

Että tällaista täällä tänään.
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
drum-monkey
16.12.2005 19:52:00 (muokattu 16.12.2005 19:55:33)
Helvetin siistin näkönen peli!

Tein kaiken itse - virvelimatto oli ehkä vaikein juttu

?!?! Miten teit? Mulla olis hermo revennyt.
Munletti on mulletti
Deino
16.12.2005 19:53:38

Aika magee.
Perkele!
wavelength
16.12.2005 19:59:18

Näyttää aikamoiselta. Ääninäytettä kehiin! :)
En tiedä mistä puhun.
miän vain
16.12.2005 20:02:32

Helvetin siistin näkönen peli!

Kiitoks

?!?! Miten teit? Mulla olis hermo revennyt.

Kolvi ja tinaa, ei siinä sen enempää tarvita. Pähkäilyyn meni kauemmin kuin itse tekemiseen. Vinkkinä, että lankojen kromau kannattaa raapia pois, muuten ei tahdo tina tarttua.

13 x 7 -versio on jo tulilla. Oisko kellään ylimääräisiä lugeja myydä?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Simbe
16.12.2005 20:16:26
Upea! Ei kyllä näytä tippaakaan muoviselta, onnistunut maalaus.
Olen miettinyt noita Attackin kalvoja, onks ne hyvei?
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
savopie
16.12.2005 20:17:37
AI ku on makee! tosi hieno toi viimeistelykin tossa!
*paljolla lähtee?*
roisto PERKELEE!!!
Ar1
16.12.2005 23:34:50
jep, hieno.
"sä olet mekaaninen"
HCW
16.12.2005 23:51:10
On kyllä hieno.

Sä kun kovasti tykkäät kaikkea rakennella niin oletko koskaan rakentanut mitään muille?
Rek-tum-ta-ka-tum!
dictatorsh*t
16.12.2005 23:52:55
Näyttää näppärältä, nyt sitten ääninäytteitä vaadin!
Dnjmaster
17.12.2005 00:01:52
Tosi mageen näkönen! Ei näytä yhtään viemäriputkelta :) Heti ääninäytettä kehiin :)
kalamies#40 >-)))>
Simbe
17.12.2005 18:17:41 (muokattu 17.12.2005 18:19:15)
---

Kah, tätä kirjoittaessa ovat ääninäytteetkin latautuneet. Valitan laatua, mutta parempaan en nyt kykene. Helistimien helähdys esimerkiksi ei kuulu juuri ollenkaan..

www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/muovi-alamatto.AVI
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/muovi-ylamatto.AVI
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/muovi-molemmatmatot.AVI
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/muovi-setti-alamatto.AVI
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/sem … super/muovi-setti-molemmatmatot.AVI

Tiedostojen nimistä voi päätellä, mitä säätöjä käytin.

Puh. Lisäkysymyksiä odotellessa.

Mahtava soundi! Kyllä se mun mielestä vaatii rinnalle sen snaren mihin vedetään backbeat, yksinään se ei oikein ole tukeva kompissa, tai no... ehkä se ylämatto kytkettynä. Muuten kyllä aivan loistava soundi, se muovin klangi on selkeä. Kirkas mutta paksu.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
hollmi-5
17.12.2005 18:48:41
Hieno peli. Minä tein joskus viemäriputkesta 6" octobanit ja 8" ja 10" tomit. Helppo materiaali työstää, mutta hirmuisen raskasta kamaa on tuo viemäriputki.
Mika Hollström
Hulfok
17.12.2005 19:06:25
Miten sä laitoit ne lugit kiinni... Eikös ne voi pahimmassa tapauksessa lähtee irti?
markkuliini
17.12.2005 19:09:54

Hyvän kuuloinen peli. Mahtavaa että jotkut jaksaa värkätä. Teehän lisää ja pistä myyntiin. Kyllä tuollaisille ostajia löytyy, minä ainakin. Plussat kopsahti!
Edit: Ja hyvän kuuloista soittoa. :)
www.vasamayhtye.com
Simbe
17.12.2005 19:16:08 (muokattu 17.12.2005 19:24:29)
Niin, periaatteessa on mahdollista ainakin, jos kalvot eivät ole kireällä kiinni, että toi runko "pyörii" ja taivuttaa ne tamburiinikilistimien tapit samalla vänkyrään. Samalla se rako menisi umpeen päin, kun lugit kääntyvät ja vetävät puoliskoja yhteen. Kovin todennäköistä se pyöriminen ei nyt ole, tällä rakenteella se vaatii vähän voimaakin. Ilman kalvoja se olisi helpompaa. Kyllähän ne jingletapitkin jotain pitävät. Ja lugit vastustavat kääntymistä, jos ovat hyvin rungossa kiinni, liimalla tai raivomomentilla.

Jos se kannake ei olisi kelluva, vaan olisi kahdella ruuvilla per puolisko kiinni, niin pyöriminen olisi käytännössä mahdotonta. Mites snarekoneisto? Onko siinä 4 ruuvia? sitten ei mitään, turha vuodatus...

Odotan, että keksit mallin, missä saa säädettyä sitä raon suuruutta. Sitten tulee tilauksia... :P
miän vain
17.12.2005 21:38:40

Mietin tuota pyörimistä itsekin, mutta pelko oli turha. Jo pelkät lugit pitävät riittävästi, ja sitten on vielä ne jinglelangat. Laitoin astetta tiukempaa kamaa, että pysyisi varmasti - kaksin käsin sai puristaa hohtimia, että sai poikki. Virityskoneisto on kahdella ruuvilla, yksi molemmissa puolikkaissa.

Käsin tuota ei jaksanut vääntää mihinkään, sen verran monta metalliosaa vastassa.

Jos jotakuta kiinnostaa ostaa tämä, voisin harkita myymistä. Tai sitten tehdä toisen version ja pitää tämän prototyypin (pienine kauneusvirheineen) itse. Osia tuossa on noin satasella, tarjouksia otetaan vastaan.

--

Hienoa soittoa? No joo. Räpelöintiä.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
dictatorsh*t
17.12.2005 21:39:35
Saakeli. En saa noita pätkiä toimimaan.
Shitmanek
17.12.2005 21:40:57
Saakeli. En saa noita pätkiä toimimaan.

Koodekit kunnossa?
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)