Aihe: Sound Blaster Audigy
1
T-oidibus
22.07.2003 16:56:24
Tietokoneessani on kyseinen äänikortti ja olen ajatellut sillä äänittää musaa ja väsätä biisejä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä kortista musiikinäänityksessä? Ohjelmana pitäisi kokeilla Cubase SX:ä.
Basismia jo kymmenen vuoden kokemuksella
Ukko
22.07.2003 17:08:47

Tietokoneessani on kyseinen äänikortti ja olen ajatellut sillä äänittää musaa ja väsätä biisejä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä kortista musiikinäänityksessä? Ohjelmana pitäisi kokeilla Cubase SX:ä.

Käytätkä kortin midi vai audio vai molempia ominaisuuksia. No joka tapauksessa ... midi äänet ovat takapuolesta ja audiopuoleenkin suhtautuisin spektisesti.
jPekka
22.07.2003 18:07:31

Käytätkä kortin midi vai audio vai molempia ominaisuuksia. No joka tapauksessa ... midi äänet ovat takapuolesta ja audiopuoleenkin suhtautuisin spektisesti.

Eikös Audigy käytä SoundFontteja ja vieläpä itse tietokoneen keskusmuistin avulla? Silloinhan midisoundit ovat ihan niin hyvät kuin millaisia soundeja sinne lataa.

Audigyn audiopuolesta on tainnut kuulua vähän ristiriitaisia tietoja, mutta eiköhän sillä pysty huolellisuudella ja miettimisellä ja opettelulla saamaan asiajälkeä.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Daunt
22.07.2003 22:12:24
ASIO-ajurit on lukittu 48 kHz:iin, joten kaikki Cubasessa käsiteltävät äänitykset täytyy suorittaa sillä laadulla. Se taas aiheuttaa sen, että tiedostot ovat isompia ja käsittely hidastuu. Muutenkin kortti vaatii todella paljon konetehoja. Itselläni oli 1100 MHz:n Athlon, eikä se oikein riittänyt.

Ihan OK kortti, mutta parempiakin löytyy edullisesti. Esim. SoundTrack Audio DSP24 Value, joka maksaa Verkkokauppa.com:ssa 104 euroa. Itselläni on se nykyään ja ihan on kyllä ihan eri planeetalta kuin Audigy.

Jos Audigy yhä kiinnostaa, voisin kyllä luopua omastani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)