ipp3l1 12.12.2005 21:07:12 | |
---|
Niin, onkos nämä nyt sitten minkälaiset? Vaikuttaako soittoon ja saundiin millä lailla? Ajattelin parit tilata noin niinkun kokeeksi, kun on tuolta t-kaupasta tulossa vähän muutakin ^_^ Onko jengillä minkälaisia kokemuksia ja mieltymyksiä nylon-tippien suhteen? Jakakaa toki kanssani! |
Paas 12.12.2005 21:10:59 | |
---|
Lisää pingiä aika paljon symbaalisoundiin ja se ei oikein miellytä minua. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
VeeKoo 12.12.2005 21:15:02 | |
---|
Juu, itse tykkään nylontipeistä! Ridestä lähtee sellanen kivan kimeää ääni nylontipeistä. Muutenkin ihan kätevät pelit kun ei kulu (täytyy vaan tipit liimata kapulaan!). Nyt kun vihdoin ja viimein ole tottunut takas puutippeihin, niin tulee t-kaupasta pelkkiä nylontippejä 6 paria :( Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
wavelength 12.12.2005 21:16:17 | |
---|
Tuovat tosiaan pingiä symbaalisoundiin. Itse tykkään enemmän puusoundista, mutta puutipit halkeavat melko herkästi. Omassa ja bänditreenissä käytän siis nylonkapuloita, mutta keikalle otan mukaan vain puisia. En tiedä mistä puhun. |
HeavyManDrummer 12.12.2005 21:30:08 (muokattu 12.12.2005 21:31:00) | |
---|
Eivät vahingoita kalvoja koska eivät mene niin helposti ku puukeppi halkeamille ja "ruvelle". Kestävemmät kun puu kapulat (Riippuu tietenkin rumpalista). Ite tykkään ja käytän nylon tippisiä. Lyhyestä virsi kaunis. |
ipp3l1 12.12.2005 21:30:09 | |
---|
Jepso, juuri tämä tippien halkeaminen on mullakin ollut ongelmana ja ajattelin kokeilla mitä nailonitipit tekee sille ja jos vaan on kestävämmät ja soundi edes suunnilleen miellyttää korvaa, niin kyllähän noilla uutta komppia treenaa ja omaa harkkaa, sit kun "bändin" kanssa soitellaan, niin sitten vaikka puiset. Katotaas mitä tykkään... Mites, ne ei varmaan hajota peltejä puutipejä helpommin tai mitään? |
wavelength 12.12.2005 21:31:16 | |
---|
Mites, ne ei varmaan hajota peltejä puutipejä helpommin tai mitään? Ei hajota. En tiedä mistä puhun. |
HeavyManDrummer 12.12.2005 21:33:02 (muokattu 12.12.2005 21:33:13) | |
---|
Mites, ne ei varmaan hajota peltejä puutipejä helpommin tai mitään? Ei ainakaan minulla ole menny, vaikka joskus on tullut lujaakin lyötyä ja jos lyönti tekniikka on kunnossa niin ei pitäis olla mitään hätää. Lyhyestä virsi kaunis. |
HeavyManDrummer 12.12.2005 21:33:42 | |
---|
Ei hajota. Juuri näin olis pitänny vain sano :) Lyhyestä virsi kaunis. |
Kukkis 77 12.12.2005 22:02:34 | |
---|
Joskus tietty saattaa sattua kohdalle ns. maanantaikappaleita että se tippi lentää helvettiin tai halkeaa. Ja sehän se syö miestä, eihän sillä terävällä kepillä sitten juuri mitään tee. Mihi est propositum in taberna mori |
ipp3l1 12.12.2005 22:12:22 | |
---|
Tämän vaaran minimoimiseksi ostin kolmet pilipalikepit nailontipeillä ja yhet vähän paremmat (ja kalliimmat) tikut, myöskin nailonitipeillä. |
markkuliini 12.12.2005 22:18:59 | |
---|
Nailoneilla peltisoundi on anaalista. Mikäli siitä välittää siis.. :P www.vasamayhtye.com |
Nailoneilla peltisoundi on anaalista. Mikäli siitä välittää siis.. :P Tuntuu tämäkin jakavan mielipiteitä...Noh, paskaako sitä muista välittämään, kokeilen itse, sittenpähän tiedän! Oman käden kautta onneen! ...eihän täällä ole pikkupervot liikenteessä, mh? ;) |
wavelength 12.12.2005 22:37:55 | |
---|
...eihän täällä ole pikkupervot liikenteessä, mh? ;) Vain me isoimmat ja karvaisimmat. En tiedä mistä puhun. |
toba 13.12.2005 10:45:50 | |
---|
Lyhyesti: Nylon tip = Parempi rebound, voimakkaampi soundi, kivempi tatsi yleisesti, kestävämpi. Käytän itse Pro Mark 5BN:ää. |
Animosity 13.12.2005 12:17:23 | |
---|
Nylontippien soundista pelteihin tykkään kyllä, mutta nylonit jotenkin mielestäni horjuttaa tota kepin tasapainoa jolloin tekniikka kärsii aika lailla... Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa... |
wavelength 13.12.2005 14:47:59 | |
---|
Nylontippien soundista pelteihin tykkään kyllä, mutta nylonit jotenkin mielestäni horjuttaa tota kepin tasapainoa jolloin tekniikka kärsii aika lailla... Höpönlöpön, hevonkukkua! Kuka niin väittää? Tasapainon saa korjattua siirtämällä räpylää suuntaan tahi toiseen. Ainakin oma käteni löytää oikean kohdan kapulasta kuin kapulasta. En tiedä mistä puhun. |
VeeKoo 13.12.2005 15:54:49 | |
---|
Lyhyesti: Nylon tip = Parempi rebound, voimakkaampi soundi, kivempi tatsi yleisesti, kestävämpi. Käytän itse Pro Mark 5BN:ää. Varsin erinomainen vvalinta. itse olen käyttänyt niitä kanssa puoli vuotta. Ainut huono puoli on 5b:n paksuus; ei saa niin nopeita fillei kun 7a:lla.. vaan eipä tuo paljon vaikuta tuo paksuus... Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
Ze Kink 13.12.2005 16:56:59 | |
---|
Pitäis kyllä kokeilla jotain nylontippisiä varmaan, ehkä saisin muuten kolkot Paiste Alphat soimaan edes vähän kirkkaammin niillä. Jotain sellasta juttua olen kuullut, että noi jättäisi pelteihin sellasia rumia valkosia jälkiä, onkos se totta? Vois olla muutenkin jees kun tipit tuppaa aina hajoamaan ensin, vaikka kapula olisi muuten ihan kunnossa. Taman tammikeppien tippeihin en tosin ole saanut vielä yhtään mitään damagea. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Migo 13.12.2005 17:09:14 | |
---|
Pitäis kyllä kokeilla jotain nylontippisiä varmaan, ehkä saisin muuten kolkot Paiste Alphat soimaan edes vähän kirkkaammin niillä. Jotain sellasta juttua olen kuullut, että noi jättäisi pelteihin sellasia rumia valkosia jälkiä, onkos se totta? Vois olla muutenkin jees kun tipit tuppaa aina hajoamaan ensin, vaikka kapula olisi muuten ihan kunnossa. Taman tammikeppien tippeihin en tosin ole saanut vielä yhtään mitään damagea. Mulla on jäänyt vaaleita jälkiä noista nylontipeistä. Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti.
http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/ |