Aihe: Rudimentti -sanastosta selvitystä
1
Ar1
12.12.2005 21:09:53
Ei löytyny tosta rumpusanasto-faqista joten kysynpä täältä. Elikkä mitäs seurraavat sanat meinaa, aavistuksia on mutta pitää olla varma;

-buzz-lyönti?
-tap- ja ruff korkeudet
"sä olet mekaaninen"
vapauskauppias
12.12.2005 23:43:14
Aukaiskaapa tuota press rollia minulle. Vähän turhan hakusassa vielä. Normaali ote hajoaa täysin ja otan kapulan vain etusormen ja peukalon väliin. Tai noin tein vielä hetki sitten. Olen koettanut saada normaalilla otteella press rollia painamalla keskisormella kapulaa.

Miten press roll tehdään oikeaoppisesti?
Simbe
12.12.2005 23:52:18 (muokattu 12.12.2005 23:57:13)
Aukaiskaapa tuota press rollia minulle. Vähän turhan hakusassa vielä. Normaali ote hajoaa täysin ja otan kapulan vain etusormen ja peukalon väliin. Tai noin tein vielä hetki sitten. Olen koettanut saada normaalilla otteella press rollia painamalla keskisormella kapulaa.

Miten press roll tehdään oikeaoppisesti?

Puhutaan nyt buzz rollista, sen pressin käsittäisin enemmän semmoiseksi typeräksi painamiseksi, missä kuuluu selväsi jokainen kapulan liike. Buzz on enemmän sellainen yhtäjaksoinen tremolo, millä on enemmän käyttöä yleensä.

Ote on kyllä höllempi kieltämättä kuin normisoitossa. Aloita harjoittelu soittamalla vaikka tempooon 60 bpm vuorokäsin maksimoiden pomppujen määrää. Pieni paine sormilla mutta enemmänkin annetaan sen kapulan pomppia itsekseen omalla painolla. Sormet pitävät kapulan paikoilaan sivusuunnassa.

Seuraavaksi ala soittamaan tuplatempoon vuorokäsin, yksittäisen käden tempo on nyt se 60. Edelleen pyritään tasaiseen ja mahdollisimman pitkään pomppusarjaan.

Sitten trioleita, 16. osia, kvintoleita

Viimeistään sekstolit tuossa tempossa alkavat olla jo niin nopeita, ettei ole järkeä paljonkaan nopeuttaa sitä pomputtelua. Ehkä ei ole hyvä pitää muutenkaan mitään tarkkaa runkoa käsijärjestyksessä, ettei alitajuisesti aksentoi iskuja rolliin.

...

-Jaa miten niin ette saa soitettua äänekästä rollia? *soittaa malliksi single strokea niskan takaa. KOVAA!!!!!*
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)