Juice 21.07.2003 15:49:21 (muokattu 21.07.2003 15:51:11) | |
---|
Eli olen aika todennäköisesti ostamassa nyt ensi alkuun Röde NT1000 konkkamikin. Tälle kuitenkin pitäisi saada esivahvistin. Ilmeisesti putken kanssa olisi hyvä. Stereohommasta en ole varma, mutta tuskin siitäkään haittaa olisi jatkoa ajatellen. (Käytössä on suht uus kone, Cool Edit 2.0 ja SB live) Aion varmaan ostaa jostakin Helsingin musaliikkeestä, tai sitten jos ei muu auta niin torilta yms. Budjettina olisi varmaan joku alle 200 erkkiä. Eli minkälaisia ehdotuksia olisi(uusia/käytettyjä)? Kiitos jo etukäteen. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
Teemu Tee 21.07.2003 17:33:57 | |
---|
Eli olen aika todennäköisesti ostamassa nyt ensi alkuun Röde NT1000 konkkamikin. Tälle kuitenkin pitäisi saada esivahvistin. Ilmeisesti putken kanssa olisi hyvä. Stereohommasta en ole varma, mutta tuskin siitäkään haittaa olisi jatkoa ajatellen. (Käytössä on suht uus kone, Cool Edit 2.0 ja SB live) Aion varmaan ostaa jostakin Helsingin musaliikkeestä, tai sitten jos ei muu auta niin torilta yms. Budjettina olisi varmaan joku alle 200 erkkiä. Eli minkälaisia ehdotuksia olisi(uusia/käytettyjä)? Kiitos jo etukäteen. DBX Minipre tai ARTin Tube MP(olikohan tuollainen kirjainloppu...). Ensimmäisestä omaan kokemusta aika lailla. Toimii. Tyhjän saa pyytämättäkin |
Ukko 21.07.2003 17:38:06 | |
---|
DBX Minipre tai ARTin Tube MP(olikohan tuollainen kirjainloppu...). Ensimmäisestä omaan kokemusta aika lailla. Toimii. Mulla toisesta. Ja toimii. |
askomiko 21.07.2003 18:13:25 (muokattu 21.07.2003 18:14:16) | |
---|
|
niko 21.07.2003 18:35:02 | |
---|
Tai behringerin stereoetuset, jotka on myynnissä torilla, 60e/kpl. Tuosta en ole kyllä varma, onko siinä se putki oikeasti signaalitiessä. Mutta kotihommissa ihan järkevä mikrofonietuaste muuten kylläkin. Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
Juice 21.07.2003 18:57:59 | |
---|
DBX Minipre tai ARTin Tube MP Kiitos. Näytti vielä viimevuonna ainakin olevan Helsingin musiikissa tarkouksissa, enää ei löytynyt ainakaan netistä. Aika samanhintaisia ~200€. Nämä on ilmeisesti monoja molemmat, tuleekohan sille stereovaatimukselle paljonkin lisää hintaa..(?) Toisaalta en pistä pahakseni vaikka laitteella olisikin ikää enemmänkin. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 21.07.2003 19:21:32 | |
---|
Kiitos. Näytti vielä viimevuonna ainakin olevan Helsingin musiikissa tarkouksissa, enää ei löytynyt ainakaan netistä. Aika samanhintaisia ~200€. Nämä on ilmeisesti monoja molemmat, tuleekohan sille stereovaatimukselle paljonkin lisää hintaa..(?) Toisaalta en pistä pahakseni vaikka laitteella olisikin ikää enemmänkin. Artin vanhempaa Tube-MP:tä, siis sitä jossa ei oo mittaria, pitäis saada uutenakin noin sataan euroon kun vähän hakee, vaikka valmistus lienee jo lopettettu. Samoin dbx minipre on ollut tarjouksessa ihan äskettäin, siitä ei kannata ihan sataaviittäkymppiä maksaa. 200 eurolla hakisin jo Askomikon mainostamaa Mindprinttiä, tai thomannille uutuutena äsken tullutta 399 euron nelikanavaista RME quadmiciä; jota en kyllä tunne mutta RME:llä on _todella_ hyvä maine (hitto, itseäkin houkuttais, jos olis taskussa rahhoo)... http://www.netzmarkt.de/thomann/art … sn=23935d23c6f518872b10b66a2229f0c4 |
Juice 21.07.2003 19:46:48 | |
---|
Kiitos taas (viisasten)kivi. Siis oliko mikään näistä ehdottamistasi stereo/2-kanavainen(?) kun kuitenkin sellaiseen luulen päätyväni. Kuulosti niin houkuttelevalta tuo tila yms. homma. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 21.07.2003 19:56:32 | |
---|
oliko mikään näistä ehdottamistasi stereo/2-kanavainen(?) Mindprint on kaksikanavainen, RME:ssä on peräti neljä erillistä etusta. Ja sitten on tietty ne torilla myytävät 60e Behringerit, niissä on kans kaksi kanavaa jokaisessa. Mikään näistä ei oo putkilla, mutta RME:n ja Mindprintin tapauksessa se eio oo mikään haitta; ne ovat hyviä ilmankin. Ainoa ehdottamani kaksikanavainen putkikone oli se Behringerin Tube ultragain T-1953 (? nyt en oo numerosta varma). Behringerin yksikanavaista kopiota dbx-miniprestä ja Art tube MP:stä saa muuten 52 eurolla... http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-162524.html?iwid=3 |
Juice 21.07.2003 21:37:56 (muokattu 21.07.2003 21:39:11) | |
---|
Joo eli kun löytys kaks kanavaa, putkella ja alle 200 niin se olis siinä. Eikös se yks haukkunu tuota Behringeriä , että särkee tms. ? Näitäkö ei sitten muita löydy(vaikka vanhoja) alle 200 näillä vaatimuksilla..? Tai ei se 200:kaan se raja välttämättä ole, mutta yhteensä en tuota 450-500 enempää viitsi laittaa. Tietty jos jollakin on parempiakin ehdotuksia paketiksi kuin tuo Röde NT 1000 ja joku etunen niin otan vastaan. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 21.07.2003 21:42:11 (muokattu 21.07.2003 21:54:34) | |
---|
Tietty jos jollakin on parempiakin ehdotuksia paketiksi kuin tuo Röde NT 1000 ja joku etunen niin otan vastaan. -TSM MT87 99 euroa (joo, halpis, mä tiedän - mutta omani on toiminut laulussa ja akustisissa ihan levyille asti kiitoksella) -Shure SM57 104 euroa -Mindprint 200 euroa = 403 euroa. Tai vaikka -Röde NT1 (ihan se tavallinen, vanha malli) -Shure SM57 -Behringerin etuaste käytettynä, 60e = noin kolme ja puolisataa euroa Tai vaikka -Behringer B1 -SM57 -Behringerin etuaste = vajaa kolmesataa euroa Tai vaikka -TSM MT87 99 euroa -SM57 104 euroa -Behringer 60 euroa = 263 euroa Siis, kotiäänittäjälle mikään täällä tarjottu ei oo huono. Noi vivahde-erot mikkien kohdalla tulee esille joissakin jutuissa; toisissa ne ei haittaa. Ja mikeissä on eroja vielä $$$$-luokassakin:-) Ei noista voi oikeen hakea sellaista mersukuskin asennetta (tai, no, mullakin on MB:-), että "mulla on nyt paras mahdollinen" vaan ensin ostetaan muutama perusmikki ja hoidetaan niillä homma, sitten taitojen ja vaatimusten karttuessa hankitaan lisää:-) Millä tahansa mikillä voi äänittää mitä tahansa (sanoi kuuluisa mikkiguru Harvey Gerst). Eikä kannata liikaa rakentaa tuon SB-Live -äänikortin varaan, tod näk tulet vaihtamaan sen jossain vaiheessa, kun mieli tekee enemmän äänittämiseen sopivaa setuppia. |
Juice 21.07.2003 21:56:02 (muokattu 21.07.2003 22:00:27) | |
---|
Pitääpä miettiä tarkkaan noitakin vaihtoehtoja ja niinhän se varmaan on tuon SB Liven kanssa. Sinä puhut tietysti sen verran enemmän kokemuksella, ettei mun auta paljon sanoa väliin :) Yleensä vaan mulla on sellanen peritaate, että ostaa kerralla kunnollisen. Kiinnostais vaan mielettömästi tuo etunen joka olis putkella, ihan jo siks kun eikös siinä ole sitä 60-luvunkin henkeä enemmän kuin ilman. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 21.07.2003 21:58:34 | |
---|
Kiinnostais vaan mielettömästi tuo etunen joka olis putkella, ihan jo siks kun eikös siinä ole sitä 60-luvunkin henkeä enemmän kuin ilman. 104 eurolla saa kaksi erillistä Behringerin yksikanavaista putkietusta (Mic 100 Tube Ultragain) ja sitten vaan laitat ne rinnakkain. |
Siis se ajaa aivan saman asian ..? Siis meinaat, että se äänen- yms. laatu riittää? En kyllä yleensä osta mitään vähänkään rihkaman oloista, ellei aivan pilkkahintaan saa(onko tämä sitä :)). "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 21.07.2003 22:30:02 | |
---|
Siis se ajaa aivan saman asian ..? Siis meinaat, että se äänen- yms. laatu riittää? No, tää periaatteessa sijoittuu kumpaankin kysymääsi osastoon, eli: äänenlaatu lienee riittävä; ja kyllä, rihkamahintaa on kaikki paitsi SM57. Mutta! Mutta ei noi Behringerit niin huonoja oo, kuin usein annetaan ymmärtää, tosin kyllä se tehdas on aivan luokatonta sontaakin suoltanut, tosi on. B-tuotteet ovat vähän niinkuin noi vaihtoehtoiset lääkevalmisteet nykyään, eli tehdas ei oo satsannut suunnitteluun nimeksikään, vaan rippaa valmiin konseptin keneltä sattuu ja teettää sen sitten halvalla. Riippuu ihan käytössä olevista osista ja alkuperäisestä designestä, kuinka lähelle oikeaa päästään. Mutta itse asiassa mä luottaisin noihin halpoihin yksikanavaisiin pöytämallin putkietusiin jopa enemmän, koska mulla on selkeä käsitys mistä niitten design on varastettu, ja esikuva soundaa ihan hyvinkin hyvältä:-) No, anyway, teet kuinka teet. Missään näistä mikeistä ei taida lyödä kättään p***aan, kuten sanonta kuuluu, tosin TSM MT87:n ja ehkä B1:n kohdalla kannattaa erikseen kuunnella, josko kaupan mikeistä joku kuulostaa vaikka kuulokkeissa kivemmalta kuin toinen. Kaikki isokapseliset konkkamikit ovat yksilöitä, koska isojen kapselien valmistusta ei vieläkään oo pystytty kokonaan koneellistamaan; niissä on aina eroja. Kalliissa mikeissä, Neumanneissa ja muissa, pyritään perättäisillä sarjanumeroilla varmistamaan että samat kädet ovat kooneet mikin samassa fiiliksessä, saman session mittaan; silti ne voivat kuulostaa aivan erilaisilta. Tarkka laadunvalvonta vahtii, ettei kumminkaan huonolta; näissä halpamikeissä laadunvalvonta on aivan varmasti rennompaa ja löysempää. Olen mm. kuullut niin erilaisia kuvauksia halvoista Samson C01-mikeistä, ettei uskoisi olevan samasta perheestäkään kysymys... itse en sitten uskaltanut kokeilla. |
Juice 21.07.2003 22:51:11 | |
---|
Mutta itse asiassa mä luottaisin noihin halpoihin yksikanavaisiin pöytämallin putkietusiin jopa enemmän, koska mulla on selkeä käsitys mistä niitten design on varastettu, ja esikuva soundaa ihan hyvinkin hyvältä:-)
Sitä et paljasta(?) :) Meinaa kyllä mennä vähän sekasin näitten kans, mutta samalla selkeämmäksi..:) Luotan kyllä sinun sanaan senverran, että jos ei kaupoista löydy muita vielä houkuttelevampia tarjouksia/käytettyjä yms. vastaan niin ostan varmaan parin noita Behringereitä. Sen verran kuitenkin laatua haluan, että uskon ostavani tuon NT1000 (ja ehkä vielä sen 57:n), ettei mene koko homma aivan lottoarvonnaksi, vaikka varmaks en tiedä tätäkään sanoa. Perjantaina lähden varmaan katteleen ja kuunteleen Hesan liikkeitä läpi. Eletään sitten vaikka loppuvuosi maksalaatikolla :) "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
kivi 21.07.2003 23:02:53 | |
---|
Perjantaina lähden varmaan katteleen ja kuunteleen Hesan liikkeitä läpi. Eletään sitten vaikka loppuvuosi maksalaatikolla :) Viikonloppuun mennessä palaa St Pauls Soundin väki lomilta. Heiltä ostaisin mä, varasto on Vihdin Nummelassa, mutta tuovat sulle isommat ostokset vaikka kotiin (jos helsingin seudulla asut) ilman eri korvausta. Sympaattisia kristittyjä, uskovat että Jumala näkee jos ottaa ylihintaa - sellaista kannattaa tukea. Sen liikkeen kohdalla ei ainakaan tarvi pelätä, että myyjä ei ottaisi vastuuta myymisistään, ja takuutkin toimii kiitoksen arvoisesti. Ai niin, ja hinnat on aina euron verran saksalaisten hintoja alempana:-) www.stpaulssound.fi |
Juice 21.07.2003 23:15:22 | |
---|
Sympaattisia kristittyjä, uskovat että Jumala näkee jos ottaa ylihintaa - sellaista kannattaa tukea. www.stpaulssound.fi Tuohan kuulostaa hyvältä, kiitos tästäkin. Kannattaa kyllä, eikä tuossa ajattelussa mitään vikaa oikeastaan ole muutenkaan. "And I'm thinkin' 'bout the love that you laid on my table." |
MJ 22.07.2003 02:12:51 | |
---|
|
jPekka 22.07.2003 09:31:02 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_presonus_bluetube_prodinfo.html Mites tuommonen laite.? Ei omaa kokemusta, mutta isot pojat ovat kertoneet, että ihan hyvä niin kauan kun pitää sen Drive-hanikan nollilla, ts. käyttää etusta transistorilaitteena. Putkipuolen toteutus kuulemma ns. Syväriltä ja Persiasta. Kuulemma. Tiedä sitten miten tilanne muuttuisi, jos ECC83:sen tilalle vaihtaisi vähän paremman headroomin ECC82:n. (Niin kuin tein omalle ART Tube MP:lleni, jonka soundi tasapainottui huomattavasti.) Kun tuossa keväällä etsiskelin stereoetusta, BlueTube oli pitkään se ykkösvalinta. Muutaman asiantuntevan oloisen nettitutun suosituksesta päädyin kuitenkin kalkkiviivoilla M-Audio DMP3:een. Ulkonäöltään halvan oloinen transistorilaite, mutta soundillisesti erinomainen. Mielummin näin päin 8-) . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |