Silvertown 15.07.2003 19:18:53 | |
---|
Oiskohan tämä nyt roots-kamaa vai ei. Kuitenkin, onko joku kuullut kyseisen miehen tuotantoa. Ja jos joku, joka sitä on kuullut sattuu lukemaan tämän viestin, niin voisiko kertoa, että miltä kuulosti? Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
JC 15.07.2003 19:37:07 | |
---|
Ilmeisesti kysymyksessä on Jeff Healey. Kaikki kuulemani levyt ovat aika geneeristä blues-rockia. Musiikkina ihan kuunneltavaa, mutta ei kovin omaperäistä. Hänen normaalista poikkeava kitaransoittotekniikkansa mahdollistaa hieman erikoisempia juttuja, mutta eivät nekään jaksa kovin pitkään kiinnostaa. Paras levy lienee debyytti See the Light. |
Mr. Wolf 15.07.2003 19:39:29 (muokattu 15.07.2003 19:42:20) | |
---|
En ole mikää blues ekspertti, joten en tiedä miten roots musiikki määritellään, mutta Jeff Healeystä voin jotain kertoa. (Jos nyt puhutaan samasta hepusta) Jeff Healeyhän on sokea kitaristi, jonka biisi valikoimaan kuuluvat coverit Doorsin roadhouse bluesista ja George Harrisonin? while my guitar gently weeps. Ja nuo muutkin sen omat? biisit jotka olen kuullut kuulostavat enemmän rockilta. Näin Jeffin soittavan eräässä ohjelmassa tv2:llä jokunen vuosi takaperin. Soitti ohjelmassa istualtaan kitara sylissä. (Vähän niinkuin kanteletta) edit: typo ja lisäys |
Silvertown 15.07.2003 19:58:58 | |
---|
Ilmeisesti kysymyksessä on Jeff Healey. Juu, hänpä hyvinkin. Katselin tuossa nettisivuilta tietoja, ei vaan löytynyt audiota, että oisi voinut kuunnella hänen soittotaitoaan. Sen takia tätä kysyinkin, että mietin millainen taituri mies on. On kuitenkin päässyt soittelemaan kovien nimienkin kanssa. Tuskin pelkästään säälistä. Kyllä hän on sokea. Kasvain ollut syntyessään molemmissa silmissä. Ei oo ihme että luulee kitaraa kanteleeksi. Mautonta. Anteeksi. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
JC 15.07.2003 20:11:08 | |
---|
|
JC 15.07.2003 20:17:53 | |
---|
Tuskin pelkästään säälistä. Kyynisempi ihminen voisi väittää, että ilman sokeutta ja epäortodoksista soittotekniikkaa emme olisi koskaan edes kuulleet miehestä nimeltä Jeff Healey. Kuten emme ole koskaan kuulleet niistä tuhansista muista hänen tasoisistaan blues-rockmuusikoista, jotka lätäkön takana soittelevat ilman levytyssopimusta. Onneksi muusikoiden.netistä ei noin kyynisiä ihmisiä löydy. ;o) |
Bonham 15.07.2003 20:23:17 | |
---|
Kyynisempi ihminen voisi väittää, että ilman sokeutta ja epäortodoksista soittotekniikkaa emme olisi koskaan edes kuulleet miehestä nimeltä Jeff Healey. Kuten emme ole koskaan kuulleet niistä tuhansista muista hänen tasoisistaan blues-rockmuusikoista, jotka lätäkön takana soittelevat ilman levytyssopimusta. Onneksi muusikoiden.netistä ei noin kyynisiä ihmisiä löydy. ;o) Kyllä kyllä, mutta positiivisinta koko tuossa hommassa oli mielestäni se, että hetkeksi "blues" nousi monen uuden ihmisen tietoisuuteen - musiikkitarjonta laajnetui hetkeksi. Saman teki myös mainio Blues Traveller muutama vuosi sitten. Eri asia sitten miten kauan tuollainen tietoisuuden laajentuminen kestää, luultavasti pari päivää... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
silhouette 15.07.2003 20:35:19 | |
---|
Kyllä minä ainakin suosittelen miehen tuotantoon tutustumaan(kyynisistä mielipiteistä huolimatta), koska mielestäni kyseessä on aikasta hieno muusikko. Ja luokittelisin miehen kyllä roots osastolle kuuluvaksi. Piste : ) Elämä on parasta huumetta!!! |
PIM 15.07.2003 21:32:26 | |
---|
Mies itse ei kai ole itseään koskaan varsinaisena bluesmiehenä pitänytkään. Eka levy antoi odottaa juurevampaa meininkiä, mutta niitä lupauksia myöhemmät lätyt ei ole lunastaneet vaan pääosa tuotannosta on ollut ainakin minun mielestäni hieman liian siloiteltua aikuis-/radiorokkia.. Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti |
Keppi 16.07.2003 11:18:15 | |
---|
Itse tykkään enempi just noista Jeffin cover-versioista, kun hänen omista sävellyksistä. Healeyhän teki oikein levyllisen covereita, mutt en nyt muista nimee. Toi Harrison cover on tosi komee kans. Kyllähän Jeffin soitosta paistaa selkeesti blues. Itse tykkään miehen soitosta. Ei tosissaan mitään hirveen radikaalia, mutt taitavaa ja tyylikästä...ja sillä on tosi hyvä soundi mun mielestä. Kyllä se mun mielestä Lukatherin pesi siinä Porin Jazz-pätkässä, mikä tuli joskus telkkarista. Äijät veteli Red Housia. Juuup! |
Mage 16.07.2003 11:29:53 | |
---|
Roadhouse elokuvan sountrackilla mies soitti parhaat kappaleensa mutta muuten on melkoista hissimusiikkia. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
telecustom 16.07.2003 19:35:51 | |
---|
jokunen vuosi sitten Jeff poika soitteli Pori Jazzissa ihan peruskeikan jonka jälkeen Robben Ford soitti hänet totaalisesti suohon..tuosta muutama vuosi ja herra nimeltä Brian Setzer teki samat samassa paikassa Fordille, suohon soitti siis... "rock`n`roll is never die" Kirka |
Keppi 18.07.2003 08:27:33 | |
---|
jokunen vuosi sitten Jeff poika soitteli Pori Jazzissa ihan peruskeikan jonka jälkeen Robben Ford soitti hänet totaalisesti suohon..tuosta muutama vuosi ja herra nimeltä Brian Setzer teki samat samassa paikassa Fordille, suohon soitti siis... Heh...tästähän voi vetää omat johtopäätökset kitaristien Steve Lukather, Jeff Healey, Robben Ford ja Brian Setzer paremmuudesta;) No joo...ei ehkä kummiskaan. Juuup! |
Gaines 20.07.2003 15:06:29 | |
---|
Miehen soitossa on sellainen erikoisuus, että hän käyttää myös peukaloansa otelaudalla - johtuen juuri tuosta, että soittaa kitaraa sylissään (kantelemaisesti). Sehän mahdollistaa kyllä monipuolisempaa systeemiä, verrattuna ns. normaaliin tyyliin. Alkupuolen levyt ihan ok. - Never stop Running - |
Le Haba 20.07.2003 21:18:29 | |
---|
Heh, mä olen soittanut kyseisen herran kanssa :-) |
silhouette 20.07.2003 22:50:32 | |
---|
Heh, mä olen soittanut kyseisen herran kanssa :-) Missäs tollainen juttu on päässyt tapahtumaan ja miten, vai onko vitsi kyseessä? : ) Elämä on parasta huumetta!!! |
Keppi 21.07.2003 08:13:47 | |
---|
Miehen soitossa on sellainen erikoisuus, että hän käyttää myös peukaloansa otelaudalla - johtuen juuri tuosta, että soittaa kitaraa sylissään (kantelemaisesti). Sehän mahdollistaa kyllä monipuolisempaa systeemiä, verrattuna ns. normaaliin tyyliin. Alkupuolen levyt ihan ok. Parhaiten ehkä Jeffin soittotavan poukkeavuus tulee esille hänen tavassaan venyttää kieliä. Sitäpaitsi se on aika metkan näköistäkin. Juuup! |
Aivan ja kyllähän ulottuvuus otelaudalla on aivan eri luokkaa, kuin perinteisellä tavalla soitettaessa. - Never stop Running - |
Le Haba 22.07.2003 16:39:53 | |
---|
Missäs tollainen juttu on päässyt tapahtumaan ja miten, vai onko vitsi kyseessä? : ) Porissa kerran jatsien aikaan, vuosi oli muistaakseni -93. Meidän orkka oli keikalla Vaakunassa ja Healey, joka ilmestyi lavan eteen jamihenkisen näköisenä ja hetkohta soittikin meidän kera 3 biisiä. Ikävä kyllä raahasi myös rumplinsa stagelle |
silhouette 22.07.2003 18:25:28 | |
---|
Ikävä kyllä raahasi myös rumplinsa stagelle Mikäs siinä niin ikävää oli, eikö mies osaa soittaa? Elämä on parasta huumetta!!! |