Aihe: Mp3 striimaus?
1
CaptainC
10.12.2005 17:47:39
Osaisikohan joku neuvoa perusteet seuraavanlaiseen juttuun:

olen ajatellut laittaa bändimme musaa kotisivuilleni mp3-muodossa. Miten rakennellaan sellainen systeemi, että biisiä voi kuunnella vaan ei downloadata? Eikös tätä sanota striimaukseksi..Itse asiassa avainkysymys mulle ei ole tässä se downloadin esto, vaan se että biisi panahtaa soimaan heti kun linkkiä klikataan.

Olisin hyvin kiitollinen vinkeistä! Olen täysin vielä tietämätön näistä kotisivuasioista joten pyydän nöyrimmin selittämään kuin 2-vuotiaalle..
krushing
10.12.2005 18:18:15

No ihan perushommana voi tietysti tehdä vaan tekstitiedoston (esim. Notepadilla) jossa on pelkästään sen itse biisin osoite. Tämä tallennetaan .m3u -päättellä, heitetään serverille ja linkataan sitten ne biisit tohon m3u-fileeseen. Striimaa. Ongelmahan on vaan sitten tässä systeemissä se, että kuka tahansa voi tallentaa ton m3u-fileen ja tsekata siitä sen osoitteen biisiin.

Kannattanee tsekkailla ilmaisia Flash-pohjaisia playereitä, niillä todennäköisesti saa homman toimimaan myös jotenkin (jollei nyt satu olemaan Flashia ja tietotaitoa sen käyttöön hanskassa - mutta silloin tuskin kyselisit täällä)...tosin eipä semmoisia systeemejä juuri ole mistä noita biisejä ei sais kaivettua ulos jos vähänkin tietää mitä tekee.
Jumina5/6
10.12.2005 20:14:48 (muokattu 10.12.2005 20:18:21)
Eli olisiko tässä mallissa biisi mun koneella, eikä serverillä?

Serverille myös itse biisit.

EDIT: Mutta niin tosiaan, biisit on helppo myös downloadata tuon avulla.
Jos metsässä kaatuu puu, eikä kukaan ole maistamassa sitä, minkä värinen se silloin on?
CaptainC
10.12.2005 20:19:09
Niin, ja ideana tässä olisi sitten vain "salata" se itse biisin sijainti?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)