Aihe: Voodoo Child
1 2
LordWinter
05.12.2005 17:54:59
Olisi ihan kiva tietää, että miten sellainen soundi saadaan aikaiseksi kuin tämän biisin alussa on. Kuuntelin toin Stevie Ray Vaughanin version ja kuulosti aika makeelta tuollainen soundi.
Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk.
Jucciz
05.12.2005 18:03:56
Strato, kaulamikki, wah-pedaali ja putkivahvistin, täysillä.

http://mp3.jucciz.com/bandmaster/wahitesti.mp3
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Hesrock
05.12.2005 20:17:02 (muokattu 05.12.2005 20:20:09)
Perkele, on se voodoo child, ei mitn, aina menee sekasin....!!!
wrshredder
05.12.2005 20:50:03
Kröhöm! eikös kappaleen originaali nimi ole Voodoo Child (slight return) .
Voodoo chile on sitten asia erikseen.

nusnus. :D
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
J_Mikkonen
05.12.2005 21:00:18
Kröhöm! eikös kappaleen originaali nimi ole Voodoo Chile (slight return) .
Voodoo chil
d on sitten asia erikseen.

nusnus. :D

Näin minusta. Molemmin päin olen nähnyt kirjoitettavan, varsinkin kun puhutaan tuosta Stevie Rayn versiosta. Mutta useammin Voodoo Chile.
Kauniisti soi blues.
wrshredder
05.12.2005 21:06:31 (muokattu 05.12.2005 21:07:04)
e d

Näin minusta. Molemmin päin olen nähnyt kirjoitettavan, varsinkin kun puhutaan tuosta Stevie Rayn versiosta. Mutta useammin Voodoo Chile.

1. ... And The Gods Made Love 1:22
2. Have You Ever Been (To Electric Ladyland) 2:10
3. Crosstown Traffic 2:26
4. Voodoo Chile 15:00
5. Little Miss Strange 2:52
6. Long Hot Summer Night 3:27
7. Come On (Part One) 4:09
8. Gypsy Eyes 3:43
9. Burning Of The Midnight Lamp 3:39
10. Rainy Day, Dream Away 3:42
11. 1983 ... (A Merman I Should Turn To Be) 13:39
12. Moon, Turn The Tides ... Gently, Gently Away 1:01
13. Still Raining, Still Dreaming 4:25
14. House Burning Down 4:32
15. All Along The Watchtower 4:00
16. Voodoo Child (Slight Return) 5:13

noin Jimin virallisilla sivuilla.. :D
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
Henkka Hevimies
05.12.2005 21:10:20
e d

Noin itsekin olen asian käsittänyt.
I sold your dog to a Chinese restaurant.
J_Mikkonen
05.12.2005 21:29:10
noin Jimin virallisilla sivuilla.. :D

Kappas vain, kait se sitten noin on, ite olen vaan useammin törmännyt tuohon toiseen kuten jo sanoin. Mutta ei kait siinä mit, jatkakaa aiheesta.
Kauniisti soi blues.
Joees
06.12.2005 01:11:40
Jeh. Voodoo Child (Slight Return) on juurikin se mitä SRV veteli, ja mitä Juccizkin tuossa pätkässään alussa soitteli. Voodoo Chile on pidempi veto. Erittäin mainio sekin.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
blyysi
06.12.2005 10:35:20

Tuo "Slight Return" oli Hendrix -kirjojen mukaan alkujaan jami, joka vedettiin studiolle saapuneelle TV-ryhmälle, kun he halusivat jotain soittoa nauhalle.

Kummatkin kappaleet pohjautuvat vanhoille bluesriffeille, jotka Jimi oli todennäköisesti kopannut Muddy Watersilta ja John Lee Hookerilta. Jimi soitteli jo 66/67 livenä Muddyn "Catfish Bluesia", jossa tuon kaltainen riffi myös esiintyy. Jimi hyödynsi tätä kaavaa aika paljon, esim. "Hear my Train 'a Comin'" ja "Machine Gun" ovat enemmän tai vähemmän samaa kauraa.
LordWinter
06.12.2005 11:20:50
Toi Juccizhan on oikee velho. Mä olen aina ajatellu et toi Voodoo Chile olis joku SRV:n oma versio Jimin Voodoo Childista, mut ei kai niis versiois niin paljon eroo ole.
Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk.
JuliusUK
06.12.2005 11:54:50 (muokattu 06.12.2005 11:55:14)
Offtopic: Voodoo Child (Slight return)

Recorded one day after Jimi had completed the magnificent, extended blues jam "Voodoo Chile" with Steve Winwood, Jack Casady, and Mitch Mitchell, the experience gathered at the record plant to resume work on material for Electric Ladyland.

As ABC-TV filmed the group for a proposed news feature, Jimi kicked off "Voodoo CHild (Slight Return)". .... (Jimi:)"We did that about three times because they wanted to film us in the studio - 'Make like you're recording boys.'"
Experience Hendirx - Best of Jimi Hendrix, -97 julkaistun kokoelman kansiteksteistä. Ihan kiinnostavaa kommenttia jokaisesta levyn kappaleesta.

Näköjään jopa Best Air guitar -albumilla toi Voodoo child on nimetty Voodoo chileks, aijai.

Offtopicin offtopic:On aika jännä miten toi CD-kannen teksti onnistuu kertomaan version Jimin levytysurasta mainitsemattakaan sanaakaan mistään mömmöistä, kun taas missä tahansa muussa Jimi-tekstissä mömmöjenkäyttö liitetään heti hendrixiin :P
Vad sa juden till taxiföraren? - Mera G.A.S.!
NeonKnight
06.12.2005 13:35:00
Strato, kaulamikki, wah-pedaali ja putkivahvistin, täysillä.

http://mp3.jucciz.com/bandmaster/wahitesti.mp3

Mahtavan kuuloista. Ei mulla muuta...
-Prokitaristi-
07.12.2005 16:42:50
Mikä vahvistin ja wahi mahdollisesti käytössä..?
arc
07.12.2005 16:51:22
Lisää offtopicia:

Electric Ladylandin takakansi: Voodoo Chile & Voodoo Chile (Slight return)
Jimin live @ woodstock: Voodoo Child (Slight return)
SRV el mocombo dvd: Voodoo Chile (Slight return)
Ja netistä siis löytyy nuo kappaleet kaikenmaailman tavoilla kirjoitettuina.

Tuskinpa kukaan pystyy varmuudella sanomaan, paitsi jimin bändin jäsenet. Itse luotan tuohon Jimin omaan viralliseen julkaisuun eli Electric Ladylandiin
zepeteus
07.12.2005 17:42:17
Lisää offtopicia:
Electric Ladylandin takakansi: Voodoo Chile & Voodoo Chile (Slight return)
Tuskinpa kukaan pystyy varmuudella sanomaan, paitsi jimin bändin jäsenet. Itse luotan tuohon Jimin omaan viralliseen julkaisuun eli Electric Ladylandiin

Niin luotan minäkin...ja oma versioni sanoo jotta Voodoo Chile & Voodoo Child (Slight return). Herran itsensä mm. Newhouse hotellin muistilappuihin skriivaama biisilistaus albumista toistaa saman. Kuriositeettina mainittakoon, jotta olipa mennyt Jimiltä itseltäänkin päällekorjaukseksi tuo jälkimmäinen.
Walrus
07.12.2005 18:25:34
Palataanpa itse tohon kysymykseen eli miten saadaan tuo saundi. Mulla on semmonen käsitys että SRV soitteli aika paljon juttuja etu- ja keskimikki kytkettynä. Ite ainakin saan tommosen SRV/Jimi-saundin parhaiten tolla väliasennolla. Mites muut?
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Jucciz
07.12.2005 18:47:45
Jokin on pielessä jos kaula- ja keskimikki yhdessä kuulostaa enemmän vanhalle kunnon kaulamikkisoundille. Tuo väliasentosoundi on nimittäin huomattavasti heleämpi eikä läheskään niin pureva.

Tai sit on vaan kummalliset mikit ja vaiheet vähintään yhtä jännittävästi kytketty.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
zepeteus
07.12.2005 18:54:40
Strato, fuzz face ja kitaran volumepotikka käyttöön...silleen lähtee minulla, jos lähtee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)