hanipai 02.12.2005 17:43:19 (muokattu 02.12.2005 17:46:00) | |
---|
Oon tässä miettinyt millasen Midi interfacen ostaisin. Mielessä kävi Emagin Unitor ja MOTU Express XT 19. Kummatkaan eivät ole USB interfaceja. Onko siitä jotain haittaa/ hyötyä jos ei ole USB? Myös MOTU micro express on käynyt mielessä eikä sekään ole USB. Ovat paljon halvempia kuin USB kytköiset. Mihinkäs noi kytketään löytyykö nykykjoneista liitäntämahdollisuutta? Kertokaas hiukan kokemuksia. Mulle kyllä riittäis joku 4x4:kin, mutta Midsporttia en halua, koska olen kuullut paljon huonoa siitä. Käyttis on XP ja emo AMD 939 PCI-E väylänen; ei oo läppäri. tarkotus olis hommata joku kunnollinen, luotettava. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
II "One day I realized I was spending far too |
Windreaper 02.12.2005 17:49:07 | |
---|
Itsellänihän on kaksi midisporttia, 2x2 ja 4x4. Molemmat ovat toimineet kaikissa kokoonpanoissa moitteetta eikä midiajoituksessakaan tunnu olevan ongelmaa. Ennen muinoin 4x4:ää saattoi olla vaikea saada toimimaan tietyissä kokoonpanoissa, mutta viimeisimpien ajureiden myötä ongelma näyttää poistuneen (ei ole ilmennyt valituksia). Suhtaudun itse M-Audion äänilaitteisiin vähän varauksella (vaikka äänenlaatu onkin ihan ok ja ajurit vakaat), mutta midilaitteita suosittelen kyllä tuohon hintaluokkaan varauksetta. Ne ovat ominaisuuksiltaan aika riisuttuja, mutta ovat hyvin tehtyjä ja toimivat moitteetta. |
hanipai 02.12.2005 18:18:27 (muokattu 02.12.2005 18:18:56) | |
---|
Itsellänihän on kaksi midisporttia, 2x2 ja 4x4. Molemmat ovat toimineet kaikissa kokoonpanoissa moitteetta eikä midiajoituksessakaan tunnu olevan ongelmaa. Ennen muinoin 4x4:ää saattoi olla vaikea saada toimimaan tietyissä kokoonpanoissa, mutta viimeisimpien ajureiden myötä ongelma näyttää poistuneen (ei ole ilmennyt valituksia). Suhtaudun itse M-Audion äänilaitteisiin vähän varauksella (vaikka äänenlaatu onkin ihan ok ja ajurit vakaat), mutta midilaitteita suosittelen kyllä tuohon hintaluokkaan varauksetta. Ne ovat ominaisuuksiltaan aika riisuttuja, mutta ovat hyvin tehtyjä ja toimivat moitteetta. Onko uudessa hopeisessa mallissa samat sisuskalut kuin edellisessä turkoosikeltasessa? I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
II "One day I realized I was spending far too |
teroyk 02.12.2005 18:19:42 | |
---|
Kummatkaan eivät ole USB interfaceja. Onko siitä jotain haittaa/ hyötyä jos ei ole USB? . USB on oikeastaan aika huono kaikkeen reaaliaikaiseen, jos tavaraa pitää mennä vähän enemmän, sillä siellä on niitä tahdistus/laite kysely juttuja aika paljon. Mutta itselläni on käytössä USB-midi-interface Macissä sen takia, että empä ole nähnyt muihinkaan portteihin neljää MIDI-liitäntää enempää. Joku sais tehdä PCMCIA tai Firewire-liitäntäisen 8x8 interfacen :) Mutta vakavasti puhuen, ei nyt mitään pahempaa moittimista ole ollut, sillä olen keventänyt USB:n taakkaa puskemalla PCMCIA:ssa olevan MIDI-portin kautta osan. Mutta aina tulee mieleen vanha kunnon Atari ST 8Mhz-aika, kun olin unohtanut Local On:in päälle ja ihmettelin pikkasen soundin muutosta, kun toistin soittamani, ennen kuin tajusin mikä oli unohtunut. Silloin ei tarvinnut paljoa viiveistä välittää, kun ei ollut ajureita/käyttistä hidastamassa ja oli omia piirejä MIDI:lle (vaikka taisipa sillä olla jotain muutakin tehtäviä.) |
samulijp 02.12.2005 18:33:11 | |
---|
8x8 midisportti (USB) pyörittää reipasta kymmentä midipaavoa ainakin ihan sujuvasti. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
JPQ 02.12.2005 19:22:47 | |
---|
USB on oikeastaan aika huono kaikkeen reaaliaikaiseen, jos tavaraa pitää mennä vähän enemmän, sillä siellä on niitä tahdistus/laite kysely juttuja aika paljon. Mutta itselläni on käytössä USB-midi-interface Macissä sen takia, että empä ole nähnyt muihinkaan portteihin neljää MIDI-liitäntää enempää. Joku sais tehdä PCMCIA tai Firewire-liitäntäisen 8x8 interfacen :) Mutta vakavasti puhuen, ei nyt mitään pahempaa moittimista ole ollut, sillä olen keventänyt USB:n taakkaa puskemalla PCMCIA:ssa olevan MIDI-portin kautta osan. Mutta aina tulee mieleen vanha kunnon Atari ST 8Mhz-aika, kun olin unohtanut Local On:in päälle ja ihmettelin pikkasen soundin muutosta, kun toistin soittamani, ennen kuin tajusin mikä oli unohtunut. Silloin ei tarvinnut paljoa viiveistä välittää, kun ei ollut ajureita/käyttistä hidastamassa ja oli omia piirejä MIDI:lle (vaikka taisipa sillä olla jotain muutakin tehtäviä.) Niin tietokone ongelmat on nykyaikaa eli vanhan ajantekniikka on monesti parempaa oikeasti siis jopa tietokone pohjainen. |
Juho L 02.12.2005 19:26:01 (muokattu 02.12.2005 19:29:33) | |
---|
USB-iterfacet ovat iees, kunhan ei vain syötä jokaiseen inputtina ja outputtina kelloa tai muuta raskasta dataa. Menee äkkiä tukkoon, kun joka rööriin tulee MIDI-kelloa, kolmea kontrolleridataa ja vielä nuotit. Edit: Olen saanut Midisport 2x2:n tukkoon ihan vain yhdellä MIDI-kellolla ja muutamalla kontrollerikanavalla. Oli silloin kyllä vanhat ajurit. En tiedä miten on uusien laita, kun ei ole enää sellaista härveäliä, jolla voisin testata 4x4:ni. Edit 2: En kyllä sitten tiedä johtuiko tuo slagaus jostain Cubase SX:n bugista, sillä vanhassa alkuperäisessä SX1:ssä välillä VST:tkin alkoi slagaamaan. (Pekko-äänellä) Kauhee trässi päällänsä! Metal mili-shäääää! IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
USB-iterfacet ovat iees, kunhan ei vain syötä jokaiseen inputtina ja outputtina kelloa tai muuta raskasta dataa. Menee äkkiä tukkoon, kun joka rööriin tulee MIDI-kelloa, kolmea kontrolleridataa ja vielä nuotit. Perus periaate, vain yksi toimii MIDI-kellona, kannattaa pitää ohje sääntönä. Oli sitten mitkä interfacet tahansa. Ja mielellään sequenseri(tietsikkata/hardis) olis kellona, ei pakko, mutta pääsee helpoimmalla. Laskennallisestihan USB 1.1(joita muuten kaikki USB-MIDI-interfacet on) jaksais puskea sekunnissa 30 midi-piuhaan täydellä kaistalla, mutta musiikissa se sekunti on pitkä aika. Ja pitää muistaa yksittäisen MIDI-piuhakin menee tukkoon yllättävän helposti. |
Leikari 03.12.2005 18:48:42 | |
---|
minulla on käsitys, että sen midin tukkoonmeno ei usb:sta johdu vaan nimenomaa midistä Soitetaan jamia! |
Juho L 03.12.2005 19:04:48 | |
---|
minulla on käsitys, että sen midin tukkoonmeno ei usb:sta johdu vaan nimenomaa midistä Iep. 32,jotain kilobaudia on ihan absurdi tiedonsiirtonopeus. Menee herkästi tukkoon. Mutta joissain USB-interfaceissa on jotain häikkää ajureissa ollut, mikä aiheuttaa lagausta ihan vaikka olisi vain yhdellä raidalla yksi sävelmä. Ainakin Midisport 2x2:n kanssa oli aluksi sellaisia ongelmia, mutta katosivatten ajuripäivityksen myötä. Niillä uusilla ajureilla slagitti vain sitten raskaalla datalla, mistä en osaa sanoa menikö tukkoon MIDI:n baudraten takia vai ajurien ansiosta. (Pekko-äänellä) Kauhee trässi päällänsä! Metal mili-shäääää! IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Windreaper 03.12.2005 22:17:41 | |
---|
Juu, usbiväylä on aika hankala saada tukkoon pelkällä MIDI-datalla. Itse protokolla kaipaisikin päivitystä. Niin, niissä uudet Midisportit on ihan samanlaisia muuten paitsi, että ne limetinväriset oli paljon seksikkäämpiä (vanha 4x4 oli kyll vähän blaa, mutta 2x2 |
samulijp 04.12.2005 04:54:12 | |
---|
Kyllä mulla ongelmana on että koneestä lopuu ruuti eikä USB:stä. Vuoden vaihteen jälkeen joutuu laittamaan koneen kyllä ihan uuteen uskoon. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
Titares 05.12.2005 07:49:46 (muokattu 05.12.2005 07:50:02) | |
---|
|