Aihe: Perheenlisäystä, Jackson Rhoads Pro
1 2
Invader
29.11.2005 22:30:57
Noku muutkin tälläsiä laittaa niin mikä jottei minäkin :)

Jees, Jackson RR Professional vuosimallia '93 tuli Saksan eBay:sta kohtuullisen lyhyksi jääneen odottelun jälkeen perille asti.

Speksit tähän alkuun

Neck-thru
Ebony-otelauta
22 jumbonauhaa
Kerman väriset reunalistat otelaudassa ja lavassa
MOP-hainevät (mother of pearl, ei plastic :)) ja logo
Schaller Floyd Rose
Reflex-aktiivimikit mid boostilla.

ja värinä metallinhohtomusta.

Speksit siis juuri sitä mitä itse RR-mallilta edellytän.

Tätä Jacksonin professional-sarjaa karkeasti vuosilta '90-'93 pidetään laadullisesti USA Select -sarjan tasoisina. Tämän vuoksi näillä spekseillä näitä Pro-sarjalaisia tehtiin vain tuon kolmisen vuotta. Mitä tässä nyt koko ilta tätä on tullut soiteltua ja tutkiskeltua, niin täytyy kyllä myöntää että ymmärrän täysin miksi Jackson näiden tuotannon lopetti.

Kun tämän laukusta ensimmäistä kertaa otin, oli kyllä säädöt aika lailla päin mäntyä. Jokainen kieli pahasti ylä- tai alavireessä, intonaatiot päin mäntyä (tallapaloja paikallaan pitävät ruuvit olivat paikoin todella löysällä ja palat luistivat kielten vedon alaisina). No, tulipahan oppitunti floikan säädöstä taas, alkaahan tuo pikkuhiljaa sujumaan. Myös nauhat ovat aika kuonaiset, jotenkin tuntuisi ettei tällä ole soiteltu pitkään aikaan. Kauppiaana oli huutokauppatalo Saksassa joka myy lähinnä jotain kippoja ja leluautoja, joten tämä kitara on saattanut olla varastoituna pidempäänkin.
Kunnoltaan tämä yksilö on '93-malliseksi hämmästyttävän hyvässä kunnossa. Ainut isompi lommo on lavan kärjessä. Siipien kärjet, jotka näissä RR:ssä ovat yleensä ne ensimmäiset kolhittavat kohdat, ovat ihme kyllä täysin naarmuttomat.

Kun sitten kitaran soittokuntoon sain ja ekat voimasoinnut vedin, oli yllätys melkoinen kun kaiuttimesta tuli sellainen erittäin nasaali aivan ruvella oleva särö. Kuin kaksi metal zonea peräkkäin. Vanhasta tottumuksesta lähdin soittelemaan kaikki potikat täysin auki, ja pääsi tuo mid boost unohtumaan kokonaan. No saapahan hönkää lisää jos tarvetta tulee. Tone-potikkakin toimii vähän erilailla mitä muissa kitaroissani. Kun tonen kääntää täysin kiinni, on soundi sitä tuttua muhjua mitä normaalilla tonella kiinni väännettynä. Kun tonen aukaisee puoleen väliin asti, loksahtaa potikka selkeästi keskikohtaansa kytkimen tavoin. Tässä asennossa soundi on suunnilleen sama kuin normaalilla tonella täysin avattuna. Nyt kun tuosta puoliväliasennosta lähdetään avaamaan tonea lisää, soundi kirkastuu entisestään ihan uusiin sfääreihin, ja täysin avattuna soundi on jo todella kirkas. Jippii, kerrankin tone-potikka jolla tekee jotain :)

Nämä mitä ilmeisimmin jälkiasennetut Reflex-mikit ovat vähän outo lintu minulle, ei kukaan foorumilaisista tietäisi näistä? Tuolta eräältä toiselta boardilta sain tietoa että nämä olisivat eräänlaiset englannin vastineet EMG:lle. Enivei, soundi näissä on todella murea.

Schallerin lisenssifloikka pitää vireen moitteettomasti.

Jaa mitä maksoi? Posteineen 780e. Kun ottaa huomioon työn ja viimeistelyn laadun sekä soundin, soitettavuuden ja speksit, tuo on aika hyvä hinta tälläisestä. Ottaen huomioon mitä nykyiset Pro-sarjalaiset maksavat, ja mitä niistä on tähän verrattuna riisuttu ;)

Huh, tulipas tekstiä. Loppukaneettina sanottakoon että jos hakusessa on laadukas RR-mallinen kitara ja tälläinen vastaan tulee, OSTA SE! Tai kerro minulle niin minä ostan:)

Tässä kuvia, lisää tulee kunhan saan vaihdettua kielet ja killotettua nauhat sekä putsattua tämän läpikotaisin.

http://www.cc.puv.fi/~e0300583/pics/RRPro/
Tai sitten ei..
Jormaz
29.11.2005 22:41:16
Perhana kun on komee. Ja halpa.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
elbowski
29.11.2005 22:43:05
Se on muuten komee. Onnea!
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
DZN
29.11.2005 22:49:26
Onnea kovasti. Nuo Japanijacksoneiden pro-sarjat on varmaan hinta-laatusuhteelta parasta mitä rahalla saa. Taisinkin nähdä tuon jacksonguitarpalacen puolella. Mulla on samanlainen mutta vuodelta -90. Ovat hienoja kitaroita ja eivät häpeä ollenkaan uusille RR1 malleille.

Älä käännä schaller floikassa niitä satulan kiinnittäviä ruuveja pohjalevyyn liian kireälle. Noista vanhoista jt-590 talloista lähtee kierteet irti jos niitä hampaat irvessä kiristää. Toinen ihan hyvä vinkki on hankkia niihin pidemmät pultit, tulee kummasti mielenrauhaa.

Nyt rupes tekemään mieli Soloist pro:ta...
Jusma
29.11.2005 22:51:41
Onnea!!! Oon positiivisesti kateellinen!
Tulitus lopetetaan vasta, kun vihollinen käyttäytymisellään osoittaa, että haluttu vaikutus on saavutettu.
Kampuzzjeah!
29.11.2005 22:53:38
olen todella kateellinen,anna mulle toi?pliiiiisss?? =)
kerran oon tommosta testannu,ja taitaapi olla vielä paras Jackson mitä olen testannut.

Onnittelut perheenlisäyksestä! =)
Kapane
29.11.2005 22:55:10

Onnea. Sul on myös tyylikäs leivänpaahdin!
Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR.
Invader
29.11.2005 22:59:56 (muokattu 29.11.2005 23:02:35)
Kiitti kaikille!

Voisi kuvitella että GAS helpotti nyt, mutta täytyy sanoa että se vaan lisääntyi. Nyt alkoi säästö seuraavaan Jacksoniin. Ja tästä ei enää viitsi alaspäin laadussa mennä, joten se on sitten joko jenkki tai lisää Proota :)

Älä käännä schaller floikassa niitä satulan kiinnittäviä ruuveja pohjalevyyn liian kireälle. Noista vanhoista jt-590 talloista lähtee kierteet irti jos niitä hampaat irvessä kiristää. Toinen ihan hyvä vinkki on hankkia niihin pidemmät pultit, tulee kummasti mielenrauhaa.

Jees, kiitos vinkeistä. Noista kierteitten pettämisistä on puhetta ollutkin tuolla toisaalla, täytynee olla varovainen. Ja pidemmät ruuvit menee hankintaan myös. Kyllähän toisaalta noillakin varmasti pärjäisi, ei niitä todellakaan kyllä hirveästi tarvitse kiristää että paikalla pysyvät.

Nyt rupes tekemään mieli Soloist pro:ta...

Mun on tehnyt siitä hetkestä asti mieli kun sellaisen valkoisen ebay:ssa näin. Suorastaan orgastisen näköinen kitara. Itseasiassa vaihtoehtona tälle RR:lle olikin juuri valkoinen Pro Soloist. Mutta nyt kävi näin.

Sul on myös tyylikäs leivänpaahdin!

Mulla on paljon muutakin tyylikästä, rajasin ne tuosta kuvasta pois ettei tulisi muille paha mieli :P

eissääh..
Tai sitten ei..
maxillaris
29.11.2005 23:17:40
Minulla on kokemusta noista Refelx-mikrofoneista(Jackson Dinky professional). Itse en tykännyt, koska jotenkin muovisilta kuullostivat. En halua lähteä sinua "psyykkaamaan", mutta juuri tuo tone-nupin kääntely vei koko hommasta pointin. Kitarasi on mainio, sitä ei voi moittia.
Juunas666
29.11.2005 23:18:03
On kyllä pirun komea :)

Ja tosiaan hyvään hintaan oot kepin saanu + vielä tuo kova laukkukin siihen ku mukaan lasketaan.
Ben_D
29.11.2005 23:19:13 (muokattu 29.11.2005 23:20:10)

No helvetti. Sehän on 50 ecua halvempi kun mun RR-1T! Eikä kyllä huomaa mitään muuta eroa kun floikan omaan Jenkki Jacksoniin. Niin ja lavassa olevan tekstin.
Öyvind
29.11.2005 23:24:03
hienot kuplamuovit!
Ben_D
29.11.2005 23:25:31

hienot kuplamuovit!

Plussaa ;)
Invader
29.11.2005 23:28:51
No helvetti. Sehän on 50 ecua halvempi kun mun RR-1T! Eikä kyllä huomaa mitään muuta eroa kun floikan omaan Jenkki Jacksoniin. Niin ja lavassa olevan tekstin.

Ärgh, sinä se aina jaksat mainita tuosta puoli-ilmaisesta RR-1T:stäsi :P
Kiinteätallainen oli itselläkin hakusessa mutta oikeastaan ainut vaihtoehto olis juurikin tuo RR-1T. Sitä vaan harvemmin on tarjolla ja järkevään hintaan. Että tähän piti "tyytyä" tällä kertaa :)
Tai sitten ei..
Invader
29.11.2005 23:32:38
Minulla on kokemusta noista Refelx-mikrofoneista(Jackson Dinky professional). Itse en tykännyt, koska jotenkin muovisilta kuullostivat. En halua lähteä sinua "psyykkaamaan", mutta juuri tuo tone-nupin kääntely vei koko hommasta pointin. Kitarasi on mainio, sitä ei voi moittia.

Jep, makuasioita nämä. Tosin luulenpa että uutuudenviehätyksen jälkeen jää tuo tonen ruuvailu aika taka-alalle. Pitää nyt katsella miltä nuo alkaa pidemmällä testauksella kuulostamaan, meneekö vaihtoon. Jos menee niin kyllä nuo tuohon kakkos- tai kolmos- tai neloskitaraan passaa.

hienot kuplamuovit!

Muille foorumeille laitoin, siellä kun saa postata kuvia viestiin ja jotkut tykkää tollasesta kuva kuvalta strippauksesta :D
Tai sitten ei..
Ben_D
30.11.2005 06:17:44

Ärgh, sinä se aina jaksat mainita tuosta puoli-ilmaisesta RR-1T:stäsi :P
Kiinteätallainen oli itselläkin hakusessa mutta oikeastaan ainut vaihtoehto olis juurikin tuo RR-1T. Sitä vaan harvemmin on tarjolla ja järkevään hintaan. Että tähän piti "tyytyä" tällä kertaa :)

RR-5 on erittäin hyvä vaihtoehto jos kiinteätallaisen haluaa, mutta onhan tollanen Pro luxusluokan vekotin. Kelpais Pro sarjan Soloistmalli itsellekkin.
Pnctocn
30.11.2005 08:21:13 (muokattu 30.11.2005 08:23:34)
Muille foorumeille laitoin, siellä kun saa postata kuvia viestiin ja jotkut tykkää tollasesta kuva kuvalta strippauksesta :D

itsestä ainakin mukava kun oli paljon kuvia. pääsee sun fiilistelyyn paremmin käsiksi.

EDIT:miten noi potikoiden vaikutukset muuten menee kitarassasi 2x vol+tone/vol+tone+tone? sijoittuuko volumenuppi mihin?
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Invader
30.11.2005 09:11:13 (muokattu 30.11.2005 09:19:16)
EDIT:miten noi potikoiden vaikutukset muuten menee kitarassasi 2x vol+tone/vol+tone+tone? sijoittuuko volumenuppi mihin?

Ylhäältä alaspäin (kaulasta tallaan) lueteltuna volume, midboost, tone.

RR-5 on erittäin hyvä vaihtoehto jos kiinteätallaisen haluaa, mutta onhan tollanen Pro luxusluokan vekotin. Kelpais Pro sarjan Soloistmalli itsellekkin.

RR-5 oli kyllä tiedossa, monta kertaa olen melkein sellaisen ostanutkin. Mutta kun tahtoo ne eebenit ja helmiäiset sekä reunalistat. Täysin kosmeettisia seikkoja toki (paitsi ehkä tuo eeben) mutta minkäs teet. Kun ne pitää saada niin ne pitää saada :)
Tai sitten ei..
Tympee Huttunen
30.11.2005 11:33:06 (muokattu 30.11.2005 11:37:32)
Pakko nyt mainita, mutta onko tuo niin halpa? 750e, kun on aika paljon. Tietenkin Schaller tuo hintaa lisää. Noita kitaroita sai kuitenkin uutena aikoinaan 4500 markalla (ovh. taisi parhaimmillaan olla 7500mk). Mutta tosiaan, varmasti hyvä kitara ja hyvä että sait rahoille vastinetta. Itseltäni löytyy Kelly Pro EMG-mikeillä ja olen kitaran myyntihintaa puolivakavissani miettinyt.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)