Aihe: Kehitä heikompaa kättäsi.
1 2
Ruutikallo
26.11.2005 01:50:14
Veikkaan että moni meistä on törmännut siihen että vasen( tai oikea käsi) ei ole liidaavan käden kanssa samanarvoinen. Sain muutama viikko sitten todella hyvän treenin heikomman käden avuksi..
Ota joku melko simppeli duetto tai mikä tahansa nuotti jossa on 4.s, 8.s, ja 16.sta osia. soita niitä pädiin yhtäaikaisilla iskuilla, niin että molellat kädet tekevät yhtä suuren liikeradan(huom. flam soundia ei pitäisi kuulua lainkaan) Ja dynamiikan pyrit pitämään samana kokoajan.
Ei lainkaan niin iisiä miltä aluksi vaikuttaa.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
-samuli-
26.11.2005 04:50:02
topicin otsikko on täyttä asiaa.

faktaa on että heikompaa kättä tulee treenata ENEMMÄN kuin vahvaa kättä, jotta edistystä molempien käsien tasapuolisuuteen tulisi parhaalla mahdollisella tavalla.

eipä muuta tällä krt ;)
markkuliini
26.11.2005 04:55:03

Eikös nopein tapa saada kädet saman veroisiksi ole treenata pelkästään heikolla kädellä ja olla tekemättä vahvalla kädellä mitään. Meinaan vaan että helppoahan se tuolla ohjeella on jos se käsien tasaveroisuus nyt on niin tärkeää.
:P
www.vasamayhtye.com
rm_wispila
28.11.2005 11:21:48
Kannattaa yleisestikin kehittää vasuria, eikä vaan pelkästään rumpujen soitossa.

Itse olen pyrkinyt tähän mm. oman talon raksalla harjoittelin aktiivisestikin vasuria vasaroinnissa sekä maalauksessa. Parin hutilyönnin jälkeen alkaa osumaan, ihan pakostikin... Yleensäkin monia asioita voi tehdä molempikätisesti, kohteita löytyy arkielämästä paljon kun vaan viitsii hakea. Ainoan poikkeuksen tekevät ns. oikeakätiset työkalut.

Kirjoittaa voi myös vasurilla; viikon niksipirkkana suosittelen vasurilla kirjoittamista tylsiin työpaikan kokouksiin, aika kuluu paremmin, kun joutuu pikkuisen pinnistelemään tekstin eteen, ei nukahda niin helposti. Tekstihän on aikas lailla samanlaista kuin oikealla aikoinaan ala-asteella.
O / V - käsialan ero siis on pelkästään harjoituksen tuomaa, näin voi siis olla myös rumpaloinnissa.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
moderndrummer88
28.11.2005 12:12:37
Kehitä heikompaa kättäsi.

okke...
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Drummer666
28.11.2005 12:22:47
Mä olen kans huomannu ton että ei pysty vasentä kättä käyttää ku virveliin ja filleissä ja ne fillitki osaa alottaa vaan oikeella kädellä..

Hyvä alotus tohon reeniin on kans se että käyttää vaan raakasti oikeeta(Tässä tapauksessa) ainoostaan virveliin ja vasemmallakaikki muut... ainaki itte olen huomannu että on auttanu vähäsen jo vaikken kauvaa oo soitellukkaa tollai.
Norjalaisen blackmetalbändin karmee solisti, Henrik Belsebuubi uhkaa tappaa kaikki. Basisti Ruunarkaan ei enää diggaa turskaa, tosi raskas mies syö vain kivimurskaa.
Danko
28.11.2005 12:46:02

Kannattaa yleisestikin kehittää vasuria, eikä vaan pelkästään rumpujen soitossa.
Kyllä! Toimintojen siirtäminen vasurille: lasista juonti, tekstiviestin kirjoitus... Nyt oon alkanut tekemään paradiddleja myös jaloilla, et sais haitsulle muutakin tekemistä kuin kahdeksasosat ja oppisin tuplaiskut toisellekin bassarille.
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37
wavelength
28.11.2005 13:14:40

Esim. hiiren käyttö vasemmalla kädellä on hyvinkin kehittävää. Aluksi se on yhtä hemmetin räpellystä, mutta pikku hiljaa alkaa mNetissä surffailu sujua. :)
En tiedä mistä puhun.
Rottis
28.11.2005 14:42:09
Ite oon vasenkätinen ja alkuun tuli aina käännettyä setti, mutta sitten päätin että nyt opettelen komppaamaan myös oikealla. Alku oli aikamoista räpellystä ja aina kun oikea käsin putosi kyydistä niin samalla tahtoi myös vasuri ja jalka lähteä perässä. Aloin myös soittamaan "open handed" tyylillä että ei se vasen käsi unohtuisi kokonaan. Nyt reilun kuukauden jälkeen homma alkaa sujumaan jo ihan hyvin. Vasurilla kompataan haikkaan ja oikealla rideen. Seuraava projekti on opetella lyömään sillä oikealla kädellä ridekompissa muihin pelteihin menemättä sekaisin.

Sopivaa treeniä heikomman käden kehittämiseen on omasta mielestäni kuvitella hakkaavansa sitä peltiä vaikka telkkaria katsoessa tai mussiikkia kuunnellessa. Kohta sitä huomaakin että kehitystä, pientä tai isoa on tapahtunut
Epämuusikko
28.11.2005 16:43:19
Esim. hiiren käyttö vasemmalla kädellä on hyvinkin kehittävää. Aluksi se on yhtä hemmetin räpellystä, mutta pikku hiljaa alkaa surffailu sujua. :)

Sen oppii teinivuosina. Älkää kysykö...
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
hollmi-5
28.11.2005 17:00:52
Ihan turhaa hommaa tuommoiset leikkimiset. Soittaa pitää ja paljon. Siitä se heikompi käsikin kehittyy.

Vai olisiko kaljan juonti pillillä nenänkautta pää alaspäin rekillä roikkuen jotenkin kehittävää?

Hiirikäsimiehet taitavat harrastaa jopon niplausta pokesivuilla pyöriessään ;-) Enemmin se vasuri loppujen lopuksi kehittyy, kun pitää hiiren edelleen oikeassa kädessä.
Mika Hollström
Jarrari
28.11.2005 17:40:06

Itse olen pyrkinyt tähän mm. oman talon raksalla harjoittelin aktiivisestikin vasuria vasaroinnissa sekä maalauksessa. Parin hutilyönnin jälkeen alkaa osumaan, ihan pakostikin... Yleensäkin monia asioita voi tehdä molempikätisesti, kohteita löytyy arkielämästä paljon kun vaan viitsii hakea. Ainoan poikkeuksen tekevät ns. oikeakätiset työkalut.

Kirjoittaa voi myös vasurilla; viikon niksipirkkana suosittelen vasurilla kirjoittamista tylsiin työpaikan kokouksiin, aika kuluu paremmin, kun joutuu pikkuisen pinnistelemään tekstin eteen, ei nukahda niin helposti. Tekstihän on aikas lailla samanlaista kuin oikealla aikoinaan ala-asteella.
O / V - käsialan ero siis on pelkästään harjoituksen tuomaa, näin voi siis olla myös rumpaloinnissa.

Joo, tänäään alkoi treenaus. Perus oikeankäden toiminnat vasemmalle. Juonti, kännykkä, runkk..(hups), kaukosäädin(vaikka en tvtä katso).. Ja sitten klikin tahdissa palikalla iskuja jalkaan siinä 130 temmossa, joka on minulle ihan hyvä. Jos tuo tempo tuntuu SULLE liian vaikealta, tai joudut jännittämään kättäsi, niin tempoa vaan hitaammaksi! Tästähän saisi FAQ ainesta..
Shitmanek
28.11.2005 17:41:39
Tästähän saisi FAQ ainesta..

Mieluummin vaikka laittaa tämän nopeus-FAQ:iin, ei tästäkään nyt omaa varmaankaan kannata perustaa.
Yarr!
Skymningen
28.11.2005 18:03:49
Minä piruunnuin vasempaan käteen ja oikeestaan koko vasempaan puoleen jo varmaan vuosi sitten, ja siitä lähti kova kehittäminen. Nyt sujuu hampaiden harjaus yhtä hyvin molemmilla käsillä, mutta portaita pitää vielä opetella meneen kunnolla vasen jalka edellä.. Hiusten harjaus ja kaikki muu "turha" hienostelu pitäs kans opetella kunnolla tekemään toisin päin...
Mutta ihan rumpujen kanssa harjotteluun niin kaikki saamarin ikivihreet downfallofparisit sun muut röllipiisit esiin vaan ja vasurilla liidaus. Kylä se siitä lähtee. Sit kaikki Syncopaation reenit (esim se ihana sivu 38) kaiken maailman trioli- ja 16-osatäytöillä vasemmalla alkaen. Ne kannattaa oikeesti tehä, sillä siten saa tulosta.
wavelength
28.11.2005 18:08:33

Hiirikäsimiehet taitavat harrastaa jopon niplausta pokesivuilla pyöriessään ;-)

Höpönlöpön, hevonkukkua! Kuka niin väittää? Sitä paitsi yhden käden tremoloa harjoitellaan vain Laittakaa kuvia seteistänne -ketjua lukiessa...
En tiedä mistä puhun.
hybrid
28.11.2005 18:49:32
yhden käden tremoloa
Plussan arvoinen kielikuva
++
WyW
28.11.2005 19:09:31

offtopic
"Älä ammu itseäsi tykillä päähän."
"Älä pistä paljaalla venäläistä maksullista naista."
"Älä hyppää pilvenpiirtäjästä alas, jos et haluu kuolla."
Ehdottomasti FAQ -ainesta...

Eiköhän tämä ole ihan itsestäänselvyys tämä asia, mutta toki aiheesta keskustella saa ja pitääkin :D

Anteeks.
/offtopic
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
hollmi-5
28.11.2005 19:17:46
Sit kaikki Syncopaation reenit (esim se ihana sivu 38) kaiken maailman trioli- ja 16-osatäytöillä vasemmalla alkaen. Ne kannattaa oikeesti tehä, sillä siten saa tulosta. Näin minäkin teen. Hampaat harjailen edelleen oikealla kädellä harjaa heilutellen. Samoin muutkin arkirutiinit: oikealla kädellä.
Mika Hollström
Ruutikallo
28.11.2005 20:07:51
Oli miten oli. Vahvemman käden liikerata on kuitenkin erilainen kuin toisen siksi se toimii ikäänkuin esimerkkinä toiselle.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)