Bladder 24.11.2005 23:00:43 (muokattu 24.11.2005 23:30:16) | |
---|
Oisin wahia hankkimassa ja en oo paljo päässy mitään niitä testaa joten haluaisin teijän mielipiteitä. Tarkotus ois hankkii joku näistä: -bossin wahi -morley -digitech jimi hendrix -vox wah -dunlop cry baby Myös tosta bossista kiinnostais tietää se ihmis ääni juttu eli wahi joka kuullostaa "ihmisenääneltä" onko siitä mitään iloa? Sanokaas jotain perusteluita kans. Jemi se olla pitää |
Öyvind 24.11.2005 23:07:37 | |
---|
Ostin joskus kaveriltä dunlopin cry babyn, ihan toimiva vekotin, joskin surkeahko poljentavara ja kummallinen "kynnys" saundissa säröllä soitettaessa. Suosittelisin tutustumaan Voxin wahiin, jossa sitä poljentavaraa on enemmän kuin cry babyssa ja siinä tulee hieno pussikin mukana! |
McNulty 24.11.2005 23:08:07 | |
---|
-bossin wahi Se on sellanen mallintava... ihan ok jos haluaa Boss GT-sarjan spedujen tasoisia wakuttimia. Ei mielestäni kovin herkullisen kuuloinen, johtunneeko sitten digitaalisuudesta. -marley Ihanko Bob Marley vaiko olisiko sittenkin kyseessä Morley? Morleyllä on monta erilaista mallia. Bad Horsie (eli Steve Vain suosikki-Wah) oli minun mielestäni todella onneton. Toimi jotenkin säröjen kanssa mutta clean-soundeilla sweep oli onneton. -digitech jimi hendrix Eikös tämä digihärveli pidä sisällään myös jotain octave-fuzz juttuja? En ole testannut. -vox wah Se VOX:n perinteinen Wakutin on soundiltaan hyvä, mutta harmi että se on täysin patterivoimalla toimiva laite. Siihen ei saa muuntajaa kiinni, paitsi jos lähtee modaileen spedua. (Patterinepparin tilalle DC-jakki tms.) -dunlop cry baby Malleja on monia... legendaarinen. Perus-Babya moni parjaa sen takia että se syöp signaaliketjusta soundia. Mutta tosiaan, niitä malleja on niin monta... perinteinen 95, 95Q, 535Q, Crybaby Classic jne jne. Jos Crybabyn ostat, niin osta sellanen missä on joko punainen tai keltainen Fasel-induktori sisällä. Soundi paranee ja sweep kuulostaa hyvältä. Myös tosta bossista kiinnostais tietää se ihmis ääni juttu eli wahi joka kuullostaa "ihmisenääneltä" onko siitä mitään iloa? Iloa tai ei... itselläni wahin käyttö on tietyllä tavalla rajoittunutta. Alkuun sitä tuli sotkettua ihan jokaiseen väliin... nyt sitä osaa jo jollain tavalla käyttää mausteena ja tehokeinona. Joku tuollainen special-wakutin on varmasti kiva lelu sen pari ekaa viikkoa, mutta kun hyötykäyttöä aletaan pähkäillä, jää tuollainen ekstrasälä yleensä nurkkaan. Sanokaas jotain perusteluita kans. Kysy... |
sn 24.11.2005 23:22:27 | |
---|
Myös tosta bossista kiinnostais tietää se ihmis ääni juttu eli wahi joka kuullostaa "ihmisenääneltä" onko siitä mitään iloa? Ei, ja kun sulla on ilmeisesti toi Boss ME-50, niin Bossin wahia tuskin kannattaa hankkia. Siinähän on se "ihmisääni"-soundi. Voxi tai Crybaby. "If you are flammable and have legs, you are never blocking a fire exit. You can write that down, and put a little dash in front of my name."
- Mitch Hedberg |
Bladder 24.11.2005 23:29:58 | |
---|
-marley Ihanko Bob Marley vaiko olisiko sittenkin kyseessä Morley? Heh tullu multa typo : D Jemi se olla pitää |
McNulty 25.11.2005 02:49:54 | |
---|
Morleysta vielä sen verran, että jos omistaa pedalboardin, niin Morley on vihoviimeinen hankinta. Se meinaan vie tilaa enemmän kuin Esterin kuuluisa ahteri. Aivan järjettömän kokoinen mokkula. YÄK! :) Tosin, ne optisesti toimivat Morleyt vaikutti toiminnaltaan varsin kivuttomilta. Niiden kanssa ei tarvitse odotella että milloin potikka alkaa rahisemaan ja soittaja rähisemään. Itse jos nyt tarvisin peruswahia peruswakutteluun, niin Dunlop Crybaby Classic tai Crybaby 95Q. Eikä se Dunlop Hendrix Wah ollut yhtään pöllömpi myöskään. |
Lilli 25.11.2005 05:40:33 | |
---|
Ehdottaisin, että kävisit tutustumassa RMC-waheihin. - Vuosien saatossa mullakin on ollut mm. Cry Baby ja Morleyn wah, mutta niiden ominaisuudet eivät kovin vakuuttaneet. Nykyistä RMC Picture Wahia tuskin koskaan tars vaihtaa. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
sähkö 25.11.2005 09:28:38 | |
---|
Se VOX:n perinteinen Wakutin on soundiltaan hyvä, mutta harmi että se on täysin patterivoimalla toimiva laite. Siihen ei saa muuntajaa kiinni, paitsi jos lähtee modaileen spedua. (Patterinepparin tilalle DC-jakki tms.) Waheista ei hirveästi ole kokemusta, mitä nyt muutamia erilaisia testannut. Voxin kuitenkin omistan ja sitä voin suositella. Voxin ongelma (en tiedä vaikka olisi muissa waheissa sama) on että se ei ole true bypass joten syö jonkin verran signaalia myös ollessaan pois päältä. Minä olen tehnyt omaani True Bypass modauksen joka oli suhteellisen helppo homma. Suosittelen! Vaikka tuo onkin vain patterikäyttoinen, niin patteri kestää kyllä vaikka isältä pojalle, jos vain muista ottaa aina piuhan irti input jakkista kun ei käytä wahhia. Tarkoitus on itselläni rakentaa tuohon virtaliitin muuntajalle. Sehän ei tarvitse muuta kuin DC-jakin johon kytkee patterineppari liittimen. Tämän voi sitten napsauttaa kiinni Wahin omaan neppariliittimeen... Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
O.D. 25.11.2005 09:50:50 | |
---|
Dunlopin Crybaby!!!!! |
Dr. Muff 25.11.2005 10:34:59 | |
---|
Vaikka tuo onkin vain patterikäyttoinen, niin patteri kestää kyllä vaikka isältä pojalle, jos vain muista ottaa aina piuhan irti input jakkista kun ei käytä wahhia. Juu niin kestää. Yleensä noissa pedaaleissa patteri kestää kauemmin mitä niitä jaksaa kattella nurkissaan :) Vox on soundiltaan hyvä, mutta aikamoinen tone imuri ja kaponen pyyhkäsy. Ostin tbp-modatun Voxin 60€lla, se oli ihan hyvä ostos. Morleystä kamalampaa en tiedä, tai noh, Ruby wah oli aika susi kans. Perus itkupilli (gcb95) on varma valinta, halpa ja kelponen. Lillin kanssa kuitenkin samoilla linjoilla, Teese kehiin. Hintaero Cry Babyn 535q:n ja Voxiin mitätön, soundiero ei ole aivan mitätön. Tuumasta toiseen. |
Migo 25.11.2005 10:37:01 | |
---|
Oisin wahia hankkimassa ja en oo paljo päässy mitään niitä testaa joten haluaisin teijän mielipiteitä. Tarkotus ois hankkii joku näistä: -bossin wahi -morley -digitech jimi hendrix -vox wah -dunlop cry baby Myös tosta bossista kiinnostais tietää se ihmis ääni juttu eli wahi joka kuullostaa "ihmisenääneltä" onko siitä mitään iloa? Sanokaas jotain perusteluita kans. Turun super ostiksessa oli dunlopin 535Q hintaan 140€. Tuota wahia kannattaa miettiä. Tykkään soittaa soittimilla. |
Kimmo72 25.11.2005 15:28:08 | |
---|
Mikäs tossa Morleyssä nyt sitte niin huonoa on? Mun mielestä se on (siis mulle) ainakin just passeli. Eli mulla siis tuo Bad Horsie II. Varsinkin lead soitossa se on todella kivan kuulonen. Olen myös omistanut Cry Babyn josta luovuin, kun se oli vähän liian raju.. Siis liikaa oli sitä sweeppiä. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
apenaattori 25.11.2005 15:38:16 (muokattu 31.12.2005 16:44:30) | |
---|
Se VOX:n perinteinen Wakutin on soundiltaan hyvä, mutta harmi että se on täysin patterivoimalla toimiva laite. Siihen ei saa muuntajaa kiinni, paitsi jos lähtee modaileen spedua. (Patterinepparin tilalle DC-jakki tms.) Clyde McCoy-malliin saa muuntajan. "The harder you try the dumber you look." |
jPekka 25.11.2005 15:45:04 | |
---|
Mikäs tossa Morleyssä nyt sitte niin huonoa on? Maut ovat yksilöllisiä. Morleyta tosin saa viriteltyä klassisempaan suuntaan aukaisemalla pohjan ja vääntämällä sitä lediä vähän kauemmas valovastuksesta. Myös siihen polkimeen kiinnitettyä maskilevyä ja sen reiän muotoa voi hyvin helposti modifioida. "...when electrical recording was introduced [during the 1920's], people complained it was too cold and brittle and wanted the warmth and intimacy of acoustic recordings. Now what does that sound like?"
-- George Massenburg |
Fortune 25.11.2005 17:32:57 | |
---|
Snarling Dogsin persoonallisen näköiset pedaalit ovat hyviä. Itse olen omistanut perus-Cry Babyn, pari Morleyta ja George Dennisin wahin, mutta tämä Snarling Dogs Blues Bawls on näistä paras. Maksoi käytettynä satasen kieppeillä, kolme wah-moodia (White room/Voodoo/Shaft, eli laaja-alueisesta fiilistelywahista Hendrik-perusvaakun kautta funk-nakuttajaan) ja overdrive kaupan päälle. Tykkään. Look behind you, a three-necked guitar! |
Oz 25.11.2005 17:34:30 | |
---|
Voxille annan ääneni. Mulla ainakin toiminut hyvin. Ainoa miinus on juuri tuo pelkästään patterilla toimiminen, muuta ei ole kovinkaan vaikeaa mdifoida siihen dcplugi. ja jos ei halua nepparia alkaa katkomaan niin muistaakseni jossain olen nähnyt sellaisen patterinepparidcplugi-adapterin Time is never wasted when you're wasted all the time. |
Strutsi 25.11.2005 17:39:53 | |
---|
Omistan CryBaby 535Q:n ja tykkään kyllä kovasti, kun on sitä voi säädellä. Entäs ibanezin weeping demon? Siinä vasta onkin monipuolinen vehje! "No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa" |
Mrezzye 25.11.2005 17:46:49 | |
---|
Itse aion testata piakkoin Roger Mayer Red Lion Kitin asentamista perus-CryBabyn sisuksiin. Tosin vielä en voi kehua enkä haukkua, mutta soundia sen ei pitäisi syödä, niin kuin CryBaby tekee pois päältä ollessaan. Lisäksi siinä on namiska, josta tonea voi säätää. Kuulostaa hyvältä. |
Snarling Dogsin persoonallisen näköiset pedaalit ovat hyviä. Onkos muilla näistä kokemuksia? Mulle kun se, miltä kamat näyttää, on yhtä tärkeää kuin se, mille ne kuulostaa, niin nää kiinnostais, semminkin kun CryBaby alkaa temppuilemaan... |
Mrezzye 25.11.2005 20:24:10 | |
---|
semminkin kun CryBaby alkaa temppuilemaan... myy sit mulle ne kuoret!!! |