Aihe: Vanhat syntikat
1 2 3
garyfey
22.11.2005 17:19:58
Sinä joka uskallat tilata ebaystä, niin uitteleppa suomeen kaikkea kivaa,
sillä täällä on paljon ihmisiä jotka eivät uskalla tilata ja ovat valmiita
maksamaankin siitä, että joku toinen tilaa.

Hyvä pointti! Pitääpä talven pimeinä iltoina alkaa seuraileen mitä maailmalla liikkuu.
Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia.
teroyk
24.11.2005 19:06:53
OU JEE! Meikkiskin haki eilen vastaavan paketin, on kokoa ja näköä eikä äänikään ole sieltä hirveimmästä päästä.
Taitaa jopa löytyä Alphavillen "Forever young"-padi ihan presettinä ja ehkä myös se "Final countdown"-brassi...ehkä joku viisaampi osaa varmistaa asian.
Ei kyllä aivan yhtä lämpimältä kuulosta kuin JX3P mutta ehkä se on ohjelmointikysymys.

No alkuperäinen "Forever young"-padi ei löydy, kun se on äänitetty heinä-elokuussa 1984 (levyn kannen mukaan) ja tuolloin ei vielä JX-10:iä ollut. Mutta kiva tietää, että siitä löytyy presettinä vastaava. btw. Alphavillen "Forever young"-albumin soundeja kannattaa muuten jokaisen syntikkaa räpläävän kuunnella, mutta muistakaa ne jouset on ihan aidot.
polyfonken
25.11.2005 23:36:31

En muista mitä eroa noilla kahdella nyt oli, mutta ei ne tosiaan ihan samalta kuulosta. JX-10:llä ei saa imitoitua JX3P:tä eikä toisin päin. Tuo kommenttisi on sinällään mielenkiintoinen, itse kun olisin kuvaillut soundien eroa toisin päin :).

mun kokemuksen mukaan jx3p oli paljon raaemman (halvemman jos haluaa olla ilkeä) kuuloinen. se on ihan erilainen kuin 8/10, niistä ei oikeen koskaan saisi aikaan samanlaista repivää leadisoundia eikä 3p:llä tuntunut saavan yhtä hyviä padeja - perussoundin takia siis. ne oskillaattorit ja filtterit on vaan niin halvan, sähköisen ja rujon kuuloiset kun kasissa on todella heleät ja kohteliaat.

hmm ... jx3p:tähän alkaa taas olla ikävä! ;D
t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey)
laikka
26.11.2005 16:25:30
No alkuperäinen "Forever young"-padi ei löydy, kun se on äänitetty heinä-elokuussa 1984 (levyn kannen mukaan) ja tuolloin ei vielä JX-10:iä ollut. Mutta kiva tietää, että siitä löytyy presettinä vastaava. btw. Alphavillen "Forever young"-albumin soundeja kannattaa muuten jokaisen syntikkaa räpläävän kuunnella, mutta muistakaa ne jouset on ihan aidot.

No kylhän mäkin ny sen tiedän että se on vuodelta -84, yksi kaikkien aikojen lemppareitani kun on.
Lähinnä vertailin tuota "soundtrack"-presettiä ja kun siinä oikeassa kohdassa sointukulkua nykäisee cutoff-sliderista niin kyllä sillä ainakin mut hämäisi.
Monethan on tuolla ulkomaisilla foorumeilla väittänyt että siinä on nimenomaan jx8p mutta toiset taas sanoo että kaikki on purkitettu jo vuoden -84 alussa ja näin ollen se olisi sitten ehkä se legendaarinen jupiter-8?
No joka tapauksessa hyvältä kuulostaa...=)
laikka
26.11.2005 16:39:12
En muista mitä eroa noilla kahdella nyt oli, mutta ei ne tosiaan ihan samalta kuulosta. JX-10:llä ei saa imitoitua JX3P:tä eikä toisin päin. Tuo kommenttisi on sinällään mielenkiintoinen, itse kun olisin kuvaillut soundien eroa toisin päin :).

Useammin kyllä kävi niin että ruuvasin soundia 3P:llä mutta tein sitten samantyyppisen soundin JX-10:llä ja käytin sitä miksauksessa.

Onhan JX-10 huomattavasti kirkkaamman kuuloinen, ja nyt kun on päässyt sen kanssa vähän enemmän räveltämään niin saahan sillä varsin mahtavia synamattoja tehtyä.
Aika mahtavia patcheja löytyy myös ilmaiseksi netistä.

JX-3p:llähän on tullut tehtyä pääasiallisesti noita räkäisen kuuloisia sahalaitaleadeja ja kolkkoja kilahduksia, mutta on syntynyt myös padeja jotka kuulostavat lämpimämmiltä
kuin suurin osa niistä jousisaundeista jotka mun JX-10:ssä oli ostohetkellä sisällä.
Mene ja tiedä, en mä mikään kultakorva kyllä ole...
Mika Torvinen
26.01.2006 02:25:09
Onko kenelläkään tietoa mitenkä paljon Suomessa liikkuu nykyään Jupiter 6:sta? Ja missä hinnoissa?
J E H !
18is9
26.01.2006 11:13:58 (muokattu 26.01.2006 13:40:18)

Onko kenelläkään tietoa mitenkä paljon Suomessa liikkuu nykyään Jupiter 6:sta? Ja missä hinnoissa?

Vähän liikkuu, muutaman vuoden aikana olen nähnyt kaksi myynti-ilmoitusta. Noin tuhannesta eurosta lähdetään liikkeelle, ja voi olla ettei myynti-ilmoituksen pistäjä myy vaikka tarjoaisi mitä kun tulee lopulta toisiin ajatuksiin (ns. järkiinsä).
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)