Aihe: Vanhat syntikat
1 2 3
teroyk
24.11.2005 19:06:53
OU JEE! Meikkiskin haki eilen vastaavan paketin, on kokoa ja näköä eikä äänikään ole sieltä hirveimmästä päästä.
Taitaa jopa löytyä Alphavillen "Forever young"-padi ihan presettinä ja ehkä myös se "Final countdown"-brassi...ehkä joku viisaampi osaa varmistaa asian.
Ei kyllä aivan yhtä lämpimältä kuulosta kuin JX3P mutta ehkä se on ohjelmointikysymys.

No alkuperäinen "Forever young"-padi ei löydy, kun se on äänitetty heinä-elokuussa 1984 (levyn kannen mukaan) ja tuolloin ei vielä JX-10:iä ollut. Mutta kiva tietää, että siitä löytyy presettinä vastaava. btw. Alphavillen "Forever young"-albumin soundeja kannattaa muuten jokaisen syntikkaa räpläävän kuunnella, mutta muistakaa ne jouset on ihan aidot.
18is9
25.11.2005 08:54:03

Ei kyllä aivan yhtä lämpimältä kuulosta kuin JX3P mutta ehkä se on ohjelmointikysymys.

En muista mitä eroa noilla kahdella nyt oli, mutta ei ne tosiaan ihan samalta kuulosta. JX-10:llä ei saa imitoitua JX3P:tä eikä toisin päin. Tuo kommenttisi on sinällään mielenkiintoinen, itse kun olisin kuvaillut soundien eroa toisin päin :).

Useammin kyllä kävi niin että ruuvasin soundia 3P:llä mutta tein sitten samantyyppisen soundin JX-10:llä ja käytin sitä miksauksessa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
polyfonken
25.11.2005 23:36:31

En muista mitä eroa noilla kahdella nyt oli, mutta ei ne tosiaan ihan samalta kuulosta. JX-10:llä ei saa imitoitua JX3P:tä eikä toisin päin. Tuo kommenttisi on sinällään mielenkiintoinen, itse kun olisin kuvaillut soundien eroa toisin päin :).

mun kokemuksen mukaan jx3p oli paljon raaemman (halvemman jos haluaa olla ilkeä) kuuloinen. se on ihan erilainen kuin 8/10, niistä ei oikeen koskaan saisi aikaan samanlaista repivää leadisoundia eikä 3p:llä tuntunut saavan yhtä hyviä padeja - perussoundin takia siis. ne oskillaattorit ja filtterit on vaan niin halvan, sähköisen ja rujon kuuloiset kun kasissa on todella heleät ja kohteliaat.

hmm ... jx3p:tähän alkaa taas olla ikävä! ;D
t. (http://www.polyfonken.com/ghostmonkey)
laikka
26.11.2005 16:25:30
No alkuperäinen "Forever young"-padi ei löydy, kun se on äänitetty heinä-elokuussa 1984 (levyn kannen mukaan) ja tuolloin ei vielä JX-10:iä ollut. Mutta kiva tietää, että siitä löytyy presettinä vastaava. btw. Alphavillen "Forever young"-albumin soundeja kannattaa muuten jokaisen syntikkaa räpläävän kuunnella, mutta muistakaa ne jouset on ihan aidot.

No kylhän mäkin ny sen tiedän että se on vuodelta -84, yksi kaikkien aikojen lemppareitani kun on.
Lähinnä vertailin tuota "soundtrack"-presettiä ja kun siinä oikeassa kohdassa sointukulkua nykäisee cutoff-sliderista niin kyllä sillä ainakin mut hämäisi.
Monethan on tuolla ulkomaisilla foorumeilla väittänyt että siinä on nimenomaan jx8p mutta toiset taas sanoo että kaikki on purkitettu jo vuoden -84 alussa ja näin ollen se olisi sitten ehkä se legendaarinen jupiter-8?
No joka tapauksessa hyvältä kuulostaa...=)
laikka
26.11.2005 16:39:12

Useammin kyllä kävi niin että ruuvasin soundia 3P:llä mutta tein sitten samantyyppisen soundin JX-10:llä ja käytin sitä miksauksessa.

Onhan JX-10 huomattavasti kirkkaamman kuuloinen, ja nyt kun on päässyt sen kanssa vähän enemmän räveltämään niin saahan sillä varsin mahtavia synamattoja tehtyä.
Aika mahtavia patcheja löytyy myös ilmaiseksi netistä.

JX-3p:llähän on tullut tehtyä pääasiallisesti noita räkäisen kuuloisia sahalaitaleadeja ja kolkkoja kilahduksia, mutta on syntynyt myös padeja jotka kuulostavat lämpimämmiltä
kuin suurin osa niistä jousisaundeista jotka mun JX-10:ssä oli ostohetkellä sisällä.
Mene ja tiedä, en mä mikään kultakorva kyllä ole...
Mika Torvinen
26.01.2006 02:25:09
Onko kenelläkään tietoa mitenkä paljon Suomessa liikkuu nykyään Jupiter 6:sta? Ja missä hinnoissa?
J E H !
18is9
26.01.2006 11:13:58 (muokattu 26.01.2006 13:40:18)

Onko kenelläkään tietoa mitenkä paljon Suomessa liikkuu nykyään Jupiter 6:sta? Ja missä hinnoissa?

Vähän liikkuu, muutaman vuoden aikana olen nähnyt kaksi myynti-ilmoitusta. Noin tuhannesta eurosta lähdetään liikkeelle, ja voi olla ettei myynti-ilmoituksen pistäjä myy vaikka tarjoaisi mitä kun tulee lopulta toisiin ajatuksiin (ns. järkiinsä).
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)