joo mullaki on joku ryhtivika, huomaa että selkä kipeytyy joskus lyhyessäki ajassa ihan vitusti, mutta se näyttäisi olevan siitä että kuinka istuu virveliin nähden. |
Migo 20.11.2005 20:20:26 (muokattu 20.11.2005 20:20:45) | |
---|
joo mullaki on joku ryhtivika, huomaa että selkä kipeytyy joskus lyhyessäki ajassa ihan vitusti, mutta se näyttäisi olevan siitä että kuinka istuu virveliin nähden. Mulla on ihan sama homma. Itselle tehonut penkin etäisyyden muuttaminen ja penkin korkeudensäätö. Tykkään soittaa soittimilla. |
khm 21.11.2005 11:43:56 | |
---|
Selkäsuorassa soittelen. on sitä joskus väsyneenä soiteltu hieman "kasassa" ja huomasin että niska/selkä siinä kipeytyy mandelin |
rm_wispila 21.11.2005 11:53:46 | |
---|
Soitan ittelle parhaassa asennossa, ei tule selkä kipeäksi. Vuosien kautta muotoutunut soittoryhti... Toisaalta harva meistä niin paljon kannujen takana aikaansa viettää, että sillä selkänsä pilaisi. Väärä asento kun ilmoittelee jo puolen tunnin kelauksen jälken. Ryhtivirheet syntyvät siis ihan muualla, huonolla työtuolilla yms. jossa päivänsä pääosin viettää. Samoin istumatyössä tuo lihaksistokin veltostuu ja rangan tuki vähenee. Itse joskus takavuosina kävin myös asiantuntijan pakeilla selän vuoksi, hän löysi kanssa jonkinlaisen selän vinoutuman. Syyksi paljastui huomattava työn vuoksi autossa istuminen, jossa tuli nojattua kyynärtukeen liiaksi. Samalla lihaksisto kehittyy "toispuoleiseksi" ja vääntää lisää vinoon. Väitänkin, että rumpalointi voi jopa korjata ja estää selkäongelmia, etenkin kun oppii käyttämään vasemman puolen raajojaankin motoriikan kehittyessä. Mielestäni kaikkein parasta ja motivoivinta "keppijumppaa" on rumpukapuloilla vedetty treeni. Tuplabasarireenikin hakkaa kuntopyöräilyn 100 - 0, ei sitä salihommaa ainakaan mun kaali kestäisi; päämäärätöntä kelausta... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Deino 21.11.2005 18:08:43 | |
---|
Tuplabasarireenikin hakkaa kuntopyöräilyn 100 - 0 Jes! :) Perkele! |
Cornflake 07.01.2006 23:45:36 | |
---|
wavelength: Siinä oli Larssilla kaikki kunnossa: tomit ihanteellisessa kulmassa, Pinstripeissa sopivasti lisädemppiä, selkä rennosti mutkalla. Ottakaa oppia! Kelatkaa kuinkapaljon enempi yleisöä tuossa ed. kuvassa olisi jos nää olisi kaikki oppikirjan mukaan! I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
arrska77 08.01.2006 00:08:40 | |
---|
Jos vertaatte Steve Smithin vanhoja ja uusia opetusvideoita niin on mies skarpannut ryhdin kanssa! Tai sitten se on muovautunut soiton myötä. Tiedä tuota. Kumpi on tärkeää, muusikon ryhdikäs ja tarkka soitto, vaikka silmat kiinni vai eläimellinen meno setin takana? Eipä ole oikeaa vastausta, koska toisille on tarkkuus ja hiottu soundi tärkeämpi (kuten mulle) ja toisille taas tärkeintä on asenne. |
vernie 08.01.2006 00:22:21 | |
---|
Oma ryhti ja soittoasento on ollut aiemmin aika huono, mutta viime aikoina olen yrittänyt kiinnittää asiaan enemmän huomiota. Keikoilla meinaa helposti ryhtiasiat unohtua, hartiat nousee, selkä menee mutkalle ja soitto vaikeutuu. Varsinkin hankalammissa kohdissa tuo hartioiden nousu meinaa tapahtua ihan huomaamatta. Soitto helpottuu yleensä välittömästi, kun tajuaa laskea hartiat ja vähän suoristaa selkää. Paul Elliot esitteli taannoisessa Rhythm-lehdessä hyviä metodeita ryhdin parantamiseksi. Sen verran otin artikkelista opikseni, että ennen keikkaa makaan aina n. vartin selälläni kovalla lattialla, polvet koukussa, pään alla pari kirjaa, jolloin niskankin saa rennoksi. Kyseisessä asennossa pystyy todella rentouttamaan paikat, ja olen huomannut, että soittoasento tuntuu ko. rituaalin jälkeen menevän helpommin oikein. |
Ruutikallo 08.01.2006 00:36:51 | |
---|
Se selkä KANNATTAA pitää suorassa, ja ostaa kunnollinen keikkumaton tuoli. Pieni sijoitus omaa terveyttä silmällä pitäen. Vaikka moni varmasti kokee mieluisammaksi sijoittaa 150e johonkin setin laajennukseen kuin jakkaraan. Niin minäkin tein aikani, kunnes nikamalukoista ja selkävaivoista tuli päivitttäinen kumppani. Tulee sen tuolin päällä varmasti jokaisen sen verran istuttua, ettei ole järkevää kikkailla selän kanssa. Emmääossaa......... |
Nolte 08.01.2006 11:06:24 | |
---|
Jos vertaatte Steve Smithin vanhoja ja uusia opetusvideoita niin on mies skarpannut ryhdin kanssa! Tai sitten se on muovautunut soiton myötä. Tiedä tuota. Todellakin. Äijä veteli ihan kippurassa joissain vanhemmissa videoissaan. Oli suorastaan huvittavan näköistä touhua, silleen positiivisesti. Myöhemmin, esim. Drum Set Techniquella ihan eri näköistä meininkiä. Hyvät rummut, huono soittaja! |
kinney 08.01.2006 15:33:39 | |
---|
Oma ryhti parani huomattavasti kun nostin tuolia n.15cm, oli aikaisemmin aivan alhaalla ja päin persettä meni koko homma. Ryhti parani ja soitannasta tuli rennompaa. |
wavelength 08.01.2006 16:35:15 | |
---|
Kelatkaa kuinkapaljon enempi yleisöä tuossa ed. kuvassa olisi jos nää olisi kaikki oppikirjan mukaan! Elä muuta viserrä! Siellä olisi kaikki mnetin tekniikkavastaavat rivissä ihailemassa Maailman Parhaan Rumpalin oikeaoppista soittoasentoa. En tiedä mistä puhun. |
zuper 08.01.2006 17:30:04 | |
---|
Mä sain ryhdintarkastuksesta puhtaat paperit. Sisko kyl sanoo, että istun epäryhdikkäästi soittaessani rumpuja. Voi olla, että ajan kanssa ryhti vähän huononee... |