Aihe: Tokain kaula kippuralla
1
Jubi
19.11.2005 14:06:36
Kävi tuossa ilmi, että on kolme vuotta vanhasta Tokai ls-75Q:sta kaula hieman epäsuhtaisesti vääntynyt. Eli alakielten kohdilta (sieltä ala-E & A) se on hieman "koverana" samaan aikaan, kun yläkielten osalta kaula on suora. Tähänhän on voinut vaikuttaa taipumus välillä käyttää esim. 52-10 kielisettejä, mutta on siinä kepissä melkein yhtä paljon viihtynyt 50-11 -settejäkin. Eikä toi ekakan nyt mikään paha ole. Ensiapuna nyt pidän paksuilta vedon poissa, kun en soita ja käytän vaan tuota 50-11, mutta kyllä vähän vit**taa. Onneksi ei kyseessä ole mikään kovin paha kiertymä vielä.
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Ze Kink
19.11.2005 14:08:03
Kannattanee käyttää ammattilaisella tuo. Ne yleensä osaa tehdä taikoja.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Grabel
19.11.2005 22:23:02 (muokattu 19.11.2005 22:23:29)
Ihan mielenkiinnosta, niin että vaikuttaako toi soittamiseen tai muuhun mitenkään? Tuskin kiertymä on ihan älytön kumminkaan - tai mistä minä tätä tiedän.. :)
Rämppy
22.11.2005 14:09:53
Jos kaulan epäsymmetrinen taipuminen on niin vähäistä, ettei se ei haittaa soittamista tai virettä (esim. saat kielet riittävän alas ilman särinöitä), en olis huolissani. Aika monessa kitarassa kaula on himpun enemmän kovera alakielten puolella. Joidenkin mielestä sen kuuluukin olla noin, sillä alakielet tarvii enemmän värähtelytilaa.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)