mulla ei niinkään kipeydy ranteet vaan vasen kyynärpää. tulee sellane ikävä tenniskyynärpään tunne. voiko joku kertoa mikä on pielessä, toki se on totta että vasemmassa kyynärpäässä on paskempi tekniikka kun oikeassa. Luultavasti onkin. Ainakin meikäläisellä vasemmassa on heikompi tekniikka. Olen huomannut, että joskus jotain nopeaa heviä soittaessani vasen kyynärpääni kipeytyy ja samalla vasen ranteeni on liian tiukka. Ranne rennoksi ja lihasjännitykset pois, niin pitäisi helpottaa. Ranne vaikuttaa koko kyynärvarteen ja kyynärpäähän. Jos ranne ei ole kunnolla soitossa mukana, kyynärpää joutuu tekemään ranteen hommat ja se rasittaa. EDIT: Ja muuten, mikseipä sama toimisi toisinkinpäin. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
mulla ei niinkään kipeydy ranteet vaan vasen kyynärpää. tulee sellane ikävä tenniskyynärpään tunne. voiko joku kertoa mikä on pielessä, toki se on totta että vasemmassa kyynärpäässä on paskempi tekniikka kun oikeassa. Tarkkaile soiton aikana vasemman kyynärpään liikkeitä ja etäisyyttä kyljestä. Jos kyynärpää on suht kaukana kyljestä eikä pääse liikkumaan luontevasti, aiheuttaa jatkuva lihasjännitys juurikin tuon tenniskyynärpään. Rennossa lyönnissä kyynärpää myötäilee kapulan ja ranteen liikkeitä siten, että lyöntihetkellä kyynärpää liikahtaa hieman poispäin kyljestä, ja välittömästi lyönnin jälkeen se palaa takaisin kyljen lähelle. Älä kuitenkaan pakota liikkeitä, äläkä pidä kyynärpäätä aivan kiinni kyljessä. Tämän konseptin juju on itse asiassa täydellisen rennoissa olkapäissä, joista koko lyöntiliike lähtee. Pimeässä on parempi hiihtää. |
Raskas ja paksu kapula voi aiheuttaa kipuja, samoin voi ohut kapula, koska sitä joutuu puristamaan, että pysyy kädessä, mikä aiheuttaa jännitystä. Kaikessa soitossa pitäisi pyrkiä mahdollisimman paljon soiton keveyteen, sekä otteen keveyteen. Soiton keveys, ei huom poista soitosta atakkia ja voimaa, älkää ymmärtäkö väärin. Kun pidät kapulaa kädessä matchgripillä, etusormen ja peukalon ensimmäisten taipeitten tulisi "puristaa kapulaa" ja muiden sormien ohjailla kapulaa soitossa. Itse pyrin käyttämään sormia mahdollisimman paljon, mutta mieluiten sormia ja ranteita sopivassa suhteessa. Venyttely on avainsana jännetuppitulehduksen estämisessä. Täytyyhän urheilijankin veytellä jatkuvasti lihaksia jotka joutuvat kovalle rasitukselle ja jatkuviin toistoihin, jatkuvat toistot nimenomaan kuuluvat rumpujensoittoon. Pienellä vaivalla voi välttää puolen vuoden soittotauon. Paras tulehduksen estäminen on tietysti järkevä treenaaminen ja oikea tekniikka. Itse huomasin käsien kipeytymisen kun koitin oikaista järkevän tekniikan treenaamisen brutaalilla kokokäden vatkausliikkeellä. Iskut osuivat minne sattuivat, vauhti oli huimaa mutta epätasaista ja kokoelma lyhytkestoisia pyrähdyksiä + kipeät kädet. Hitaista tempoista nopeisiin, aluksi pelkillä sormilla soittaminen oli puuduttavaa, henkisesti koska käytännössä lähdettiin nollasemista, mutta hop ! Soundi parani, rumpu soi paljon paremmin, koko soittotatsi parani ja soittonopeus ja samalla soiton keveys nopeitakin juttuja soitettaessa parani. Suosittelen. Doublebassjazz. |