jupe_jee 14.11.2005 22:43:59 | |
---|
Olen alkanut harjoittelemaan tuplia, mutta harjoittelusta ei meinaa tulla mitään, joten voisitteko antaa aloittelu treeniä? |
Migo 14.11.2005 22:46:33 | |
---|
Tykkään soittaa soittimilla. |
mishrak 14.11.2005 22:49:56 | |
---|
Ja sanoisin että peruskompit ym systeemit tulisi olla hanskassa. Jos heti aloittelija alkaa harjoitella kahden bassorummun käyttöä on suuri mahdollisuus että mennään vain perse edellä puuhun. |
wavelength 14.11.2005 23:40:37 | |
---|
Tässähän tulee jo jazzmiestä ikävä... Pimeässä on parempi hiihtää. |
Akahito 15.11.2005 00:13:51 | |
---|
Ja sanoisin että peruskompit ym systeemit tulisi olla hanskassa. Jos heti aloittelija alkaa harjoitella kahden bassorummun käyttöä on suuri mahdollisuus että mennään vain perse edellä puuhun. Jes. Ensin opetellaan soittamaan, sitten vasta opetellaan kikkoja. Ei ammatissakaan erikoistuta ilman ko. ammatin peruskoulutusta. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
hollmi-5 15.11.2005 21:05:27 | |
---|
Tässähän tulee jo jazzmiestä ikävä... Silloin kirjoitus alkaisi: tuplabasarivinkkejä on yhdyssana. No joo. itse neuvoisin harjoittelemaan samoja käsienjärjestysharjoituksia, joita käsillä soitellaan: ovov, oovvoovv, ooovvvooovvv, ovoovovv... Parasta olisi, jos kävisi jonkun open juttusilla. Mika Hollström |
south_of_heaven 16.11.2005 18:46:37 | |
---|
mulla on onkelmia sen tekniikan kanssa, onko kantapään ihan 'pakko' olla ilmassa ja pedaalia painaa keskelle? Onko tästä keskustelua? Jos käyttää normaalia 'single' tekniikkaa, onko se väärin soitettu vai voiko sitä soittaa miten vain. :/ ilmoitti South_of_Heaven |
mishrak 16.11.2005 19:11:54 | |
---|
mulla on onkelmia sen tekniikan kanssa, onko kantapään ihan 'pakko' olla ilmassa ja pedaalia painaa keskelle? Onko tästä keskustelua? Jos käyttää normaalia 'single' tekniikkaa, onko se väärin soitettu vai voiko sitä soittaa miten vain. :/ Eihän tuo mikään pakko ole noin soittaa. Mutta suurin osa noin soittaa. Minä itse soitan kantapää ilmassa ja painan pedaalia mahdollisimman takalaitaan. Koita mikä tuntuu parhaalta. |
Minä itse soitan kantapää ilmassa ja painan pedaalia mahdollisimman takalaitaan. Minä teen samoin. Saan paljon nopeammin poljettua (sehän se tärkein ;) ) kuin jos painaisin sinne "eteen", ja soitto on muutenkin paljon kevyempää. Jollei tuo tekniikka ota sujuakseen, kokeile istua eri tavalla, vaikka korkeammalla niin että kantapäiden ylhäällä pitäminen on helpompaa. Minullakaan tosin eivät kantapäät hirveästi maasta nouse. Yarr! |
Hulfok 17.11.2005 16:41:10 | |
---|
Näinhän se on... Ei petaalin polkemiseen mitään yhtä ja ainoaa tekniikkaa, vaan joka rumpalilla on omanlaisensa. Toinen polkee kantapäät ilmassa, kun taas joillakin ne on maassa. Koita löytää mahollisimman rento ja ryhdikäs soittoasento. Paitsi et mä tahon kyllä nojata vähä eteenpäin kun polen tuplia:) |
south_of_heaven 17.11.2005 18:05:56 | |
---|
niin no mä tykkään siitä et jalat on tukevasti siinä pedaalilla ja sillä yleistekniikalla ei polkemisen hallitseminen yleensä mulla luonnistu ollenkaan. Ja sit mun pitäisi nostaa tuolia, säätää kaikkea ylöspäin eikä se vieläkään luonnistu. Tuleeko vastaan jotain hankaluuksia tekniikan edistyessä jos polkee niinkuin sinkkupedaalia eli jalka kokonaan pedaalilla? ilmoitti South_of_Heaven |
Shitmanek 17.11.2005 19:09:16 (muokattu 17.11.2005 19:09:40) | |
---|
Tuleeko vastaan jotain hankaluuksia tekniikan edistyessä jos polkee niinkuin sinkkupedaalia eli jalka kokonaan pedaalilla? Itsellä ainakin nopeus ja rasitus. Kun jalka on kokonaan pedaalilla, se "liikkuu" pidemmän matkan, jolloin se myös rasittuu enemmän ja soitto on hitaampaa kuin jalka taaempana soittaen. E: Toisaalta riippuu mitä nopeuksia ajattelit soitella :) Yarr! |
KoRn88. 17.11.2005 19:24:58 | |
---|
niin no mä tykkään siitä et jalat on tukevasti siinä pedaalilla ja sillä yleistekniikalla ei polkemisen hallitseminen yleensä mulla luonnistu ollenkaan. Ja sit mun pitäisi nostaa tuolia, säätää kaikkea ylöspäin eikä se vieläkään luonnistu. Tuleeko vastaan jotain hankaluuksia tekniikan edistyessä jos polkee niinkuin sinkkupedaalia eli jalka kokonaan pedaalilla? itse en ainakaan kyllä saisi yhtään voimaa siihen poljentoon jos kantapäät maassa polkisin. Mutta olen kyllä soittanut oikeastaan aina kantapäät ilmassa, että en sitten tiedä onko tämäkin vain tottumuskysymys. Vaikealta kyllä tuntuu, kun ajattelee tuota kantapäät maassa tekniikkaa. |