Aihe: Kunniallinen loppu
1
Helmeri
15.11.2005 11:32:08
Mun mielestäni kannattattaisi harkita vakavasti onko
mitään järkevää syytä jatkaa puhaltelua kun ikä
jo on syönyt ansatsin rippeetkin ( julkisesti )
Armahtakaa vanhukset kanssaihmisiänne ja
soitelkaa vaan omaksi iloksenne !
isojussi
15.11.2005 14:54:50
"Ikä on syönyt ansatsin rippeet julkisesti"

????

Mun mielestä kaikentasoisilla harrastajabändeillä on oikeus esiintyä.

Piste.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
steelysam
15.11.2005 15:01:08
"Ikä on syönyt ansatsin rippeet julkisesti"

????

Mun mielestä kaikentasoisilla harrastajabändeillä on oikeus esiintyä.

Piste.

Komppaan loppuun asti.
Tyttöjen ystävä.
Epämuusikko
15.11.2005 19:14:40
Plussa isojussille.

Ennemminki puuttuisin siihen, että nämä "vanhat konkarit" kuvittelee olevansa niin hyviä ettei tarvi harjotella. Olen itekki ollu lukuisat kerrat semmosten jäärien kanssa keikalla jotka

a.soittavat korkeintaan kerran viikossa => soitto kuulostaa kauhealta. silti minä joka (siihen aikaan) harjottelin jopa 7 päivänä viikossa, soitin alimmat äänet kaikista biiseistä. Syy: Nämä muut ei osannu kuin melodiat nuoteista, neki korvakuulolta suunnilleen. Tuskaa. Varsinkin ku tiesin osaavani ite soittaa kyseiset kappaleet tyylipuhtaasti ja oikein.

b.eivät suostu virittämään soittimiaan; "Siinä on tehtaan viritys..." AAAAARGH!!!!!!!

Joskus alkaa tympiä sellanen meininki, mutta olen silti kiitollinen että jatkavat soittoperinnettä ja näyttävät mallia nuoremmilleen. Keikoista ei oteta käytännössä mitään palkkaa (ei aina edes kata bensakuluja), mutta aina lähetään käytännössä mihin tahansa paikallisiin kissanristiäisiin, jos vain päästään. Hattua nostan.

Allekirjoitan, vaikka rumpali olenkin. Kts. jäsenkuvaukseni, siellä on eräs joskus-muinoin-ehkä-ollut-ok-orkesteri, johon meni hermot pari viikkoa sitten viimeisen kerran.
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
MC JayD
17.12.2005 19:44:57

Kyllä soittoharrastus - huonokin - pitää monta ikämiestä pois viinan lopullisesta ikeestä.
Tänään on elämäni paras päivä, itse asiassa ainoa.
faith
17.12.2005 20:01:34
Kyllä soittoharrastus - huonokin - pitää monta ikämiestä pois viinan lopullisesta ikeestä.

Hyvä jos jossakin päin..... =)
En ole blondi enkä missityyppinen...
El Condor
18.12.2005 16:48:43 (muokattu 18.12.2005 16:49:28)
olen silti kiitollinen että jatkavat soittoperinnettä ja näyttävät mallia nuoremmilleen. Keikoista ei oteta käytännössä mitään palkkaa (ei aina edes kata bensakuluja), mutta aina lähetään käytännössä mihin tahansa paikallisiin kissanristiäisiin, jos vain päästään. Hattua nostan.

Kun tämäkin ketju näyttää aktivoituneen, niin haluaisin kommentoida, että tuo ilmaiseksi joka paikkaan lähteminen ei välttämättä ole joka kantilta katsottuna pelkästään hyvä asia. Monin paikoin ovat harrastelijasoittokunnat totuttaneet ihmiset siihen, että 20-päisen bändin saa soittamaan käytännössä kahvi- ja pullapalkalla, mikä voi vaikeuttaa muuta bändimyyntiä. Monille setäsoittokunnille nuo keikat ovat vieläpä käytännössä vain tekosyy päästä pois kotoa juopottelemaan. Känniset kiksitykkipartiot ovat monin paikoin ryvettäneet pysyvästi ihmisten mielikuvan puhallinmusiikista. Tämähän ei kyllä välttämättä katso ikää.

Isojussi sanoi, että kaikentasoisilla harrastajabändeillä on oikeus esiintyä. Näin onkin, jos soittajat tekevät parhaansa oikealla asenteella. Mutta jos soittamisesta tulee vain tekosyy ryyppäämiselle ja marttakerhoilulle, niin voisi ihan oikeasti miettiä, voisiko ne soittimet sitten samalla jättää kotiin.

Minulle on yksi ja sama kuinka kauan joku on soittanut. Pelkillä orkesterissa torvi kädessä vietetyillä vuosilla ei minun hattuani nostateta. Niiden vuosien pitää näkyä viisautena, hyvänä työmoraalina, nöyryytenä musiikkia kohtaan, haluna ja kykynä (tarvittaessa) opastaa ja kannustaa uusia soittajia sekä mieluusti hyvänä soittotaitona. Olisi myös hyvä olla rehellinen itselleen. Kun ei enää taitu, niin sitten vain alastemmoihin tai huoltojoukkoihin. Minä en ainakaan aio olla se ykköspalliin takertuva 70-vuotias äijä, joka vittuilee nuoremmilleen ja soittaa paskaa. No, katotaan miten käy, onhan tässä vielä aikaa...
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
isojussi
18.12.2005 18:00:08
Ymmärrän kyllä hyvin Kontoorinkin kannan.

Järkihän noissa asioissa on pidettävä päässä ja soittokuntienkin osattava laskuttaa keikoistaa. Pakkokin, sillä ei niittenkään pyörittäminen mitää ilmaista puuhaa oo.

Tasohan niissä on taas sitten venyvä käsite, mutta kyllä se on kapellimestarin tehtävä nostaa nuorempia sankaritrumpetisteja kohti korkeampia stemmoja.

Vaikka sitten soolotehtävien kautta.
mustix
18.12.2005 18:49:51
Just joo, kiitoksia vaan kannustuksesta! Tässä vasta aloitellaan jo vähän "iällä"... Tosin en koskaan kuvittelekaan, että musta mitään soittajaa tulee...
isojussi
19.12.2005 09:50:40
Ei kai tässä mistään muusta oo kysymys, kuin siitä, että kukin saa kykäjään vastaavan stemman.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)