Lonnie 10.11.2005 23:09:57 (muokattu 11.11.2005 10:49:14) | |
---|
Yön pimeydessä Finlandia kuulokkeista on todella koskettava. Ihan oikeesti meinaa tippa pudota. Aina meen kananlihalle kun kuulen finlandian. Mutta mutta, Lisztiä kuuntelin ekaa kertaa tässä toissapäivänä. Leuka tipahti lattialle. Suu auki möllöttäen naama jäätyneenä äärimmäistä ihmetystä kuvaavaan ilmeeseen kuuntelin semmosta pianonsoittoo jotten oo ikänä kuullu. Ei tuommosta voi ihminen soittaa-reagointi. I feel six feet under, i feel like drowning man. Jes, nothing but the blues.
Megaman #011 Walkin´-man
THV #22 |
tanjuli 11.11.2005 00:47:00 | |
---|
kuinka reagoin? reagoin vahvasti. musiikin mukaan. aina se pahus osaa yllättää. viimeksi itkin kun kuulin livenä duparcin l'invitation du voyage -nimisen laulun. haltioiduin chopinin fis-mollipoloneesin vanhasta ja rahisevasta levytyksestä, luuppasin sitä tuntikausia ja tuijotin kattoa, maalatun betonin kuvioiden tanssimista. yksi päivä meni kokonaan epämääräisen eksistentiaalisen tuskan vallassa kun aamubussissa tuli portisheadia. hihittelin itsekseni harmony sistersin "tiidli-diin" tahdissa. nyt yritän rauhoittua yöpuulle, mutta joku tuntematon funkbiisi vei energiatasot hyvin kauas leposykkeestä. tekee mieli siivota. voisi laittaa radion päälle ja toivoa ettei sieltä tule kovin heviä tavaraa. jos tulee, suljen sen, kuuntelen tuulta ja mietin hassua melodianpätkää, joka on soinut päässäni muutaman viikon. toivon, että jonain päivänä pystyn sen esittämään ilman että alan itkemään. musiikki on ihanaa :) [i hear voices but at least they're on tune] |
wrshredder 11.11.2005 16:42:20 | |
---|
Aina meen kananlihalle kun kuulen finlandian. Komppia. Mutta mutta, Lisztiä kuuntelin ekaa kertaa tässä toissapäivänä. Leuka tipahti lattialle. Suu auki möllöttäen naama jäätyneenä äärimmäistä ihmetystä kuvaavaan ilmeeseen kuuntelin semmosta pianonsoittoo jotten oo ikänä kuullu. Ei tuommosta voi ihminen soittaa-reagointi. Mahtoiko kyseessä ollut Lizstin etydit? Mun lempikappale Lizstiltä on unkarilainen rapsodia nro.2, joko orkesterin tahi Horowitzin soittamana. kummatkin on hyviä. Sitä vaan jaksaa kuunnella vaikka kuinka kauan. Tykkään niistä "tanssimaisista" kohdista siinä. Muutenkin monta hyvää kohtaa siinä. mielenkiintoinen.. jne jne.. Mulle tuli tässä muutama päivä sitten aivan sama reaktio kun katsoin Izhak Perlmanin soittavan Antonio Bazzinin La ronde des lutinsin op.25 Perlman in Moscow dvd:llä.. Siinä sitten möllötin haavi auki hetkenaikaa ja sitten kuuntelin kappaleen 3 kertaa uudestaan.. Muutenkin maestro Perlman tuntui tuon dvdn perusteella todella sympaattiselta herralta. Ja siinä oli kaikkia hauskoja kohtia joita en jaksa selittää ,mutta jos saatte jostain sen käsiinne niin kannattaa katsoa. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
Lonnie 13.11.2005 22:03:15 | |
---|
Mahtoiko kyseessä ollut Lizstin etydit? Mun lempikappale Lizstiltä on unkarilainen rapsodia nro.2, joko orkesterin tahi Horowitzin soittamana. kummatkin on hyviä. Sitä vaan jaksaa kuunnella vaikka kuinka kauan. Tykkään niistä "tanssimaisista" kohdista siinä. Muutenkin monta hyvää kohtaa siinä. mielenkiintoinen.. jne jne.. Justiinsa noita unkarilaisia rapsodioita oon nyt kuunnellu. Tuo kakkonen on kyllä oikeen kiva. Ihan huomaamattani kuuntelin sen putkeen varmaan viis kertaa. Sitte oon kanssa Chopinia kuunnellu. Etyydejä ja Impromptuja on ihan ceedeellä, Murray Perahian soittelemana, ja sitte löyty melko kattava Midi kirjasto mitä oon selaillu kans. http://www.gressus.se/chopin/midi/chopin.html Etyydeistä Op. 10 Nr. 3 oli kyllä semmonen että kun neljännellä kuuntelukerralla heiluin niiku kuu-ukko tämän mukana. Ihan ekstaasissa. (Niin olettaen että kuu-ukot heiluu kovasti) I feel six feet under, i feel like drowning man. Jes, nothing but the blues.
Megaman #011 Walkin´-man
THV #22 |
http://www.gressus.se/chopin/midi/chopin.html No jestas mikä sivusto, on joku jaksanut vääntää! Konsertotkin kokonaan orkesteriosuuksineen, tosin hirveillä soundeilla niin kuin midisoittimet yleensäkin... Nuo kun kokonaan kuuntelisi niin tovi siinä menisi. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 115 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
wrshredder 13.11.2005 22:31:34 | |
---|
Justiinsa noita unkarilaisia rapsodioita oon nyt kuunnellu. Tuo kakkonen on kyllä oikeen kiva. Ihan huomaamattani kuuntelin sen putkeen varmaan viis kertaa. Sitte oon kanssa Chopinia kuunnellu. Etyydejä ja Impromptuja on ihan ceedeellä, Murray Perahian soittelemana, ja sitte löyty melko kattava Midi kirjasto mitä oon selaillu kans. http://www.gressus.se/chopin/midi/chopin.html Etyydeistä Op. 10 Nr. 3 oli kyllä semmonen että kun neljännellä kuuntelukerralla heiluin niiku kuu-ukko tämän mukana. Ihan ekstaasissa. (Niin olettaen että kuu-ukot heiluu kovasti) Juu. Kannattaa ettiä (jos et oo jo kuullu) Horowitzin versiota siitä ur. nro.2. se on käsittämättömän hyvä. Se on ainaki Horowitz: the indispensable tuplakokoelma cdllä. muutenkin hyvä levy tuo. Mulla ei pahus vieköön noi midit toimi ,mutta on se Chopin hyvää musiikkia kyllä tehnyt. mun lemppareita on ehdottomasti valssit ja nokturnot. tottakai muutkin on hyviä, mutta noihin pystyn syventyä parhaiten. http://www.hungaroton.hu/classic/eng_info.php?info=333&vez=ltällä levyllä on myös hyviä kappaleita, mm se 2 rapsodian orkesteriversio. mahtava levy. on mulla lainassa tälläkin hetkellä. ... nyt kuuntelen sitä :) Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |