Mulla toimii Korgin MA-30 + peltorit + koss the plug. Eihän nuo rumpusoundit herkkua ole Peltoreiden alta, mutta kyllä noin nyt treenailee. Kyseisen metronomin omistajille vinkki: (varmaan sanottukin jo) Vedä plugia vähän ulos sieltä metronomin kuulokeliitännästä, niin saat äänen tulemaan molempiin korviin. Mulla ei ainakaan muuten tule. Hommaa Suhren e3:t ni pääset niistä Peltokuulokkeista. Eiks ne rummut kuulosta ihan patarummuilta ne päässä.. Peruna kerrallaan.. |
miscage 08.11.2005 16:42:30 | |
---|
Hommaa Suhren e3:t ni pääset niistä Peltokuulokkeista. Eiks ne rummut kuulosta ihan patarummuilta ne päässä.. Melko paskaltahan nuo kuulostaa, taitaa olla nuo Shuret vähän liian hintavat allekirjoittaneelle... What business is it of yours what I do, read, buy, see, say, think, who I fuck, what I take into my body - as long as I do not harm another human being on this planet? |
t.heiska 09.11.2005 17:23:33 | |
---|
Jees, kyllähän noi varmasti olisi hyvät shuren E3:t, mutta ei mullakaan oikein niihin budjetti meinaa riittää. Pitänee varmaan tyytyy tollaseen peltor + normaali nappikuuloke ratkasuun. Mutta tosiaan, jos jollakin olisi vielä joku muu hyvä ratkasu millä kuulee hyvin soiton lomassa klikin sekä pystyy soitteleen hyvin levyjen päälle, niin kertokaa ihmeessä tyhmälle :) |
vernie 09.11.2005 17:49:17 | |
---|
Oisko kenelläkään tietoa, kuinka paljon nuo Shuren E2-E5-napit vaimentaa ulkopuolisia ääniä? |
kampela 09.11.2005 20:12:13 | |
---|
Oisko kenelläkään tietoa, kuinka paljon nuo Shuren E2-E5-napit vaimentaa ulkopuolisia ääniä? En tiedä lukuja, mut ainakin noi E3 tuntuu hyvin pelittävän rumpujen kanssa. Rumpujen saundikin jää suht hyväks noi päässä. Niihin tulee mukaan eri tulppamalleja mitkä sitten vaimentaa enemmän tai vähemmän. Klikin saa kuulumaan jopa liian hyvin, helposti. Peruna kerrallaan.. |
Limbus 11.11.2005 13:45:39 | |
---|
Missä hintaluokassa pyörii semmoiset klikkivehkeet, johon saa itse laittaa tahtilukemat ja bpm:t? Esim 13/8 tahtilajeja ja muita tällaisia outolintuja. Vai pitääkös sitten jo satsata rumpukoneeseen? En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta. |
miän vain 11.11.2005 19:18:36 | |
---|
Tää mun kahdenkympin kone osaa 1/4, 2/4, 3/4, 4/4, 3/8 ja 6/8. Kaikki nuo siis triolina, shufflena ja suorana. Suoran saa vielä 4-, 8- ja 16-osina. Tempoa saa säätää välillä 30-230. Ihan riittävä, sais olla vaan stereo. Plugin vetäminen vähän ulos hävittää äänen kokonaan.. |
nomadz 21.11.2005 12:06:34 | |
---|
Olisiko mahdollisuus saada yhteenvetoa Taman Rythm watch:in ja Yamahan Clickstationin ominaisuuksista? Olen tässä nimittäin suunnitellut ostavani noista toisen ja niiden käyttöarvo bändisoiton yhteydessä mietityttää. Näistä kiinnostaisi saada kokemuksia: - volume, riittääkö koko bändin tuutatessa (metallia soitetaan ;)? - epäjakoiset tahtilajit, kuinka helppoa on käyttö, ohjelmointi jne.? - muistin käyttö, saako kappalerakenteita tallennettua ja ennenkaikkea kuinka hankalaa se on? - sub-divisionit, toimiiko vai ei, varsinkin monen ollessa käytössä? - yleinen käytettävyys, selkeys ja ymmärrettävyys Tuossa joitain mitä nyt äkkiä keksin. Kertokaa ihan kaikkea mihin olette törmänneet, tarkoituksena kun on saada se "toinen mielipide". |
sufi 15.01.2006 22:46:37 | |
---|
Itsellä on kanssa vähän onkelmaa tuon klikin kanssa.. Reenatessa sekä bändin kanssa että itsekseni käytän yleensä korvanapista kuuluvaa klikkiä +peltoreita. Mutta entäs sitten keikalla... Pieni korvanappiklikki olisi ihanteellisen kätevä eikä kalliskaan (esim. juuri tuo korg MM1), mutta se ei taas suojaa melulta.. Eikä haluaisi välttämättä mitään piuhojakaan roikkumaan korvista.. :) Mutta osaisiko joku sanoa minkä hintaisia nuo shuren earphones ovat? Käsittääkseni aika hintavia..? Entä suojaavatko yhtä hyvin kuin esim. normaalit earit? |
Nolte 16.01.2006 15:41:08 | |
---|
Hyvät rummut, huono soittaja! |
HooHoo 17.01.2006 08:05:40 | |
---|
Vinkki: Jos käytettävissä on tietokone, kannattaa ladata ilmainen weird-metronome vaikka download.comista! Napsut säädettävissä 0 --1000 ja risat /minuutissa, erilaisia perkkuääniä on ainakin parikymmentä, ja voit halutessasi kustomoida itelles vaikka 15/16 klikki"raidan" käyttäen useita (muistaakseni ainakin 8:aa) eri ääntä. Voi myös tallettaa ja nimetä erilaisia klikkivirityksiä, Ite oon ollut hyvin tyytyväinen. |
Rumba-Ali 17.01.2006 08:17:58 (muokattu 17.01.2006 08:20:52) | |
---|
Liittyy vain väljästi aiheeseen mutta: Jumala-Nykänen kertoi joskus jollain klinikalla käyttävänsä kiliikinä rumpukonetta ja valitsevansa siitä tällaisen bossanova-kompin (vai onko tämä joku calypso, mistä minä tiedän...), riippumatta musatyylistä, mitä itse soittaa. Tulee kai sellainen svengaavampi fiilis. Meinaan vaan, että ihan käyttökelpoinen kikka, kai. E: poistin kökön notatioviritykseni, koska se meni rankasti persiilleen. Tarkoitan sitä rytmiä, mitä niillä puukalikoilla soitetaan kaikkeen lattarimusaan. Sanokoon joku musiikista jotain oikeasti tietävä, mikä se rytmin nimi on. Claves? Se kyllä kyrsii, kun persettä kutittaa syvemmältä kuin mitä sormi yltää. |
wavelength 17.01.2006 12:03:31 | |
---|
Clave. En tiedä mistä puhun. |
Timi 21.01.2006 18:25:46 | |
---|
Onko täällä sellaisiakin rumpaleita jotka eivät vielä omista metronomia??? No pojat ja tytöt.Meitä on moneksi.Joillakin nyt sattuu olemaan jonkinmoinen"niin sanottu rytmitaju".Se saadaan syntyessään tai sitten ei.Jos on hyvä tanssitaito vaikka ei osaa laulaa eikä soittaa, kuitenkin on hyvä rytmikorva koska osaa antaa musikiin viedä mukanaan tanssilattialla, onpa jopa kehuttu tanssitaidosta. Tämä viimeinen kommentti oli Timin vaimolta. Hyvää jatkoa kaikille soittajille, rakastan teitä kaikkia. TERV. TUIJA |
drum-monkey 21.01.2006 18:28:45 | |
---|
No pojat ja tytöt.Meitä on moneksi.Joillakin nyt sattuu olemaan jonkinmoinen"niin sanottu rytmitaju".Se saadaan syntyessään tai sitten ei.Jos on hyvä tanssitaito vaikka ei osaa laulaa eikä soittaa, kuitenkin on hyvä rytmikorva koska osaa antaa musikiin viedä mukanaan tanssilattialla, onpa jopa kehuttu tanssitaidosta. Tämä viimeinen kommentti oli Timin vaimolta. Hyvää jatkoa kaikille soittajille, rakastan teitä kaikkia. TERV. TUIJA :) Munletti on mulletti |
wavelength 21.01.2006 18:33:14 | |
---|
Juu. Esimerkiksi Souvareilla on kuulemma tiukka rytmitaju, ja peräti joka jannulla omanlaisensa. :) En tiedä mistä puhun. |
Timi 21.01.2006 18:53:19 | |
---|
Olen ollut muusikon kanssa naimisissa 23 vuotta ja ollut mukana hyvinkin erilaisilla keikoilla. Aikoinaan mm. Leppävaaran kansantalolla useinkin tansseissa v.79-81 ja onhan ollut Hyvinkään työnväentalolla, silloin Eija toivanen oli solistina. Paikkoja oli vaikka kuinka monta ja sain oppia silloin myös roudaamisen ihanuuden. Olen myös ollut Kisun keikoilla mukana monessa, mutta tärkein muisto on vuodelta 82 ALIBISTA ,olimme olleet 2 viikkoa naimisissa ja KISU omisti meille kappaleen HÄN. Tuli kyllä aika kylmät väreet. KISU JOS LUET NIIN SUURI KIITOS. Kisun paras kappale on maaliskuun kuudes. Näin runoili rumpalin vaimo Tuija Routasaari |
Timi 21.01.2006 18:59:52 | |
---|
Rakkaat kolleegat! Rakas vaimoni päätti antaa myös kommenttinsa tälle palstalle minun nimimerkilläni,ja se hänelle myös suotakoon.Pelkään pahoin ,myös jatkoa seuraa. |
Deino 21.01.2006 19:01:14 | |
---|
Mitään kikkaa miten saisi metronomin kuulumaan molemmista luureista? "Hää hä hä häähää!" -Bacchus |
KoRn88. 21.01.2006 19:08:29 | |
---|
Mitään kikkaa miten saisi metronomin kuulumaan molemmista luureista? Ei sitä kovin yksinkertaisilla kikoilla ainakaan saa. Sehän tulee monona se klikki sieltä ja siksi kuuluu vain toisesta luurista. Joissakin metronomeissa toimii, kun et työnnä sitä plugia ihan perille saakka, mutta ei se sillonkaan kyllä täydellisesti siitä toisesta luurista kuulu. Ei sen kyllä tarvitsekaan mielestäni molemmista kuulua. |