T.Laine 07.11.2005 18:32:05 | |
---|
Mietiskelin tossa kun on tulossa keikkailulle nyt pitkä tauko, enkä viittis turhaa kiusata noita zildjianin a-sarjan peltejä, että mikäs ois sellanen halpa JÄRKEVÄ vaihtoehto tollaseks treenis setiks. Ei kuitenkaan headlineriä, eikä paisteen 302 sarjoja. Kattelin tossa t-kaupasta noita sabianin pelti -settejä, xs20, tai b8. Mukavan edullisia ainakin, mutta mites noiden soundi? Myös paikallisessa kokeilin/ kattelin meinlin classic -sarjaa. Ei ihan surkea sekään. ehdotuksia/ kokemuksia/ kommentteja. Kun se nimenomaan tulis täydellisesti treenis -setiks, mutta ois se nyt kiva että niillä jotain ominaisuuksia olisi.. ...aina niitä menee... |
Akahito 07.11.2005 18:38:00 | |
---|
Stagg. Edullisia, ja SH- ja DH-sarjoista löytyy varmasti miellyttävämpiä peltejä kuin yhdenkään ison valmistajan halpasarjoista. Pitää vaan jaksaa käydä läpi muutama, että löytää sen oikean. Myöskin, jos ne pellit tuntuu kovin rähiseviltä tai jotenkin liian särmikkäiltä soundiltaan, ne pehmenee aika rutkasti jonkin aikaa käytettyä. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
wavelength 07.11.2005 18:47:45 | |
---|
Ei treenaaminen peltejä pilaa, kun pitää huolta ständien eristeholkeista ja hyvästä lyöntitekniikasta. Peltien soittaminenhan vain parantaa niiden soundia. Pimeässä on parempi hiihtää. |
Progressor 07.11.2005 18:48:30 | |
---|
B8:sta sen verran, että itselläni on sen sarjan 16" Thin Crash. Viime aikoina olen alkanut kuulla sen soundissa vähän ikäviä alaääniä (kun parina on Avedis), mutta kyllä se minusta on kuitenkin hintaansa nähden ihan kelpo pelti. Jos ei jaksa lähteä testailemaan Staggeja tai Asian Soundeja, niin se on minusta tuohon käyttöön aika varma valinta. Muista sarjan pelleistä minulla ei valitettavasti(?) ole kokemusta. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Akahito 07.11.2005 18:49:58 (muokattu 07.11.2005 18:50:44) | |
---|
Ei treenaaminen peltejä pilaa, kun pitää huolta ständien eristeholkeista ja hyvästä lyöntitekniikasta. Peltien soittaminenhan vain parantaa niiden soundia. Toisaalta jos siellä treeniksellä käy muitakin, esim. kitaristeja, niin ei mielellään pidä niitä kalleimpia peltejään esillä siellä. "Ei se korkeelta pudonnu!" Ja niiden eestaas raahaaminen on kauhea homma, nimim. kokemusta on. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
T.Laine 07.11.2005 19:18:18 | |
---|
Toisaalta jos siellä treeniksellä käy muitakin, esim. kitaristeja, niin ei mielellään pidä niitä kalleimpia peltejään esillä siellä. "Ei se korkeelta pudonnu!" Ja niiden eestaas raahaaminen on kauhea homma, nimim. kokemusta on. tätä mä lähinnä ajoin takaa... Basistimme on ihan rummutus hullu, eikä se oikeen ymmärrä miten niitä symbaaleja käsitellään... ...aina niitä menee... |
Legatus 07.11.2005 19:28:08 | |
---|
Suosittelen meinlin classic -sarjaa. Ei ihan surkea sekään. |
miän vain 07.11.2005 19:45:22 | |
---|
Meinlin classicit tai Paisteen pst5. On niissä se halvan pellin soundi, mutta ei samaa ikävää yläpään lasisuutta ja kristallia (no puhukaa itse peltisoundeista järkevällä kielellä) mitä Sabianin B8 ja XS20 työntävät niin että riittää. Zildjianin halpikset on kanssa aika onnettomia - kovasti kyllä yrittävät kuulostaa a customilta. Noi kiinalaiset vaihtoehdot kannattaa sikäli unohtaa, että niillä pitäis osata soittaa. Hajoavat muuten helposti ja kummallisista kohdista. |
T.Laine 07.11.2005 19:55:30 | |
---|
=) juu, enköhän noilla staggeilla osais soittaa... =) tosiaan ne zildjianin ZBT sarjan pellit kuullostaa tosi surkeelta... ...aina niitä menee... |
Jinu 07.11.2005 20:06:56 (muokattu 07.11.2005 20:10:47) | |
---|
Toisaalta jos siellä treeniksellä käy muitakin, esim. kitaristeja, niin ei mielellään pidä niitä kalleimpia peltejään esillä siellä. "Ei se korkeelta pudonnu!" Ja niiden eestaas raahaaminen on kauhea homma, nimim. kokemusta on. Nykyään kannan symbaalit aina joka treeneihin pussissa edestakaisin, koska juuri toisen pändin rumpali / jätkät joka samassa tilassa treenaavat olivat hipelöineet, irrottaneet ja pistäneet omaan settiinsä minun symbaaleitani. Joillekkin tuollainen on OK, mutta ei aivan minun juttuni. Ei ole kiva tulla jokupäivä treenikämpälle, kun joku muu on sorkkinut ja rikkonut tavaroitasi. That's the thing |
|
Henga 07.11.2005 20:54:46 (muokattu 07.11.2005 20:55:13) | |
---|
"Ei se korkeelta pudonnu!" Jumalauta, omakohtaista kokemusta on melkein identtisestä tilanteesta. Ja sit nää rumpalit jotka ei ees osaa lyödä oikein. Oikein pahaa tekee. "Peltejä pitää lyödä niin että kuuluu!" apua. |
miän vain 07.11.2005 21:19:29 (muokattu 07.11.2005 21:20:59) | |
---|
=) juu, enköhän noilla staggeilla osais soittaa... =) Tarkoitin, että se satunnainen kolistelija ei kuitenkaan osaa. Basistihan teillä riehui, vai? Meillä kitaristin pikkuveli, sen takia pitää pellit kuskata kotio. |
drum-monkey 07.11.2005 21:19:50 | |
---|
Munletti on mulletti |
Henga 07.11.2005 21:28:07 | |
---|
Melko paksu, kestää paiskimista. Ehkei ihan komppaukseen, mutta aksentit lähtee! Lähes täydellisessä kunnossa. My point exactly |
drum-monkey 07.11.2005 21:40:40 | |
---|
My point exactly Ei sitä pakko ole hakata. Vai miksiköhän se olis muuten kunnossa, kun mulla se on jo aika kauan ollut? Munletti on mulletti |
Henga 08.11.2005 03:33:37 | |
---|
Juniwersumin suuria mysteerejä perhaps? |
drum-monkey 08.11.2005 05:37:43 | |
---|
Juniwersumin suuria mysteerejä perhaps? Jep, ja maailman kahdeksas ihme. Munletti on mulletti |
Akahito 08.11.2005 06:47:46 | |
---|
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
T.Laine 08.11.2005 08:47:47 | |
---|
"Peltejä pitää lyödä niin että kuuluu!" -"älä nyt perkele hakkaa niitä soikeiks, kyllä soi vähemmästäkin..." -"älä nyt jaksa kitistä, miten tälläset peltiset levyt muka paskaks menee, hei haloo, nää on metallia eikä lasia..." -" nyt vittuun siitä MUN rummuilta ja hakkaa sitä bassoos..." Liian monta kertaa saanu tonkin dialogin käydä läpi. Sit toinen mikä risoo on se, että yritetään lyödä yläkautta kannun (ja kalvon) läpi resokalvoon... ...aina niitä menee... |