unijoni 02.07.2003 09:12:22 | |
---|
Aivan sama, mikä musiikki on "cool" tai "trendikästä" tai myy miljoonia, kunhan samalla tehdään edelleen myös hyvääkin musiikkia. Tuossa olet ihan oikeassa. En ole oikeastaan koskaan käsittänyt miten jengi jaksaa disautella gimmeleitä, britneytä, bäckkäreitä ja muita tuon tason bändejä. Ne on puhdasta rahastusta okei mutta mitä sitten, ja ehkä ne on in ja niitä ostetaan sen takia, mutta onko tuolla väliä. Pääasiallinen ostaja ryhmä noille taitaa kuitenkin olla se 12-15. Joten annettakoon heille se ilo. Ja minun mielestäni kaikkien pitäisi kuunnella noita bändejä niin elämä olisi paljon viattomampaa!! Joten eiköhän nyt vaan kaikki oteta se pikkuveljen tai siskon britney spears tai back street pois ja pistetä stereot täysille ja otetaan pari huteraa tanssi askelta niin elämä hymyilee eikä meidän tarvitse miettiä miksi näitä levyjä ihmiset ostaa;) Ja muistakaa aina että kun tytön takapuoli heiluu niin sillä on kivaa ja kun tytöllä on kivaa niin mekin voimme saada siitä osamme.. |
Tuossa olet ihan oikeassa. En ole oikeastaan koskaan käsittänyt miten jengi jaksaa disautella gimmeleitä, britneytä, bäckkäreitä ja muita tuon tason bändejä. Ne on puhdasta rahastusta okei mutta mitä sitten, ja ehkä ne on in ja niitä ostetaan sen takia, mutta onko tuolla väliä. Pääasiallinen ostaja ryhmä noille taitaa kuitenkin olla se 12-15. Joten annettakoon heille se ilo. Ja aina kannattaa muistaa kaksi asiaa: 1. Näiden hittiryhmien tuottamalla rahalla maksetaan niiden hienompien ja daideellisempien ja rankempien ja kultimpien ryhmien levyjen studio-, masterointi-, markkinointi- ja jakelukustannukset. Muuten niitä ei ei ehkä olisi varaa tehdä. 2. Minun, sinun tai jonkun hypoteettisen teinitytön musiikilliset arvostukset ovat aivan yhtä arvokkaita. Ja perustuvat kuitenkin perimmiltään samanlaisiin hyvin samantapaiseen emotionaaliseen mekanismiin. Molemmissa vaikuttavat jokseenkin yhtä voimakkaasti puhdas tunnereaktio ja sitten sosiaalinen "täytyyhän tän olla hyvää kun kaikki/kaverit diggaa , lehdessä kehutaan ja ovat vielä ihan digattavan näköisiäkin". Tekee itse kullekin hyvää kaivaa sieltä syvältä analyysien, kyynisyyden ja aiemmin kuultujen levyjen suojamuurin takaa se sisäinen teinityttö, joka diggaa jotain vain siksi että se tuntuu just nyt hyvältä. Sattui tämä nimenomainen musiikki sitten olemaan teinipoppia, teinimetallia, teiniprogea, teinijatsia, teiniklassista, teinietonoa tai ihan mitä tahansa. 8-) . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Diablero 03.07.2003 22:38:12 | |
---|
Yksinkertainen selitys:
Rahalla saa ja perseellä tienaa! Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet |
Chunga 04.07.2003 09:22:31 | |
---|
täällä saksassa oli semmonen ohjelma kuin, Popstar (tai jotain sinne päin). Ja sen voittajasta tuli tosi suosittu, eikä siinä vielä kaikki...yks 17v poika joka tippu pois jossain vaiheessa finaalia...siitä tuli vielä suositumpi. Enkä tajuu miksi, kun näkee sen musavideon, niin tuntuu että biisi on tehty n.7-12v. tytöille. Ja se tyyppi poseeras yhden lehden kannessa vaaleanpunaisissa alushuosuissa...jne.jne. Eikös siellä saksassa se televisiotarjonta ole muutenkin "hieman" pinnallisempaa kuin suomessa? "Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have...
...Volume"
-Nigel Tufnel, Spinal Tap |
PIM 04.07.2003 12:48:21 | |
---|
Pieni historiallinen katsaus että saadaan vähän perspektiiviä asioihin. Nykypäivän kimmelit ei ole yhtään sen enemmän kaupallisia kuin ennen vanhaan oli joku Pirkko Mannola tai joku muu nätti tyttö joka vietiin studioon laulamaan Kärjen Topin ja Helismaan Reiskan eli sen aikaisten asikaisten tuntipalkalla rustaamia taideteoksia. Itse asiassa tämä mitä nykypolvi pitää ainoana oikean tapana tehdä musiikkia, eli bändi tekee itse biisit ja sovitukset, on vain pieni ja suhteellisen tuorekin sivujuoni musiikkiteollisuuden satavuotisessa historiassa. Taisi olla vasta Beatles joka 40 vuotta sitten löi kunnolla läpi itsetehdyillä biiseillä ja aloitti tämän trendin. Nothing new under the sun. Ostakaa ny jotain, jooko? |
Pallisti 04.07.2003 15:13:49 | |
---|
Kateus on suomalaisten kansantauti. Aivan. Turhat uikutukset perseeseen. Se myy mistä jengi diggailee ja niin se pitääkin olla. |
Wiitala 04.07.2003 15:58:04 | |
---|
Rokin kulta-aikanahan levy-yhtiöiden palkkalistoilla oli useampiakin Risto Asikaisia, jotka sitten väänsivät hittibiisejä toisen perään. Se oli tuotettua musaa jos joku. Mutta silti, kun nyt olen vasta nuori, niin tämä nykyajan teknohumppahömpötys koskettaa syvemmältä, ja tuntuu muutenkin epämiellyttävämmältä kuin vaikka Elvis. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
jPekka 04.07.2003 16:57:47 | |
---|
Rokin kulta-aikanahan levy-yhtiöiden palkkalistoilla oli useampiakin Risto Asikaisia, jotka sitten väänsivät hittibiisejä toisen perään. Se oli tuotettua musaa jos joku. Mutta silti, kun nyt olen vasta nuori, niin tämä nykyajan teknohumppahömpötys koskettaa syvemmältä, ja tuntuu muutenkin epämiellyttävämmältä kuin vaikka Elvis. No, Elvishän oli juuri näitä ristoasikaisten laulajia. Ensimmäiset omat biisinsä herra teki vasta 1960-luvun lopulla. Sitä ennen luotettiin ns. ammattilaisiin. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |