skinkarde 13.06.2003 13:01:16 | |
---|
saako omaan biisiinsä ottaa elokuvasta esim. puhetta? pitää olla jotkin luvat äänien käyttöön? olen tehnyt pari biisiä joissa käytän tv:stä ja elokuvasta kaapattua ääntä, eli saankohan laittaa nämä kappaleet levitykseen? -skag!- |
jPekka 13.06.2003 13:30:14 | |
---|
saako omaan biisiinsä ottaa elokuvasta esim. puhetta? Ei saa. pitää olla jotkin luvat äänien käyttöön? Pitää, aivan samaan tapaan kuin biisisitaateissa. Tekijänoikeuslakien suojaamaa kamaa ovat elokuvatkin. olen tehnyt pari biisiä joissa käytän tv:stä ja elokuvasta kaapattua ääntä, eli saankohan laittaa nämä kappaleet levitykseen? Et saa. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
siis saanko laittaa omille kotisivuilleni biisin jossa on ääntä esim vaikka tv-uutisista, jos en sitä myy tai mitään. jos se on vaan huumorin takia netissä. ja jos vielä ilmoitan sivuillani että mistä olen saanut samplet. -skag!- |
Fortune 02.07.2003 10:39:05 | |
---|
siis saanko laittaa omille kotisivuilleni biisin jossa on ääntä esim vaikka tv-uutisista, jos en sitä myy tai mitään. jos se on vaan huumorin takia netissä. ja jos vielä ilmoitan sivuillani että mistä olen saanut samplet. Ei. Kysy lupa oikeuksienhaltijalta, tiedä vaikka heltiäisi. |
JulGubbe 10.08.2003 20:46:10 | |
---|
Ei. Kysy lupa oikeuksienhaltijalta, tiedä vaikka heltiäisi. Jos nyt netissä jotain huumorimielessä levittää jotain biisiä jossa on 'lainauksia' omilla sivuillaan eikä tarkoitus ole tienata, käsittääkseni pahinta mitä voi tapahtua on se että oikeuksienhaltija pyytää sinua poistamaan ko. biizin sivuilta. Ellet sitten tarkoituksella vittuile biisisi välityksellä oikeuksien haltijalle. Tällöin voi olla tiedossa pahimmassa tapuksessa kunnianloukkaus-syyte. Kyllä pukki tietää! |