tuosta mun kitaran tallasta, kysyisinkin, että saako sellaisen irti kitaran vartalosta (puhdistaminen helpottuisi)? Kuva samanlaisesta kitarasta/tallasta löytyy tuolta: Hieno kuva, hieno kitara:-)
Saa tokikin pois, en nyt just muista miten se korkeussäätö tapahtuu, mutta koska tuossa on kieliholkit läpi bodyn, niin tallaan ei taida edes kohdistua kovin kovaa rasitusta. Eli irroita tarpeen vaatiessa vaikka koko metallirakennelma (eli talla ja vaikka sen aluslevykin) ruuveiltaan siitä puun päältä, sen jälkeen voit vapaasti käyttää CRC:tä, öljykylpyä, hammasharjaa, bensiiniä ...mitä nyt tahdotkin, että saat ruosteen pois, kun ei puu ole lähellä ja vaarassa tahriintua.
Joo, tallan jouset tosiaan ruostuu, mutta öljy ja hammasharja (vaikka se sama, jolla viimeksi putsasit otelautaa) auttavat. Jousia saa varmaan uusiakin, kysy vaikka kitarapajasta
www.kitarapaja.fi eiköhän siellä osata neuvoa tai vaikka myydä uudet jouset seuraavaksi päiväksi. Tuosta tallan kierretangosta kannattaa kyllä hangata mähmä pois.
Ottaako tuossa muuten tallapalat pahasti toisiinsa? Mulla on Musicmasterissa samantapainen talla (paitsi kolmipalainen) ja siihen olen vuollut pienet nahanpalat "puskureiksi" tallapalojen väliin.