Aihe: Treeniohjelma
1 2
Ze Kink
01.11.2005 21:50:50
Pitäisi kai minunkin alkaa noudattaa jotain treeniohjelmaa. Klasaripuolella mulla on ollut jo kauan tällainen:

1. Asteikkoja + sormilämmittelyä, venyttelyä jos tuntuu siltä
2. Biisit läpi (siis läksyt)
(tässä välissä jotain sormitreeniä tms. jos tuntuu siltä)
3. Biisien hiomista
4. Jotain vapaata rämpyttelyä, jazzimproa, mitä ikinä mieleen tulee

Aikaa tuohon menee n.30min-90min yleensä. Ja siis nuo biisit menee siis sillä tavalla, että ensin soitan läpi biisin 1. Sitten hion biisin 1 vaikeita kohtia. Palaan kohtaan 2 ja soitan biisin 2 jne.

Sähkökitaralla tuppaa yleensä olemaan vaan pikainen rämpyttely nykyään, jotain pitäisi tehdä. Eli biisit läpi ja sitten jotain improvisointia ja se on siinä. Pitäisi alkaa kunnolla treenaamaan taas. Hetkinen, teenpäs tämän ketjun innoittamana ihan treeniohjelman ja laitan seinälle!

Kuinka moni muuten merkitsee keksimiään lickejä ylös?
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Carlosjr
02.11.2005 10:05:31 (muokattu 02.11.2005 10:08:03)
Kuinka moni muuten merkitsee keksimiään lickejä ylös?

Yleensä nauhoitan koneelle jos ei oo aikaa tai intoo kirjoittaa niitä nuoteiks. Sekin on mielestäni hyvää treeniä kun yrittää just pähkäillä et miten joku oma likki nuotinnetaan. Yleensä jää paremmin näin muistiinkin.

Jos aikaa on niin treenipäiväni näyttää tältä:

Aamulla heti kun herää niin tekniikka treeniä yeensä alternate pickingiä vaihtelevin kuvioin. Harjoittelen myös muita tekniikoita tarpeen mukaan eli jos jossain biisissä on ongelmia niin teen ongelmakohdasta harjoituksen ja sit sitä veivaan. Lopuksi yleensä vähän improvisointia jossa kiinnitän huomiota taivutuksiin ja vibratoon.Kestää noin 30-60min.

Päivällä sit jossain vaiheessa (töitten jälkeen) soittelen biisejä taustaraitojen kanssa tai treenailen uusia biisejä. kesto vaihtelee 30-90min.

Illalla sit jos on vielä intoo niin yritän väsäillä omia biisejä ja opiskella teoriaa. Jää kyllä valitettavan usein tekemättä! :-(

Mulle ei kyllä missään nimessä sopis semmonen et olis minuutin tarkka aikataulu mitä treenata ja millon. Loppus mielenkiinto lyhyeen. Mielestäni on kuitenkin tärkeää että on jonkunlainen ohjelma mitä seuraa ja asettaa itselleen tavoitteita.
Ed_Guy
05.11.2005 16:32:26
minä teen tämmöistä

alternate -20 min
sweep -20 min
sormiharjoituksia (lähinnä tätä 1234 kaavaa) -20 min
tremolo -20 min
skaalojen soittoa eri asemista -20 min
komppaus - ei asetettu mitään rajaa. paljon kumminkin
huonoa improvisointia -20 min

sitten joskus kun nämä alkaa olla hallussa niin voi ottaa legaton mukaan...

ja tietysti tappingia voisi myös treenata enemmän...
THV-Klubi #27
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)