Aihe: Treeniohjelma
1 2
Ze Kink
01.11.2005 21:50:50
Pitäisi kai minunkin alkaa noudattaa jotain treeniohjelmaa. Klasaripuolella mulla on ollut jo kauan tällainen:

1. Asteikkoja + sormilämmittelyä, venyttelyä jos tuntuu siltä
2. Biisit läpi (siis läksyt)
(tässä välissä jotain sormitreeniä tms. jos tuntuu siltä)
3. Biisien hiomista
4. Jotain vapaata rämpyttelyä, jazzimproa, mitä ikinä mieleen tulee

Aikaa tuohon menee n.30min-90min yleensä. Ja siis nuo biisit menee siis sillä tavalla, että ensin soitan läpi biisin 1. Sitten hion biisin 1 vaikeita kohtia. Palaan kohtaan 2 ja soitan biisin 2 jne.

Sähkökitaralla tuppaa yleensä olemaan vaan pikainen rämpyttely nykyään, jotain pitäisi tehdä. Eli biisit läpi ja sitten jotain improvisointia ja se on siinä. Pitäisi alkaa kunnolla treenaamaan taas. Hetkinen, teenpäs tämän ketjun innoittamana ihan treeniohjelman ja laitan seinälle!

Kuinka moni muuten merkitsee keksimiään lickejä ylös?
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Ilez885
03.11.2005 13:28:45

Aluksi mä vedän aina muutaman satunnaisen avo- ja barresoinnun palauttaakseni vähän tuntumaa sormiin...Sitten vedän joitakin asteikkojuoksutuksia (duuri, molli, harmoninen molli ja pentatoninen) aluksi hitaasti ja ehkä noin viiden kerran jälkeen alan nopeuttaa. Ensin liikun vain sivusuunnassa...Sitten lähden siirtämään vasemman käden asemaa hitaasti alaspäin ja vaihdan tietenkin pikattavaa kieltä tasaisesti.
Tällä hetkellä treenaan aika paljon alaspäin lyöntiä, koska kun säröö on pelissä, soundi on alaspäin lyötynä parempi. Ensin vain dempaten kasiosia paksulta E:ltä ja sitten läimin joitakin sointuja siihen väliin ja alan soittaa myös kuudestoista-osia ja kasiosia sekaisin. Tällä hetkellä kuitenkin treenaan aika hitaasti, kun ei oo vielä mitään Hetfieldin tekniikkaa oikeessa kädessä;).
Sitten kun tuntuu että kädet on melko lämpimät, alan soitella jotain omii sävellyksii/tehdä uusii tai soittaa muitten biisei.
Ed_Guy
05.11.2005 16:32:26
minä teen tämmöistä

alternate -20 min
sweep -20 min
sormiharjoituksia (lähinnä tätä 1234 kaavaa) -20 min
tremolo -20 min
skaalojen soittoa eri asemista -20 min
komppaus - ei asetettu mitään rajaa. paljon kumminkin
huonoa improvisointia -20 min

sitten joskus kun nämä alkaa olla hallussa niin voi ottaa legaton mukaan...

ja tietysti tappingia voisi myös treenata enemmän...
THV-Klubi #27
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)