Aihe: fuzzoktaaverit
1
Spike
02.11.2005 21:51:27
Pitäisi korvata Danelectron french toast jollain polkua kestävällä ja mielellään True bypassilla varustetulla fuzz/octave-pedaalilla, oktaavi ylöspäin.. Käyttötarkotuksena on potkasta joihinki kohtiin lisää kaaosta, eli en hae mitään lämmintä fuzzia, vaan sellaista todella särkevää. Tietysti jos taipuu perinteiseenkin, niin plussaa vain. Minkähänlainen olisi:
http://www.thomann.de/thoiw3_dunlop … sn=03302bf1f1365a3338ffd6e536fbf029

Vai pistänkö tuollaisen TBP-looppi ratkaisun?:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=831

Tuo Danelectro ei kestä polkemista, nyt jo alkaa hajoilemaan, vaikka on vain kotikäytössä ollut.

Tietääkö kukaan mitään DODin Buzz Boxista? Tuollaista olen myös katsellut. Mahtaako kestää?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
goose
02.11.2005 23:40:49
Home Brew electronicsin Ultimate Fuzz Octave eli tuttavallisemmin UFO täyttää kaikki kriteerisi. Kuuntele pieni soundipätkä: http://www.homebrewelectronics.com/products.htm. Musamaailma tuo maahan, mutta käytettynä myös esiintyy aika ajoin. Omaani olen ollut erittäin tyytyväinen. Tästä saa juuri sen likaisen ja rupisen vihellyksen pihalle.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
sn
03.11.2005 09:26:19 (muokattu 03.11.2005 09:48:09)
Tästähän French Toast on kopioitu:
http://www.custom-sounds.com/epages … 4dcd0106a9+FI/products/1473&2D1
Taitaa vaan mennä yli (kenen tahansa) budjetin.

Tai sitten vaan perus Octavia.
Tai uusi Ampeg Scrambler Reissue, niitä vaan ei taida järkihintaan Suomeen saada.

Tietääkö kukaan mitään DODin Buzz Boxista? Tuollaista olen myös katsellut. Mahtaako kestää?
Ilmeisesti aika samanlainen oktaavi alas-vehje kuin Blue Box paisti että taitaa olla vaikea ja kallis löytö.
Squeegee your third eye!
Spike
03.11.2005 10:20:31
Ilmeisesti aika samanlainen oktaavi alas-vehje kuin Blue Box paisti että taitaa olla vaikea ja kallis löytö.

Tietäisin yhden 89e. Ilmeisesti tuon pitäisi olla vielä kaaottisempi kuin blue boxin. Melvinsin kitaristin suunnittelema/tarpeiden mukaan modattu blue boksista. Buzz Box siis. Mutta pääseekö tolla ylöspäinkin?
sn
03.11.2005 11:20:58 (muokattu 03.11.2005 11:26:22)
Mutta pääseekö tolla ylöspäinkin?

Ei. Mutta osta pois. Ja myy mulle jos et tykkää.
Squeegee your third eye!
Spike
03.11.2005 11:57:18
Ei. Mutta osta pois. Ja myy mulle jos et tykkää.

Onko paha hinta? Luulen, että sopii mulle kyllä.
sn
03.11.2005 12:55:47
Onko paha hinta?
Uutena? Ei. Käytettynä? No vähän joo.
http://www.thomann.de/thoiw3_mxr_m1 … sn=063e02349883bbc28a7de9604098b507 = 77€
Squeegee your third eye!
Jungleman
03.11.2005 18:00:33
Pientä vertailua yläoktaavifuzzeista joihin olen törmännyt:

Roger Mayer Octavia. Hoitaa hommansa mainiosti. Räkäinen ja repaleinen, hieman ohut perussoundi, oktaavit arpovat mukavasti, tykkää pikku boostista edessä (od, fuzz, wah tai mikä tahansa joka nostaa signaalia). Äärettömän tyylikkään näköinen vehje. Miinuksena ledin puuttuminen, eikä toimi erityisen hyvin perusfuzzina - vaan ei ole tarkoituskaan. Tämä on pysynyt efektilaudassani pisimpään.

Fulltone Ultimate Octave. Varsin monipuolinen fuzz-/oktaavipöristin, mutta soundiltaan jotenkin kolho ja turhan vaisu. Yläoktaavi on liian siistin kuuloinen ja fuzz turhan kulmikas. Melkoisen kallis eikä todellakaan hintansa arvoinen. En saanut tästä irti mitään haluamaani - lähti vaihtoon jo ajat sitten. Joku muu voi toki tykätä.

Fulltone Octafuzz. Tätä olen testannut pari kertaa, nimenomaisesti uudempaa versiota jossa on potikoiden välissä pieni kytkin (fuzz/oktaavi -valitsin). Erittäin mehevä soundi molemmissa toimintamoodeissa, monipuolisempaan soundimaailmaan taipuva peli kuin Roger Mayer. Reagoi mainosti soittotatsiin ja volumepotikan vääntelyyn. Olin lähellä ostaa omaksi.

SIB Nick Nitro. Pari kertaa kokeiltu, ostoslistalla periaatteessa. Soundi varsin lähellä Octafuzzia, lisäbonuksena mahdollisuus kytkeä fuzz ja oktaavifuzz päälle joko erikseen tai yhtä aikaa - kolme eri soundia valittavissa kytkimillä siis. Ei TBP.

Effector 13 Never Drive. En ole testannut, koska pelkään ostavani tämän 20 sekunnin testin jälkeen. Kaikki kokeilemani Effector 13 -fuzzit ovat pöyristyttävän sairaan kuuloisia. Omassa pedaalilaudassa on kiinni No-Fi, satunnaisesti myös VFM ja niillä saa aikaan julmempaa rytinää kuin millään muilla kokeilemallani fuzzeilla. Effector 13 -pedaalit ovat suosituslistani kärjessä jos haetaan sietämätöntä pärinää, sirinää, surinaa ja möykkää.

Voodoo Lab Proctavia. Tämmöinenkin tuli mieleen, en ole kokeillut. Ilmeisesti aika lähellä Roger Mayeria.

Noin äkkiä raapaistuna.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Spike
03.11.2005 19:05:58
Haen suht aggressiivista, pääasiassa särö vahvistimesta, ja tuota vain mausteeksi tuhoamaan saundi.

Mites se riffin oktaavifuzz?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)