Aihe: Band In A Box??
1
Raakki
23.06.2003 10:28:58
Onko kukaan tehnyt mitään järkevää Band In A Boxilla? Mulla on sellainen vaikutelma, että softa on hiukan, sanoisinko "lapsellinen". Olenko väärässä? Pääasiassa työvälineenäni on Sonar ja Fostexin VF-16, mutta tutkiskelin kaverini Band In A Boxia ja totesin sen nopeaksi tavaksi saada jonkinmoinen juttu aikaan, mutta samalla tuli sellainen "leikkimisen" maku koko hommaan. Käyttääkö kukaan moista softaa? Viimeisessä Riffissä oli arvostelu siitä, mutta en oikeastaan tullut siitä hullua hurskaammaksi..sitä samaan aikaan, sekä kehuttiin, että moitittiin. Moitittiin lähinnä sen sekavuutta. Outoja ratkaisuja siinä on tehty monen, jopa yksinkertaisenkin kompin kohdalla. En saanut siitä mitään hirveän hyvää kuvaa. Jos kokemuksia on, niin kertokaa, asia kuitenkin kiinnostaa, oli softa millainen hyvänsä. Ugh..olen kysynyt!
Iällä ei ole merkitystä - ellei satu olemaan juusto.
poppamies
23.06.2003 10:46:03

Onko kukaan tehnyt mitään järkevää Band In A Boxilla?

Yritin käyttää sitä joku vuosi sitten. Eihän se mikään sävellystyökalu ole . Lähinnä sovitus/harjoitus kalu. En minäkään saanut mitään sen kummempaa irti siitä. Ehkä paras asia on että kun siihen syöttää melodian niin se ehdottaa säestyksen ja sopivat soinnut. Sointuja se kyllä pystyy ehdottamaan vaikka kuinka "kalliita".
"G-strings are for strippers"
assassin
23.06.2003 12:52:58
En minäkään saanut mitään sen kummempaa irti siitä.

Sama juttu, ei siitä mihinkään vaativampaan työskentelyyn ole.
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
jPekka
23.06.2003 13:19:29

Itse olen kyllä tehnyt BIABilla pohjia biiseihin paljonkin. Tosin ne pohjat menevät BIABista sekvensseriin muokattaviksi ja groove-kvantisoitaviksi, ja osa "soittimista" päätyy sitten sellaisille äänialueille ja sellaisille soundeille joihin niitä ei ole alkuaan lainkaan tarkoitettu. No, itselläni on taipumus muutenkin pudotella sitten miksauksen ja sisäänsoittojen edistyessä biiseistä pois suunnilleen kaikki muu sekvensoitu kama paitsi lyömäsoittimet ja korvata ne kitaroilla ja bassoilla.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Raakki
23.06.2003 15:09:16
Itse olen kyllä tehnyt BIABilla pohjia biiseihin paljonkin. Tosin ne pohjat menevät BIABista sekvensseriin muokattaviksi ja groove-kvantisoitaviksi, ja osa "soittimista" päätyy sitten sellaisille äänialueille ja sellaisille soundeille joihin niitä ei ole alkuaan lainkaan tarkoitettu. No, itselläni on taipumus muutenkin pudotella sitten miksauksen ja sisäänsoittojen edistyessä biiseistä pois suunnilleen kaikki muu sekvensoitu kama paitsi lyömäsoittimet ja korvata ne kitaroilla ja bassoilla.
No tämä tuli minullekin heti mieleen, että BIABista sekvensseriin muokattavaksi ja karsittavaksi. Siihen se lienee käyttökelpoinen ja kätevä. On kai siinä mahdollisuus muokata jo olemassa olevia tyylejäkin? Karsia pois kaikenlaisia kilkutuksia, joita havaitsin, samoin melko "vinkeitä" rumpufillejä...niitä hämmästelin. Ei Riffi-lehti mitenkään tyrmännyt BIAB:ia...Kiitos, kun vastailitte, lisääkin kokemuksia kaivataan, sillä jotain mielenkiintoa BIABia kohtaan jäi :-)
jPekka
23.06.2003 16:00:19

No tämä tuli minullekin heti mieleen, että BIABista sekvensseriin muokattavaksi ja karsittavaksi. Siihen se lienee käyttökelpoinen ja kätevä. On kai siinä mahdollisuus muokata jo olemassa olevia tyylejäkin?

On kyllä.

Karsia pois kaikenlaisia kilkutuksia, joita havaitsin, samoin melko "vinkeitä" rumpufillejä...niitä hämmästelin. Ei Riffi-lehti mitenkään tyrmännyt BIAB:ia...Kiitos, kun vastailitte, lisääkin kokemuksia kaivataan, sillä jotain mielenkiintoa BIABia kohtaan jäi :-)

Kyllä minä sitä itselleni hyödyllisenä ohjelmana pidän. Yksi ilo on tietysti se, että voi testailla kehittelemiään sointukulkuja eri tyyleillä ja eri tempoilla - sen kuuluisan puolalaisen ravintolaorkesterin soittamana. Pohjalta "jos se kuulostaa BIABissa hyvältä, se kuulostaa missä tahansa hyvältä" 8-)

.
isojussi
24.06.2003 22:53:50
Yhden keikkasekkarin oon BIAB:lla tehny - toimii.

Yhden demopohjan oon BIAB:lla tehny - toimii.

Kun sain biisin valmiiks, tallensin sen midiks, siirsin sekkariohjelmalle (MTPro6), hajoitin rummut kunkin omille raidoilleen, jaoin soittimet sopivasti saundimodulien kesken, saundit paikalleen, miksaus - ja voilá!

Pääasiassa käytän kyllä treenausvastustajana, sillä siinä se on pistämätön. Maailmalla gurut Aebersoldia ja Sabatellaa myöten kehuvat ohjelmaa mainioksi harjoitusvastustajaksi.
Osta mut - ma olen kaupan!
PasiB
26.06.2003 10:05:39
Käytän ohjelmaa kun treenaan uusia biisejä huilulla ja joskus myös bassolla. Mitään suurta taidettahan siitä ei synny, mutta on se treenaaminen mielekkäämpää näin kuin yksin soittaessa.
Plussana vois mainita valmiit biab filet joita löytyy netistä aika lailla, niistä on löytynyt joitakin ihan mukavia juttuja ja lisäksi nuotinlukutaito pysyy kivasti yllä kun selailee ja soittelee niitä umpimähkään.
Hei, miten tää soitetaan..
Raakki
27.06.2003 11:08:11
No hienoa kiitos, on tullut ihan kiitettävästi asiallista tietoa ohjelmasta. Taidanpa paneutua siihen tarkemmin ja tutustua. Siitä ei juuri tällä palstalla ole keskusteltu, joten ajattelin, että mahtaako sitä käyttää kukaan:-) Saakohan siihen otettua käyttöön ulkoiset soundit? Kuten esim. Sonarissa pystyn käyttämään kiipparini kaikkia (Roland VA-7)soundeja, jotka on todella hyvät, vai pitääkö tyytyä koneen sisällä olevaan äänikorttiin? Ts. Miten mahtaa yhteistyö pelata? Mahtaako tästä olla kenelläkään kokemusta?
jPekka
27.06.2003 12:45:08

Saakohan siihen otettua käyttöön ulkoiset soundit? Kuten esim. Sonarissa pystyn käyttämään kiipparini kaikkia (Roland VA-7)soundeja, jotka on todella hyvät, vai pitääkö tyytyä koneen sisällä olevaan äänikorttiin? Ts. Miten mahtaa yhteistyö pelata? Mahtaako tästä olla kenelläkään kokemusta?

Itselläni on ikivanha versio (7.0jotain), jossa kyllä pystyy valitsemaan midiportin sun muuta, joskin tuonikäisessä ohjelmassa se ei ihan ongelmitta toimi. Yleensä ei ole ollut tarvista, käytän itserakennettua 36-megaista äänibankia äänikortissa.

.
HCW
27.06.2003 23:17:04 (muokattu 27.06.2003 23:18:01)
Eihän BIAB:a ole mihinkää sekkarihommiin tarkoitettu.Sehän on ns.säestys työkalu.Itsellä tulee käytettyä sitä treenikaverina,lyön soinnut sisään ja soittelen teemat/soolot jne.päälle.Eli reenihommissa varsin "pätevä" kumppani.
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
Ukko
28.06.2003 10:23:16

Kun sain biisin valmiiks, tallensin sen midiks, siirsin sekkariohjelmalle (MTPro6), hajoitin rummut kunkin omille raidoilleen, jaoin soittimet sopivasti saundimodulien kesken, saundit paikalleen, miksaus - ja voilá!
Pääasiassa käytän kyllä treenausvastustajana, sillä siinä se on pistämätön. .

Tämän tapaisessa käytössä se on parhaimmillaan. Tosin sekkariin siirrettynä taimi täytyy usein hoitaa swengaavammaksi. BIAB:n oma swengi kun on aika kankeata.
Ukko
02.07.2003 17:34:21

Paljonkohan kyseinen ohjelma kustantaa
Oli jossain sadan euron huiteilla Power trackin kera. Kaikkine lisukkeineen meniskö kahen ja puolen pintaan.
man9
14.04.2004 12:59:03

Onkos kukaan käytellyt Macin v11:sta OSX:n kanssa, sujuuko? PGMusicin saitti (http://www.pgmusic.com/osx.htm) sanoo, että taimausongelmia on, mutta se ei suuresti haittaa - onko muuta tullut vastaan?
am
niko
14.04.2004 15:39:05
Kuten jo kerrottiin, minustakin biab on oiva vehje biisien kehittelyssä ja erilaisten ideoiden kokeiluun. Ja midiksi pudottelemalla saa oivat taustat, joita voi työstää sekvensserissä.

Mukavaa on biabissa se, että tyylejä voi sekoitella vapaasti. Sellaisiakin, joita ei kyllä tulisi muuten koskaan edes ajatelluksi (ainakaan minä). Saa taidepläjäyskin uutta elämää kun vaihdetaan tyyliksi eurodisko tahi polkka. Ihan oikeasti.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
man9
14.04.2004 16:16:26

Kuten jo kerrottiin, minustakin biab on oiva vehje biisien kehittelyssä ja erilaisten ideoiden kokeiluun

Itsekin olen sitä käytellyt PC-ympäristössä muutamia vuosia. OSX-kokemuksia vaan en ole juuri kuullut (PC lähtee multa näinä päivinä mäkeen, ja joku treenausympäristö pitäisi saada ompulle pystyyn).
am
Nazareth
20.04.2004 14:14:56
miä käytän sitä taustojen tekemisee
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)