Zoso 26.10.2005 20:30:59 | |
---|
Heitäppä jotain uutta kalvoa kehiin, varsinkin jos nuo ovat koko sen ajan olleet paikallaan kun olet soittanut. Muualla tässä ketjussa luultavasti on kalvovinkkejä. E: Itse asiassa tuossa vähän ylempänä on aika hyviä ehdotuksia, siitä vaan valitsemaan. selvä, vois vaikka joululahjaks pyytää :) |
Deino 26.10.2005 21:13:35 | |
---|
selvä, vois vaikka joululahjaks pyytää :) Kääk! Olet siis soittanut paskoilla tehdaskalvoilla! Se selittää kaiken. Perkele! |
Zoso 26.10.2005 21:16:58 | |
---|
Kääk! Olet siis soittanut paskoilla tehdaskalvoilla! Se selittää kaiken. No on muuten harvinaisen surkeet tehdaskalvot :P paljon hyvät kalvot maksaa? |
Deino 26.10.2005 21:18:14 | |
---|
No on muuten harvinaisen surkeet tehdaskalvot :P paljon hyvät kalvot maksaa? 10-40€ per kalvo. Perkele! |
Zoso 26.10.2005 21:48:49 | |
---|
|
Shitmanek 26.10.2005 22:06:01 | |
---|
Selvä, tässä vielä kuva nykyisistä (tai yhestä): http://img445.imageshack.us/img445/2843/kalvo8ck.jpg Näyttää aika vähän käytetyltä, ja on myös, koska en harjoittele kotona usein. Mutta jos rummut ovat jo useita vuosia vanhat, kalvot voivat olla huonontuneet vaikkei niihin oltaisi lyöty kertaakaan. Yarr! |
wavelength 27.10.2005 16:48:41 | |
---|
Mutta jos rummut ovat jo useita vuosia vanhat, kalvot voivat olla huonontuneet vaikkei niihin oltaisi lyöty kertaakaan. Näin. Kalvot venyvät ja menettävät kimmoisuuttaan, koska ne ovat koko ajan pienessä venytyksessä. Siispä rumpujen alakalvotkin tulisi vaihtaa uusiin säännöllisin väliajoin. Virvelin alakalvo kannattaa uusia vuoden välein, jos kaipaa priimasoundia -- ja kukapa ei sitä kaipaisi. Pimeässä on parempi hiihtää. |
Skymningen 29.10.2005 19:48:25 | |
---|
Kumu on uudistanut sivujaan, tässä toimiva linkki. http://www.kumu.fi/finnish/lehtiartikkelit_riffi2.html Minä en kyllä oo onnistunu tuon ohjeen kanssa kertaakaan saamaan mitään rumpua oikeen hyvän kuuloseksi. Kaikki muitten rummut kuulostaa aina paremmilta, ja vaikka joku muu virittäis meidän settiä, kuulostaa se silti aina mun korvaan paskalta. Asiaan saattaa vaikuttaa tietysti se, että setti on suuuressa (8x6.7x3.5) huoneessa, joka itsessään jo kaikuu aikalailla.. Mahtaisko muuttaa soundia jos laittais maton setin alle, ettei se olis suoraan puulattialla..? |
Progressor 29.10.2005 19:57:53 (muokattu 29.10.2005 19:59:01) | |
---|
Minä en kyllä oo onnistunu tuon ohjeen kanssa kertaakaan saamaan mitään rumpua oikeen hyvän kuuloseksi. Kaikki muitten rummut kuulostaa aina paremmilta, ja vaikka joku muu virittäis meidän settiä, kuulostaa se silti aina mun korvaan paskalta. Asiaan saattaa vaikuttaa tietysti se, että setti on suuuressa (8x6.7x3.5) huoneessa, joka itsessään jo kaikuu aikalailla.. Mahtaisko muuttaa soundia jos laittais maton setin alle, ettei se olis suoraan puulattialla..? Oletko kuunnellut omaa settiäsi kauempaa, kun joku muu soittaa, tai oletko koettanut äänittää soittoasi? Entä oletko soittanut itse jollakin "paremmankuuloisella" setillä? Setti saattaa kuulostaa soittajan korvaan turhan kaikuvalta, mutta muutaman metrin päässä soundi voi olla juuri sopiva. Vastaavasti dempattu setti kuulostaa ehkä soittajasta paremmalta, mutta vähän matkan päästä kuunneltuna se ei useinkaan soi tarpeeksi. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
vapauskauppias 29.10.2005 23:59:55 | |
---|
Minä en kyllä oo onnistunu tuon ohjeen kanssa kertaakaan saamaan mitään rumpua oikeen hyvän kuuloseksi. Kaikki muitten rummut kuulostaa aina paremmilta, ja vaikka joku muu virittäis meidän settiä, kuulostaa se silti aina mun korvaan paskalta. Asiaan saattaa vaikuttaa tietysti se, että setti on suuuressa (8x6.7x3.5) huoneessa, joka itsessään jo kaikuu aikalailla.. Mahtaisko muuttaa soundia jos laittais maton setin alle, ettei se olis suoraan puulattialla..? Onko soundissa siis mielestäsi liian paljon sustainia vai mikä soundissa mättää? Kerro yksityiskohtaisesti, mikä on onglema, niin koetamme sinua parhaamme mukaan auttaa. |
Migo 01.11.2005 17:20:08 | |
---|
Itselläni oli tänään melko paljon ongelmia, kun kasasin tänään nuo minun exportit ja aloin niitä tomeja yms. kalvoja "virittämään". 10, 12 ja 14" tomit kuulostavat jotenkin tosi tiukilta..Voihan olla, että ovat hieman ylävireessä. Kaikumista oli melko paljon, mutta luulen sen johtuneen paikasta. Bassorumpua en oikein tiennyt miten sitä olisi pitänyt alkaa virittämään.. Täytyy vielä lukea läpi tuo viritys artikkeli, mutta ei se virittäminen helppoa ole näin pitkän tauon jälkeen. Kirka on paras. |
Shitmanek 01.11.2005 17:33:18 (muokattu 01.11.2005 17:34:31) | |
---|
Itselläni oli tänään melko paljon ongelmia, kun kasasin tänään nuo minun exportit ja aloin niitä tomeja yms. kalvoja "virittämään". 10, 12 ja 14" tomit kuulostavat jotenkin tosi tiukilta..Voihan olla, että ovat hieman ylävireessä. Kaikumista oli melko paljon, mutta luulen sen johtuneen paikasta. Bassorumpua en oikein tiennyt miten sitä olisi pitänyt alkaa virittämään.. Täytyy vielä lukea läpi tuo viritys artikkeli, mutta ei se virittäminen helppoa ole näin pitkän tauon jälkeen. Minun rumpuni olivat jo paketista nostettaessa ihan ok vireessä. Vai oliko sinullakin noissa niin, että joissain rummuissa ei ollut kalvoja paikallaan? Tuo ohje kyllä on hyvä, sitä itsekin noudatan. Yarr! |
Migo 01.11.2005 17:41:10 | |
---|
Minun rumpuni olivat jo paketista nostettaessa ihan ok vireessä. Vai oliko sinullakin noissa niin, että joissain rummuissa ei ollut kalvoja paikallaan? Tuo ohje kyllä on hyvä, sitä itsekin noudatan. Osa oli siis virveli ja 10,12tomit. 14" tomi ja bassari oli ilman kalvoja. Hämmästyin aluksi hieman tuota 14" tomia, että mites tää nyt tulee kiinni ja mihin..ennenkuin huomasin pahvilaatikon pohjalla olevan clampin. Odotin tomia ihan jaloilla, mutta toisaalta tuo clamppisysteemi on jees. No huomenna, kun pääsee kunnolla noita kokeilemaan niin kuulee sen soundinkin paremmin. Kirka on paras. |
Deino 01.11.2005 17:42:34 (muokattu 01.11.2005 17:42:46) | |
---|
Odotin tomia ihan jaloilla, mutta toisaalta tuo clamppisysteemi on jees. Eikä ole. =( Perkele! |
Shitmanek 01.11.2005 17:44:18 | |
---|
Eikä ole. =( Heh, itsekin olen jalkautuneiden tomien ystävä :) Yarr! |
Migo 01.11.2005 17:44:28 (muokattu 01.11.2005 17:45:07) | |
---|
Eikä ole. =( Meinaatko? Tuossa tänään kun sitä siihen ständiin viritin niin meinas kokoajan kaatua koko paska.. no hetken päästä tajusin, että perkules noita jalkojahan voi "laskea". E: kyllähän minäkin jaloilla tuota luulin olevan,. Kirka on paras. |
Musta nuo kelluvat lattiatomit on hienoja, mutta en sitten kyllä sano mitään niiden käytännöllisyydestä. |
Migo 01.11.2005 18:04:08 (muokattu 01.11.2005 18:04:52) | |
---|
Mielestäni tuossahan vielä saa tilaakin hieman säästettyä, mutta kyllä mieli tekisi jotain toista lattiatomia JaloillA. E: saas nyt nähdä miten tuo käytännössä toimii. Luultavasti ihan hyvin. Kirka on paras. |
KoRn88. 01.11.2005 20:05:51 | |
---|
kyllä itse tykkään tuosta klamppisysteemista. Lattiatilaahan sillä säästää eikä minusta kyllä ainakaan Sonorin ripustuksissa ole mitään valittamista. |
Niskamies 01.11.2005 20:08:42 | |
---|
Miten ihmeessä lattiatomit eivät olisi käytännöllisiä? Lattiatomit vaan omaan ständiin, niin voi täysin vapaasti säädellä niiden paikkaa. |