Aihe: Kaappiprojekti taas vaihteeksi
1
JulliH
29.10.2005 22:12:57

Mua on pidempään jo syyhyttänyt alkaa itse vääntämään kitaravahvarini kaveriksi kaappia, jotta vois sitten molemmat roudata reenikämpälle. Mulla ei juuri ole kokemusta tältä alalta vaikka ite soittoa on vuosia takana. Siispä kysyn:

-Mun vahvari on 30W Fenderin Champion 110, kannattaako siihen laittaa kaappia kiinni, jos, niin 2x12"vai 4x12" elementit?
-Suositeltavia elementtejä, keskihintaisia?
-Suositeltavia kaappeja joista ottaa mallia? (mitat)
-Kaapin rakenne? (tukirimat, materiaali, liitännät)
-Hinta-arvio, tuleeko säästöä?

Olen kattellu näitä kaappiketjuja jonkun aikaa, mutta alusta loppuun - ohjeita ei tahdo ainakaan suåmeks löytyä. Ajattelin sitten kaappia tehdessäni kuvata kaikki vaiheet ja tehdä kunnon selostuksen jonka sitten mahdollisesti lyön nettiin saataville.
-Ei kyntömies vakoaan valitse.
kilroy
30.10.2005 18:39:10
miulta on tulossa kuvien kera jonkunlainen selostus kaapin tekemisestä....pitäs ottaa viel pari kuvaa lisää...
putket kuuluu taloihin ja maan alle ei vahvistimiin...
kulmahiomakone
31.10.2005 19:21:25
Kitarakaiuttimet eivät ole hifiä ja "hyvä soundi" on niin suhteellista...

Kitaraelementeistä ja hifistä tuli mieleen tarina offtopikia... Pakko kertoa. Testailin tuossa taannoin kitaraämyreitä stereoiden perseessä. Kuten arvata saattoi, saundi oli aika järkyttävän paska. Siis että kahden markan markettistereoistakin tulee parempi hifisaundi kuin kitaraämyreistä. No, eiväthän kitaravehkeet ole hifistelyyn tarkoitettukaan... Asian ydin, pointti jne. on kuitenkin siinä, että ne ämyrit, jotka olivat vähiten huonoja hifikäytössä, ovat mieleisimpiä korvaani myös kitarakäytössä.

Sattumaa ehkä, tai korvissa vikaa. Huomionarvoista on kuitenkin myös se, että arvostetut kitaraämyrit toimivat myös hifistelyssä paremmin kuin vähemmän arvostetut. Noin keskimäärin. Otos oli toki pieni. Tästä tähän.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)