Omk 31.10.2005 14:14:14 | |
---|
Terve, mistäs mahtais löytää netistä seuraavat soinnut kun: Hmaj7, d#min7, g#min7, F#, fmin7, c#, G#, amin7, c#min7 vai voiko joku mestari laittaa ne tänne? Sitten semmonen että jos on esim. F ja f, niin kumpi on mollisointu ja kumpi duuri? Ja sitten vielä jos kirjassa lukee esim. sanojen päällä soinnut g#min7/F# niin kumman kitaristi soittaa? nimim. NooBie. !" |
lxi 31.10.2005 14:46:46 | |
---|
Terve, mistäs mahtais löytää netistä seuraavat soinnut kun: Hmaj7, d#min7, g#min7, F#, fmin7, c#, G#, amin7, c#min7 vai voiko joku mestari laittaa ne tänne? http://chordfind.com/ Sitten semmonen että jos on esim. F ja f, niin kumpi on mollisointu ja kumpi duuri? Tuollainen merkintätapa on hyvin vähän käytetty, mutta luultavasti F on duuri ja f molli. Ja sitten vielä jos kirjassa lukee esim. sanojen päällä soinnut g#min7/F# niin kumman kitaristi soittaa? Vasemmanpuoleisen. Oikeanpuoleinen ei ole sointu vaan bassoääni, jonka voi toki kitaristikin soittaa soinnun pohjalle. Sen tulisi olla soinnun alin ääni. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Meneekö oiken? eli esim. g#min7 tehdään sillain että, ekaan ruutuun laitan G#/Ab seuraavaan minor vai m7? ja mitä tohon vikaan? !" |
baron 31.10.2005 17:36:32 (muokattu 31.10.2005 19:55:04) | |
---|
Meneekö oiken? eli esim. g#min7 tehdään sillain että, ekaan ruutuun laitan G#/Ab seuraavaan minor vai m7? ja mitä tohon vikaan? Sävelet on G#-H-D#-F#, auttoiko yhtään? (Varmaan on kyse kitarasta, siitä mä en tiedä mitään) Edit: Jos osaat Gm7 niin siirrät jokaista sormea yhden nauhan alaspäin. My name is Baron, Sir Baron. |
Defactor 31.10.2005 22:40:05 | |
---|
Meneekö oiken? eli esim. g#min7 tehdään sillain että, ekaan ruutuun laitan G#/Ab seuraavaan minor vai m7? ja mitä tohon vikaan? Juu, jos puhut jonkinlaisesta sointu-etsintä-ohjelmasta. eli siis G# ja m7 |
wavelength 31.10.2005 22:43:55 | |
---|
Tähän väliin voisin myös suositella pientä määrää teorian opiskelua ja sointujen muodostamisen perusteiden haltuun ottamista... Pimeässä on parempi hiihtää. |
baron 31.10.2005 22:49:28 | |
---|
Tähän väliin voisin myös suositella pientä määrää teorian opiskelua ja sointujen muodostamisen perusteiden haltuun ottamista... Eli opettaja! My name is Baron, Sir Baron. |
Albiinokaamio 31.10.2005 22:51:34 | |
---|
Edit: Jos osaat Gm7 niin siirrät jokaista sormea yhden nauhan alaspäin. Tarkotat varmaan ylöspäin. Odin owns ye all! |
baron 01.11.2005 06:43:04 | |
---|
Tarkotat varmaan ylöspäin. Jos mä kiipparistina yritän sekoilla kitara-asioissa, niin miten nää suunnat on? Mä tarkoitin sitä akustisen kitaran kaikukoppaa kohti. Onko se ylöspäin? My name is Baron, Sir Baron. |
kivi 01.11.2005 09:26:52 | |
---|
Jos mä kiipparistina yritän sekoilla kitara-asioissa, niin miten nää suunnat on? Mä tarkoitin sitä akustisen kitaran kaikukoppaa kohti. Onko se ylöspäin? On. Kitaran paksuin kieli on "alin" kieli, ja kaulaa "alas" on virityskoneistoon päin. |
baron 01.11.2005 10:45:32 | |
---|
On. Kitaran paksuin kieli on "alin" kieli, ja kaulaa "alas" on virityskoneistoon päin. No nyt mä ymmärrän, miks' kitaransoitto on ollut mulle niin vaikeaa:-) My name is Baron, Sir Baron. |