Mimi 30.10.2005 15:47:25 | |
---|
Tätä tässä selailin, mutta sitten vähän pätki kone ja yhtäkkiä tuli että varoitus kirjattu, vaikken kyllä painanu mistään, ei ollu aihetta varotukseen. ei mulla muuta Ne varoitukset voi muuten poistaakin, jossain kulmassa pitäisi varoituksen antamisen jälkeen olla sellainen "aiheeton varoitus?" nappula, josta voi painaa... Ei mulla muuta. Yksinäinen susi... |
sellisti 30.10.2005 20:09:59 | |
---|
no en kyllä nyt ihan allekirjottaisi. jos tarjan mielestä usassa on liian pienet areenat niin mitäköhän stadioneita hän lied-laulajana esiintyessään odottaa. Tarja on varmaan tähän asti suhteuttanut esiintymislavat Nightwishin, ei oman klassisen uransa mukaan, eikö? Ja hän varmasti tietää, että liediä ei edes lauleta missään stadioneilla, harvemmin edes isoissa konserttisaleissa. Se on joka suhteessa pienemmän forumin taidetta. Tässä puhutaan nyt kahdesta ihan eri asiasta. lied-laulajia kun on pilvin pimein, ja erottuminen on hankalaa. tarja kyllä erottuu - rahanahneuden takia hevibändistä potkut saaneena laulajana.. hän on nuori, ja koulutukseltaan keskeneräinen, mutta ei hänen tilanteensa helppo ole. Ei olekaan, jos todella aikoo maailman huipulle. Mutta emmehän me edes tiedä sitä, niin kuin olen jo sanonut. Hänelle voi lied-laulajattarena riittää aivan hyvin pienet kuviot ja matala profiili. Tuskin hän itsekään haluaa olla lopunikäänsä tunnettuna "entisenä heavybändin laulaja" -klasaristina. tämä ei kyllä ole toteutunut monen kuulemani laulajan kohdalla. klasarilaulannassa nimenomaan pitää kylmettää itsensä harjoitteluvaiheessa, jotta musiikki ei veisi mukanaan ja pystyisi keskittymään täysillä vain teknisiin seikkoihin. tiedän laulajia joilla tämä kylmettyminen on jäänyt päälle. Sama se on jokaisen klassisen instrumentin kohdalla. Jos ei harjoittele tarpeeksi tekniikkaa, niin on turha kuvitella pystyvänsä tulkitsemaan musiikkia, ja jos joku siinä touhussa "kylmettyy", niin silloin hänelle musiikki ei varmaankaan ole oikea ala. Mutta klasarilaulajan täytyy oppia käyttämään ääntään optimaalisesti, ja se ei onnistu ilman asiantuntevaa opastusta. Ns. luonnonlahjakkuuksia on todella harvassa. Lähes poikkeuksetta kaikki vähänkin menestyvät klasarilaulajat ovat käyneet pitkän ja hartaan koulutuksen läpi. Enemmän haittaa näkisin laulajalle koituvan siitä, että hän omin päin harjoittaa ääntään väärin ja pahimmassa tapauksessa pilaa äänentuottolihaksistonsa. tarja itse sanoi (ainakin vielä pari vuotta sitten) että nightwishissa laulaminen on tehnyt hänelle hyvää juuri siksi, että se on "vapaampaa". En epäile yhtään etteikö Nightwish olisi avartanut Tarjan näkemystä laulamisesta ylipäätään. Mutta hän on koulutukseltaan tosiaankin vielä aivan kesken, joten jää nähtäväksi miten se on lopulta hänen laulamistaan todella hyödyttänyt. totta kai se on eri maailma. toivon todella että hän saa uransa nousuun.. mielestäni hän on tällä hetkellä kuitenkin heikommassa asemassa kuin holopainen ym. muut olivat varmasti punninneet tarjan erottamista pitkään, ja pohtineet plussia ja miinuksia. he tietävät myös, että bändin menestys tulee laskemaan... tekivät kuitenkin mitä tekivät, ja siihen on varmasti syynsä. tarjalle koko asia tuli täysin annettuna. hänellä ei ollut minkäänlaista päätösvaltaa. Ajankohdan suhteen varmasti tuli yllätyksenä joo, mutta kuten täälläkin on jo moneen kertaan todettu, olisi hän joka tapauksessa lyhyehkön ajan sisällä lähtenyt bändistä, ja tuskin kokonaan ilman suunnitelmia tulevaisuuden varalle. No, näistähän tiedetään enemmän 11.11. kun Tarja itse kertoo miten asiat on. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
Jami 30.10.2005 21:21:15 | |
---|
Sellistille taas ynnä. On hienoa että meidän kahjojen seassa on joku joka klasaripuolesta uskottavasti tietää ja totuudet kiihkottomasti kertoo. Ei voi kuin olla samaa mieltä. Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan. Mutta. Käy se näinkin ja tyydyn yhtymään hänen järkevään ja kiihkottomaan mielipiteeseensä. ps. risto! se oli Mimi joka vei sen ysisatasen. Sietäis kyllä painaa varoitusta kun Mimillä ei ollu asiasta aavistustakaan. hähähäh. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
sirdickyj 30.10.2005 21:52:05 | |
---|
Sellistille taas ynnä. On hienoa että meidän kahjojen seassa on joku joka klasaripuolesta uskottavasti tietää ja totuudet kiihkottomasti kertoo. Ei voi kuin olla samaa mieltä. Jaa, no jos joku noista asioista oli sulle epäselvää, niin ikävää. Mitään uutta "totuutta" ei tuo tähän asiaan tuonut. Siehän se näköjään jakelet plussia, jos joku ei intä sun perättömiä juttujas vastaan. Mikäs siinä, jaa sä plussia, niin muut kerää. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
U.Honey 30.10.2005 22:00:36 | |
---|
Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan. Hoho! C.o.S. rulez ok!!11 |
jäykkis 30.10.2005 22:03:41 | |
---|
Jaa, no jos joku noista asioista oli sulle epäselvää, niin ikävää. Mitään uutta "totuutta" ei tuo tähän asiaan tuonut. Siehän se näköjään jakelet plussia, jos joku ei intä sun perättömiä juttujas vastaan. Mikäs siinä, jaa sä plussia, niin muut kerää. Jaa-a, myös minä pidin kyllä Sellistin eeposta varsin hyvänä. Kahdestakin syystä. Ensinnäkin se poikkesi yleistä musabisnesjonninjoutavasta jorinasta ja toi esille sitä näkökulmaa, että asia ei ehkä ole Tarjan kannalta lainkaan katastroofi ja liittyy ketjun aiheeseen kyllä varmasti aivan yhtä paljon kun muut jutut tässä ketjussa viimesen 40 sivun ajalta. Toisekseen, kuten sanottu, se oli asiantunteva ja kiihkoton. Jos näillä ansioilla ei plussia heru, niin millä niitä sitten pitäsi tulla? "Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai
Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista"
- Tommi KyyrÄ - |
sirdickyj 30.10.2005 22:10:17 | |
---|
Jaa-a, myös minä pidin kyllä Sellistin eeposta varsin hyvänä. Kahdestakin syystä. Ensinnäkin se poikkesi yleistä musabisnesjonninjoutavasta jorinasta ja toi esille sitä näkökulmaa, että asia ei ehkä ole Tarjan kannalta lainkaan katastroofi ja liittyy ketjun aiheeseen kyllä varmasti aivan yhtä paljon kun muut jutut tässä ketjussa viimesen 40 sivun ajalta. Toisekseen, kuten sanottu, se oli asiantunteva ja kiihkoton. Jos näillä ansioilla ei plussia heru, niin millä niitä sitten pitäsi tulla? No, mun pointti ei ollut suunnattu Sellistin juttuja vastaan, vaan mun mielestä on harmi, että toi Jami mesoaa ja vääntää ja kääntää kaikkien jutut väärinpäin ja ymmärtää tahallaan väärin, mm. että Tuomas Holopaista olisi täällä pidetty yleisesti pyyteettömänä taiteentekijänä ja TT:tä rahanahneena. Ja tuosta OY ja kiertuekuviosta sun muusta mies väänsi ihan turhaan, kun ei siitä kuviosta sen enempää tiedä. Siitäkin esitettiin seikka, että muut rundaa reiskillä, ja joku jos nostaa palkkaa tehtyjen keikkojen perusteella, niin hän on silloin tottavie eriarvoisessa asemassa. Mutta ei, tuohon ei tämä Jami ota kantaa, koska se saattaisi johtaa ikävään uudelleenpohdintaan aiheesta. Siksi siis sanon, että tuo Sellistin sinänsä ansiokas kirjoitus ei sisällä ainakaan minulle mitään uutta, eikä mitään, mitä ei täällä olisi jo sanottu. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
Toisekseen, kuten sanottu, se oli asiantunteva ja kiihkoton. Jos näillä ansioilla ei plussia heru, niin millä niitä sitten pitäsi tulla? Tästä selkeäjärkisestä ja kiihkottomasta mielipiteestä Jäykkikselle ynnä. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
risto 30.10.2005 22:32:59 (muokattu 30.10.2005 22:36:27) | |
---|
ps. risto! se oli Mimi joka vei sen ysisatasen. Sietäis kyllä painaa varoitusta kun Mimillä ei ollu asiasta aavistustakaan. hähähäh. Ei muuten ollu. Mun viesti oli viimeisenä näyttäen TALUa ja sitten kävin lisäämässä ton Editillä viestiini joka oli silloin vieläkin viimeinen. Mimi mailas vasta viis varttia myöhemmin :-) Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
Fuzzy Boner 30.10.2005 22:38:14 (muokattu 30.10.2005 23:46:43) | |
---|
Ei muuten ollu. Mun viesti oli viimeisenä näyttäen TALUa ja sitten kävin lisäämässä ton Editillä viestiini joka oli silloin vieläkin viimeinen. Mimi mailas vasta viis varttia myöhemmin :-) Talu on tän sivun eka kirjotus. Sul oli 899. Sorry vaan. Laskepa (Moderaattori poisti viestejä aiemmasta keskustelusta ja sekoitti tasalukunne. (moder. huom.)) Saapuilija |
Jami 30.10.2005 23:10:02 (muokattu 31.10.2005 09:46:20) | |
---|
Talu on tän sivun eka kirjotus. Sul oli 899. Sorry vaan. Laskepa Just näin. 900 on senverran suuri ja tärkeä talu että kyllä talujen isä ja perustaja nämä tietää. edit. Talukeskustelu kuvastaa näitten keskustelujen kokonaismerkitystä maailmankuvan muodostamisen tärkeydessä näitten mnetin juttujen kautta. Siis äärettömän merkityksellistä ja tärkeää. Nyt ketju on selvästi saavuttanut tilanteen, jossa kaikki on jo sanottu, ja loppu on enää väsynyttä toistoa ja pahaa verta. Ketju suljetaan. Moderaattori Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |