Aihe: Raain/verisin elokuva, mitä olet nähnyt?
1 2 3 4 5 6 7 8
foetor ex ore
30.10.2005 13:28:37
siis triplat. Ei näin.
foetor ex ore
30.10.2005 13:29:27
EI NÄIN.
Qsysi
30.10.2005 13:54:58
hoho, röysit oikein urakalla!
Vastakkaisen sukupuolen lähestyminen on vähän niinkuin uiminen: Ois helvetin siistiä osata, mutta kun et osaa, pysy rannalla. - Härski
ravensoul
30.10.2005 17:55:59
Minusta tuo elokuva pitää olla juuri sellainen kuin se on. Nyrkki päin naamaa. Itselle se ainakin herätti monenlaisia ajatuksia, ja nimenomaan väkivallan vastaisia.

Aivan totta. Enkä kyllä väittänytkään, että se olis pitäny tehdä erilailla, koska se iskee helvetin kovaa juuri tuollaisena.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27
Luojan kiitos, olen ateisti!
Cruzzi
30.10.2005 18:30:13

Minä en ole noitten raakojen elokuvien ystäviä, mutta raain ja sen myötä paskin on varmaankin Texasin moottorisaha murhaaja (vanhaan tapaan).

(tosin tämä ei varmaan todellakaan ole teidän muiden "hirveitten" elokuva ystävien raain) mitä oikein sanoin :D
Hiuslakkaa sen olla pitää ja paljon!
Clayrooster
30.10.2005 18:37:53
Hitto, Braindead ja Battle Royale ole kovin raakoja mielestäni.

BR 2:sta en ole nähnyt, mutta ykkönen löytyy Director´s Cuttina hyllystä ja pidän.

Bad Taste ym. onkin ihan huumoria.
(Tai no kyllähän noita kaikkia pitää katsoa pilke silmäkulmassa)
Don´t worry, be brutal
juuso a
30.10.2005 20:45:58

Verisimmät lienee Bad Taste, Braindead, Audition ja Ichi The Killer. Raakana taas pidän Kellopeli appelsiinia. Se on jotenkin niin sairas leffa ettei sitä ole mukava koskaan kattoo. Alkuperäinen Texas Chainsaw Massacre on tosiaan kanssa aika painostava ja jotenkin ällöttävä kokemus.
V*ttu jeei!!!
Järjestysmies
30.10.2005 21:03:59
Itchi the killer ja Battle Royale oli ainakin aika karuja.
käsi
30.10.2005 21:41:00

ÄLÄ LUEN ALLAOLEVAA TEKSTIÄ JOS ET OLE NÄHNYT ELOKUVAA IRREVERSIBLE JA AIOT SEN JOSKUS KATSOA.

Minusta tuon elokuvan idea on se, että katsoja samaistuisi raiskatun naisen mieheen ja tämän raivoon. Itselleni alun (eli tarinan kronologisen lopun) väkivaltaryöpsähdys, jossa mies hakkaa vaahtosammuttimella toisen muusiksi, oli todella pahaa katsottavaa ja mietin tosissani haluanko koko elokuvaa katsoa. Koska olin teatterissa niin olin siihen kuitenkin pakotettu.
Kuitenkin kun elokuva eteni tähän raiskauskohtaukseen, fiilikset olivat muuttuneet sympatiaksi tätä pahoinpitelijää kohtaan ja se vaahtosammuttimen heiluttelu tuntui täysin oikeutetulta. Itse tunsin todellista vihaa tuota raiskaajaa kohtaan ja ajattelin että silmä silmästä oikeus on tälle aivan oikein.
Mutta elokuvassa on vieläkin yksi kerros. Nimittäin se alussa muusiksi nuijittu mies ei ollutkaan raiskaaja, vaan päähenkilö hakkaa vahingossa väärän miehen. Raiskaaja seisoo siellä väkijoukossa seuraamassa tilannetta. Tämä taas tuo koko elokuvaan toisen suunnan. Raiskaaja pilaa pariskunnan elämän, mies kostaa sen mutta toteuttaessaan oman käden oikeutta, pilaakin jonkun muun, viattoman elämän.
Minusta tuo elokuva pitää olla juuri sellainen kuin se on. Nyrkki päin naamaa. Itselle se ainakin herätti monenlaisia ajatuksia, ja nimenomaan väkivallan vastaisia.

tätä elokuvaa olen monesti hehkuttanut. alku on todella vaikeaa katsottavaa eikä oloa helpota se raiskauskohtaus mikä on mielestäni sen elokuvan pahinta katsottavaa.

kuten itse kirjoitit sympatiat siirtyy tämän alun pahoinpitelijä miehen puolelle hyvinkin vahvasti mutta jos tosiaan on seurannut elokuvaa tarkasti hakkasi se väärän miehen.
mielestäni antaa todella paljon pohdittavaa tämä elokuva. yksi hienoimmista elokuvista joita olen koskaan nähnyt. samalla ahdistavin ja väkivaltaisin.

ps: niin tosiaan mun mieletsä raain elokuva ei tarkoita verisin
tai sitä että on paljon fyysistä väkivaltaa. henkinen kärsimys on monesti paljon pahempaa
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Helvetinpartaterä
30.10.2005 23:43:03

Visuaalisesti raaimpia ovat nyt ainakin nämä jo mainitut Braibdead, Cannibal Holocaust ja Ichi The Killer.
Henkisesti raain elokuva on kyllä Sam Peckinpahin Strawdogs. Heti leffan alkumetreistä aina lopun väkivaltakliimaksiin asti armoton paine katsojan niskassa. Tietysti pitää nostaa esille historian paras raiskauskohtaus. Etenkin siinä kohtaa tulee inha fiilis, kun huomaa naisen nauttivan siitä. Hrr...perkle.
Manavava! "I'm gonna rip your head off and shit up your neck!"
Clayrooster
31.10.2005 10:51:10
Itchi the killer on varmaan raain, mutta myös paskoin leffa jonka olen nähnyt.

ai Ichi the Killer? ;)
Don´t worry, be brutal
wavelength
31.10.2005 15:44:26

Itchi the killer ja Battle Royale oli ainakin aika karuja.

Itchi & Scratchi Show on kanssa aika paha... ;)
Pimeässä on parempi hiihtää.
Ben_D
31.10.2005 23:38:09

Violent Shit

On muuten Violent Shit 1 ja 2 todella huonosti tehtyjä leffoja, mutta splatteria riittää.
Tempura
01.11.2005 01:30:11
On muuten Violent Shit 1 ja 2 todella huonosti tehtyjä leffoja, mutta splatteria riittää.

Jaa siitä on jatko-osa? Ristus.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
bedlam
01.11.2005 09:46:30

Lisäksi monen näyttelijän filmography päättyy tähän elokuvaan.

Hmm?
Kyllä mainoskikat ovat hauskoja. :))

EDIT:
http://www.imdb.com/name/nm0685194/
http://www.imdb.com/name/nm0161889/
http://www.imdb.com/name/nm0948797/
näyttelijöitä.

Teoriasi ei oikein toimi siinä mielessä, että eihän näiden listaamiesi näyttelijöiden filmografia pääty kyseiseen leffaan. Paitsi ton alimmaisen, joka ei missään muussa leffassa ainakaan samalla nimellä ole näytellytkään ;)

Itse aiheesta, verisin nyt varmaan Braindead. Ja ahdistavalla tavalla raaoista tulee mieleen Henry - Portrait of a Serial Killer. Nämä kannibaalileffat jätän eläintappojen takia katsomatta ja tiedän että Irreversiblet sun muut ahdistaisivat niin kovasti, että säästän itseni siltä.
http://www.mikseri.net/kiasma
Ben_D
01.11.2005 11:05:20

Jaa siitä on jatko-osa? Ristus.

Siitä on itseasiassa 3 osaa ;)
Clayrooster
01.11.2005 15:19:40

Onko tarkoitus ollakkaan yyberhyvin tehtyä?
Don´t worry, be brutal
Ben_D
01.11.2005 16:23:44

Onko tarkoitus ollakkaan yyberhyvin tehtyä?

Ei.
FlatOutFucked
05.11.2005 02:52:48
Katsoin juuri Battle Royalen jatko-osan. Eihän tämä tosiaan tavoittanut ykkösen anarkistisuutta ja tylyä meininkiä.
Lähinnä kyseessä on melko tavanomaista räiskintää ontolla tarinalla, tyhjillä hahmoilla ja ajoittain mahdottoman lattealla dialogilla. Mahdoton määrä pitkäveteistä tappamista kyllä löytyy.

Battle Royale taisi olla niitä leffoja, joiden idea toimii vain kerran.
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)