Voiko sähkökitaran etukansi olla metallia? |
P2 30.10.2005 16:28:02 | |
---|
Jos etukannella tarkotat pleksiä niin voihan se metallia olla joo. |
vrajala 30.10.2005 18:07:26 | |
---|
Sähkökitaran mikä vaan osa voi olla periaatteessa mitä vaan, kunhan se kestää eikä estä kitaran soittamista. Sähkökitaroita on rakennettu kokonaan alumiinista sekä pinnoitettu ohuella pellillä sekä paljon, paljon muuta. Se miten lopputulos toimii onkin jo sitten eri asia. Mää sano. |
ruma-tero 30.10.2005 19:00:28 | |
---|
No niinpä... Sitä pleksiä juuri tarkoitin, vaikka pleksi onkin vaan ja ainoastaan muovia... Niin että jos se metallia olis niin sitten se olis tietysti pelti...;-) Ihmetytti vaan että miksei missään näy metallisia, vaikka se olisi "aidomman" näköistä... |
jPekka 30.10.2005 21:04:23 | |
---|
Ihmetytti vaan että miksei missään näy metallisia, vaikka se olisi "aidomman" näköistä... Aidomman näköistä missä mielessä? Yleensähän kitarat ovat puuta. Kyllä noita mielestäni näkyy hyvinkin paljon. Oman Squiet-Stratoni ( http://www.yrttimaa.net/strato.html) Fender Custom Shop -merkillä myyty alumiinipleksi oli ihan hyllytavaraa F-musiikissa (vai oliko se siihen aikaan vielä Musiikki-Fazer? En muista). - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
ruma-tero 31.10.2005 00:10:38 | |
---|
No okei okei, mun silmiin ei oo vaan kovin usein sattunut, vaikken toisaalta töikseni niitä ole katellutkaan... Aitous taitaa olla yhtäkuin makuasia, ainakin tällä kertaa. Onhan se muovikin aitoa, tavallaan. Tarkoitin ihan henk.kohtaista mieltymystä, ei siinä muuta. Mutta enivei, peltinen se siis voi olla, siitä oli kysymys ja asia selveni, kiitos siitä. |
Hannu H. 31.10.2005 00:26:37 | |
---|
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
ruma-tero 31.10.2005 00:39:42 | |
---|
Hehheh, no niinpä on... |
fox 31.10.2005 01:38:31 | |
---|
Kyllä noita mielestäni näkyy hyvinkin paljon. Oman Squiet-Stratoni (http://www.yrttimaa.net/strato.html) Fender Custom Shop -merkillä myyty alumiinipleksi oli ihan hyllytavaraa Ekojen Stratojen "pleksi", mikäli oikein nuo F-kitarat muistan, oli anodisoitua alumiinia.. Tarvikkeena sai ainakin 80-luvulla Straton alumiinisia pleksejä. Ja käsittääkseni kaikki Jazzmaster-Jaguar- kitarat oli metallisilla mikki-"plekseillä" ja loputkin kannen levyt oli kromattua peltiä. Eli miksipä siis ei. Noissa vintage-Stratoissa oli kuulemma vaan sellainen ominaisuus, että ne alumiinipleksit täytyi vaimentaa jollain, kumirenksuilla tms, koska resonoivat.. |
jPekka 31.10.2005 18:18:13 | |
---|
Noissa vintage-Stratoissa oli kuulemma vaan sellainen ominaisuus, että ne alumiinipleksit täytyi vaimentaa jollain, kumirenksuilla tms, koska resonoivat.. Taisivat olla aika ohkaisia? (Siihen aikaan alumiini taisi olla kalliinpuoleista metallia.) TUo minun alumiinipleksini taitaa olla parimillinen, ei pahemmin resonoi. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
jami87 31.10.2005 18:47:57 | |
---|
Kaverin stratossa on hieno pleksi. http://koti.mbnet.fi/hjukke/kepakot2.JPG Puoli offtopic... Riisijyväpellistä tein minäkin Lespaan viime kesänä plektrasuojan. Myin eteenpäin, ei sopinut tähän. Sori OT:n jatkaminen. Kaverien naisasioita ei tueta. THV-Klubi #29 Romantikkoitkijät #17 :´-) |
fox 31.10.2005 19:22:27 | |
---|
Taisivat olla aika ohkaisia? (Siihen aikaan alumiini taisi olla kalliinpuoleista metallia.) TUo minun alumiinipleksini taitaa olla parimillinen, ei pahemmin resonoi. Saatto olla..Itse oon yhen kaverin Stratoon laittanu ilmeisesti Mighty Miten kullanvärisen eloksoitua alumiinia olevan pellin, mutta mitään muistikuvaa ei oo oliko kuinkakin paksu.. Mikkien vaihtoo ja johdotuksen virittelyä oli hommana.. Isolapa-Strato. |
McNulty 31.10.2005 20:23:26 | |
---|
Se olisikin hienoa jos saisi jotenkin metallisen kannen kiinni esim. mahonkirunkoon... Onkohan tuollaisia tehty olleskaan? Jotenkin muistelen että jossain JEM:ssä olisi ollut puurungon päällä ohut metallikerros joka saatiin aikaiseksi siten että puurunko dipattiin jonkinlaiseen metalliseokseen. Jaa'a... mielenkiintoinen idea kyl rakentelijoille ja uusia soundeja metsästävälle :) |
vrajala 31.10.2005 21:22:26 | |
---|
Se olisikin hienoa jos saisi jotenkin metallisen kannen kiinni esim. mahonkirunkoon... Onkohan tuollaisia tehty olleskaan? On niitä. Eikös ainakin Schecterillä ollut joku jollekin tehty Customi, jossa oli monta pellin palaa ja niitit ja kaikki. Kyllä metallilevyn saa liimattua puuhun kiinni mikäli tarvetta on. Mä en silti edes harkitsisi tollasta omaan käyttööni. Kylmä teräs ei oikein soittovehkeessä houkuttele, alumiinista puhumattakaan. Mutta mä en ookaan esiintyvä metallimies. Mää sano. |
fox 31.10.2005 21:49:43 | |
---|
Se olisikin hienoa jos saisi jotenkin metallisen kannen kiinni esim. mahonkirunkoon... Onkohan tuollaisia tehty olleskaan? :) Zemaitikset... ;) |
jPekka 01.11.2005 09:58:16 | |
---|
On niitä. Eikös ainakin Schecterillä ollut joku jollekin tehty Customi, jossa oli monta pellin palaa ja niitit ja kaikki. Jaa, minulle tuli mieleen 80-luvun alun "oikeat" Schecterit, jotka olivat järjestään tummaksi petsattua/öljyttyä puuta ja joissa oli kullanvärinen alumiini(?)pleksi ilman mitään hevikrumeluureja. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Repent 02.11.2005 09:55:21 | |
---|
mä olinkin niin hevi mies tuossa pari vuotta sitten, että tein RR:ään pleksin rosteriteräksestä. 8) sammakonkutua |
SH1THEAD 02.11.2005 20:42:00 (muokattu 02.11.2005 20:42:44) | |
---|
äsh :/ |