Aihe: Nightwish ja Tarjan lähtö?
1 2 3 4 541 42 43 44 45 46
sirdickyj
29.10.2005 01:09:51
Aivan.

M ei halunnut että T menee oy:hyn messiin. Poikia se ihmetytti kovasti. Pitivät jo silloin T:tä ja M:ää aika tyhmänä tässä asiassa. NWoy makso liksaa T:lle mut eihän se tietenkään oo sama ku ton kokosessa yrityksessä osingot yms yms. Kaikilla pojilla on tuon lisäks vielä omat OY:t jotka laskuttaa NWoy:tä.

Tämä on faktaa.

Niin ja kun rundataan, niin se taho, joka maksaa rudit, ottaa myös riskit. Voipi olla, että tuo levy-yhtiö on rundit kustantanu (niinku onkin) mutta jos TT on saanut koko ajan liksaa keikoista, niin silloinhan vain muut bändin jäsenet makselevat ennakoita takaisin levy-yhtiölle. Higher the risk, bigger the income.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Fuzzy Boner
29.10.2005 01:10:54 (muokattu 29.10.2005 01:12:39)
Niin ja kun rundataan, niin se taho, joka maksaa rudit, ottaa myös riskit. Voipi olla, että tuo levy-yhtiö on rundit kustantanu (niinku onkin) mutta jos TT on saanut koko ajan liksaa keikoista, niin silloinhan vain muut bändin jäsenet makselevat ennakoita takaisin levy-yhtiölle. Higher the risk, bigger the income.

jeah. Ja hyvin on oikeestaan kaikille käyny. Eräs olis halunnu vaan leijonaosan. siitä riita
Saapuilija
Moderaattori
29.10.2005 01:15:35
Täällä selvästikin halutaan keskustella asiasta, ja painavaa tekstiä tekisi mieli heittää kehään. Saa sitä heittää, mutta jättäkää henkilökohtaiset loukkaukset sivuun.

Meinasin jo alkaa siivoustalkoisiin, mutta harkitsin uudestaan ja annan ketjun olla auki.

Keskustelkaa, mutta olkaa iisisti. Ok?
Fuzzy Boner
29.10.2005 01:16:58 (muokattu 29.10.2005 01:19:55)
Mut mitä veikkaatte; minä vuonna tulee Nightwish reunion-keikka niin et Tarzani on mukana taas? Mä veikkaan 2008 ihan viimeistään
Saapuilija
sirdickyj
29.10.2005 01:19:29
jeah. Ja hyvin on oikeestaan kaikille käyny. Eräs olis halunnu vaan leijonaosan. siitä riita

Tost en tiä, et halusko joku leijonanosan, mutta jos joku, jolla on mielipide- ja erottamisvapaus, päättää olla sitä mieltä, että toi on ahne ja erottaa sen toisen, niin se on sillä siisti. Varmaankaan se erotettu ei kumminkaan oo tietoisesti ahne, vaan kokee tekevänsä ihan oikein määrittäessään arvonsa isommaksi kuin se toisen mielestä on. Aika näyttää, oliko tuo itseään arvokkaana pitänyt korvaamaton, vai oliko kyseessä karkea virhearvio.

Veikkaan jälkimmästä, koska kuten olen jo muualla sanonut, on TT yhtä relevantti keulahahmo kuin gregoriaaninen munkkikuoro, lisäksi hänen tarkoituksensakin on aivan sama; toistaa kirjoitetut melodiat mahdollisimman persoonattomasti. Kuka hyvänsä tuollaisen äänenkäytön hallitseva voisi periaatteessa olla laulun puolesta Tarja Turunen.
Fuzzy Boner
29.10.2005 01:20:51
Tost en tiä, et halusko joku leijonanosan, mutta jos joku, jolla on mielipide- ja erottamisvapaus, päättää olla sitä mieltä, että toi on ahne ja erottaa sen toisen, niin se on sillä siisti. Varmaankaan se erotettu ei kumminkaan oo tietoisesti ahne, vaan kokee tekevänsä ihan oikein määrittäessään arvonsa isommaksi kuin se toisen mielestä on. Aika näyttää, oliko tuo itseään arvokkaana pitänyt korvaamaton, vai oliko kyseessä karkea virhearvio.

Veikkaan jälkimmästä, koska kuten olen jo muualla sanonut, on TT yhtä relevantti keulahahmo kuin gregoriaaninen munkkikuoro, lisäksi hänen tarkoituksensakin on aivan sama; toistaa kirjoitetut melodiat mahdollisimman persoonattomasti. Kuka hyvänsä tuollaisen äänenkäytön hallitseva voisi periaatteessa olla laulun puolesta Tarja Turunen.

Hitto, samaa mieltä. Enkä oo ees jurrissa.
Saapuilija
slerbis
29.10.2005 01:21:44 (muokattu 29.10.2005 01:26:55)
Missäs tuon kiellän. Olen kuitenkin pyrkinyt kertomaan mielipidettä jossa tämä yleinen Tarjan mollaus pannaan vaakalaudalle ja kyseenalaistetaan poikien hyveellisyys, pyyteettömyys ja yritysmaailman kautta peilattu fiksuus.

"Tuon tason stara" ym. kirjoitukset ja status-hömpötykset. Muutenkin kirjotuksesi ovat yhtä mitäänsanomattomia kuin nämä Tarjaa mollaavat kirjoitukset. Sinä vain mollaat sitä toista osapuolta. Ja jos Tarja on ollut tuollainen, mitä kirjeessä mainittiin, niin sitten pieni moittiminen (huom. ei mollaus) on paikallaan

Aika lailla samaa mieltä olen. Miksi siis henkilöäni kohtaan loukkaavasti hyökkäät?

Ja missä kohtaa olen hyökännyt loukkaavasti henkilöäsi kohtaan??? Ennemmin sinä hyökkäät suoraa minua kohtaan tuolla syyllistävällä kysymyksellä.

Mod. huom: Koetetaan kunniottaa toisiamme täällä keskustelussa. Koskee kaikkia. Ei syytellä toisiamme. Toivon, että jätätte henkilökohtaiset viittaukset pois jatkossa tästä keskustelusta. Sovitaan, että tikkari on yhteinen ja siitä riittää kaikille.

edit. Pahoittelen, en huomannut moderaattorin kirjoitusta, kun kirjoitin omaani
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
Veikko
29.10.2005 01:25:14
Mut mitä veikkaatte; minä vuonna tulee Nightwish reunion-keikka niin et Tarzani on mukana taas? Mä veikkaan 2008 ihan viimeistään

Ultra Bran jälkeen Provinssin päälavalla 2008, ky.
Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita
Fuzzy Boner
29.10.2005 01:28:22
Kyl sä varmaan tiiät miten osakeyhtiöissä toimitaan. Sen perusteella tiiät sitten mitä tossa on käynyt. En jaksa tässä alkaa perusjuttuja selostamaan:) Eikä pidäkään. Kivempi raapasta vähän pintaa täällä.

Mutta sitä mieltä olen että TT:n olis kannattanu tulla mukaan silloon ku pyydettiin tuohon OYhyn. Vaikkaki olis oma yritys ollu jo vaikka kuinka pydessä.
Saapuilija
slerbis
29.10.2005 01:33:21 (muokattu 29.10.2005 01:34:58)
Nyt herääkin kysymys että onko pojat jo laskuttaneet omansa ja yhtiöön vielä sen jälkeenkin jäi 1,4miljoonaa voittoa? Ja kun heilläkin sitten tietosi mukaan oli oma firma joka NWoy:tä laskutti niin oliko T:n ja M:n firma jotenkin eri asemassa näihin poikien firmoihin nähden. Ja jos oli niin miksi?

Otetaan nyt sitten esimerkki: Herra X omistaa oman firman Y, mutta käy töissä firmassa Z. Herra X saa palkkaa firmalta Z. Miten herra X:än firma Y liittyy firmaan Z? Ei mitenkään. Siitä syystä M:n ja T:n firma on eri asemassa, kun se ei millään liity NWoy:hyn. Miksi T:n ja M:n pitäisi päästä osingoille firmaan, johon heistä ei kumpikaan kuulu omistajana? Siitä en tiedä minkä suuruinen T:n palkka on ollut, mutta se ei liity tähän osinko-systeemiin nyt mitenkään.

edit. Jos oletetaan, että T:n palkka on ollut panostukseen nähden pieni, niin kyllä ehdottomasti olisi palkankorotus kuulunut, mutta kuten yllä sanoin, se ei vaikuta osinkoihin.
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
Jami
29.10.2005 01:36:40

Älä ny kuule loukkaannu iso mies:)

En mä loukkaannu. Oon vain kyllästyny näihin teineihin joilla ei oikeasti oo mitään muuta sanottavaa kuin pyrkiä loukkaamaan.

Keskustelen ja väittelen mielelläni ja aikani kuluksi. En kuitenkaan näe velvollisuudekseni kerätä teiniangstia ja vastata kaikkeen mitä mulle heitetään. Juttelen ja vastaan niille joiden kanssa haluan keskustella. Muut ohitan. Ei se tarkoita että loukkaantuisin.

Jos loukkaannut noin helposti niin käy huonosti ku lähet vanhempien luota mualimalle:)

Mikäs sua mussa noin ärsyttää että piti tuo heittää. Onko sulla lähtö kohta edessä ja se huolestuttaa. vai? hähähäh.

T: "veteraani"

Vanhempi veteraani mä oon.

P.S. Pakko laittaa tähän muutama hymiö ettei kukaan tajua väärin :D

Myöhäistä pyllistää kun on paska housus. Ja tähän härmälääset hymiöt että kaikki varmasti ymmärtää väärin. hähähähähäh.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Jami
29.10.2005 01:42:18

Kivempi raapasta vähän pintaa täällä.

Niin. Varmaankin. Jotkut kuitenkin yrittää vähän keskustella. Tyhmää tietty mutta ajankulua. Turhan vakavasti tulee otettua. Myönnän.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
fox
29.10.2005 02:50:24

Mutta sitä mieltä olen että TT:n olis kannattanu tulla mukaan silloon ku pyydettiin tuohon OYhyn. Vaikkaki olis oma yritys ollu jo vaikka kuinka pydessä.

Ehdottomasti olisi, vaikkakin oli jo hyvissä ajoin tehty selväksi, että seuraavan levyn (syksy 2006) jälkeen homma on T:n osalta ns. "paketissa"..
Nythän asiainhoitaja ja manageri neuvoi olemaan menemättä osakeyhtiöön mukaan. Mitä tulee noihin maksettuihin palkkioihin, tulisi ensin, ennekuin niitä suurina tai pieninä arvioi, selvittää, kuinka paljon niitä on maksettu esim. ulkomaille.. Lienee kuitenkin Argentiinan osoitteeseenkin raha-lähetystä mennyt, manageri kun T:n kera siellä asuu.
Itse hieman tuota "Seuraava levy"-juttua jo jonkin aikaa sitten ihmettelin, ja ellen väärin muista, tässäkin threadissa julkitoin..
Nimittäin, eihän se ole vasta kuin "puolet duunista" kun sen levyn saa pihalle, täytyyhän sen eteen vähän kiertää ja keikkaakin tehdä. Joten järkevämpää olisi tehdä samoin tein se levykin uuden laulajan kanssa, ja niinpä sitä näyttää nyt tehtävänkin.
Aika näyttää miten käy, toivon, että hyvin. Molemmille. Sekä jossainkin määrin diggailemalleni bändille, että toki myös Tarjalle.
Vaikka edelleen olen sitä mieltä, että Tarjan osuus on kaikkein helpoimmin ns. "korvattavissa" tuossa yhtyeessä, toki seuraava sopraano ei ehkä ole ihan 1:1 Tarja, mutta laulajana "vaikea ellei mahdoton" korvattava olisi ollut, ylläri ylläri, Marko. Kas enemmän "persoonallinen" ääni...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
isojussi
29.10.2005 03:02:50
... Mutta sitä mieltä olen että TT:n olis kannattanu tulla mukaan silloon ku pyydettiin tuohon OYhyn. Vaikkaki olis oma yritys ollu jo vaikka kuinka pydessä.

Noni!

Here's the beef!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
jäykkis
29.10.2005 09:16:36
Keskustelen ja väittelen mielelläni ja aikani kuluksi. En kuitenkaan näe velvollisuudekseni kerätä teiniangstia ja vastata kaikkeen mitä mulle heitetään. Juttelen ja vastaan niille joiden kanssa haluan keskustella. Muut ohitan. Ei se tarkoita että loukkaantuisin.

Liittymättä nyt mitenkään siihen onko tehty temppu _sinun_ mielestä oikein tai väärin, niin mitä olet mieltä erottamisen tavasta?

Omalta kohdalta kommentoin jo 500 sivua sitten aihetta ja taisin kertoa suurin piirtein että minun mielestä, sikäli kun aihetta musiikilliselta puoleta tunnen, teiden eroamiselle saattaa olla aihetta.

En panisi pahakseni vaikka NW:n laulaja pystyisi parempaa tunteen tulkintaan, mutta että tapa millä se tehtiin oli nöyryyttävä, loukkaavaa ja (suurin piirtein) täynnä vihaa. Asiat jotka _minusta_ kertoo poikien metsäläisyydestä ja jos ennen jossain määrin heitä sympatiseerannut, niin tämä kyllä kääntää sen kelkan.

Loppu, tapahtumien peilaileminen businessmailman kautta jne. on _minusta_ tähän asiaan sinällään liittymättömiä. Minun silmissä tämä asian suurin paino on siinä, että yhdeksän vuotta kestänyt ja sinällään ihan hyvää tulosta tuottanut yhteistyö pistetään poikki näin moukkamaisella tavalla.
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
sirdickyj
29.10.2005 09:44:27
En mä loukkaannu. Oon vain kyllästyny näihin teineihin joilla ei oikeasti oo mitään muuta sanottavaa kuin pyrkiä loukkaamaan.

Taitaapa lisäksi olla niin, että tässä keskustelussa on tullut esiin muutamakin seikka, joista sä et yksinkertaisesti ymmärrä mitään, ja siksi panet "teiniangstin" piikkiin sen, ettet vastaa niihin.

K.o. asioista mainittakoon ainakin itse esiintuomani kiertueiden rahoitus versus se, että joku saa niistä ihan puhdasta palkkaa tehdyn työn perusteella. Siinä kohtaa mun pointti oli, että joku saa palkkaa, joku toinen ennakoita jne., mutta se joka on saanut rahat palkkana, on riskeistä vapaa, niiden ennakoiden saajien elämään ja tulevan musiikkiuran rahoitukseen taas vaikuttaa pitkälti k.o. kiertueen menestys. Tämä siis siitä ahneudesta.

Ja ton "Euroopassa nimi- Jenkeissäkin nimi"-scheissen voi tulkita pelkäksi typeräksi vääntämiseksi päivänselvästä asiasta.
Bardi
29.10.2005 09:52:36
Jäämme intohimolla odottamaan seuraavaa painosta ja tuotantoerää.

Keräilijät ymmärtävät, milloin kannattaa ostaa. Kristallien arvo on jo nyt moninkertaistunut.
Bardi
29.10.2005 09:53:43

Siinä vaiheessa Nightwish on korkeintaan Tarjan lämppäri.
Fuzzy Boner
29.10.2005 09:58:17 (muokattu 29.10.2005 09:58:37)
Siinä vaiheessa Nightwish on korkeintaan Tarjan lämppäri.

Heh. Tiedä häntä. En mä ainakaan osta Tarjan levyä mutta Nightwishin varmasti, oli siellä kuka vaan laulamassa.. Ei se oo se juttu NW:ssä vaan se Tuomaksen leffascoremainen sävellystyö, mut ehkä mä oon marginaaliryhmää sit.
Saapuilija
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)