Artu Pupunuss 15.08.2005 09:21:39 (muokattu 15.08.2005 09:22:44) | |
---|
Deep Purple oli ainakin Tuurin keikalla soittanut Finlandian. Jos tällainen lasketaan, niin Hypocrisy soitti viime vuonna Provinssissa Säkkijärven polkan. Nirvana on soittanut keikoillaan Smackin Run rabbit runia ja Sarcófago on veivannut Terveitä Käsiä. Molemmista löytyy todisteet bootlegeilta. (edit: Jaahas, tässä kysyttiinkin näköjään käännösbiisejä. Anteeksi, kaikki!) Life's a pop of the cherry when you're a boy! |
aksul 15.08.2005 12:05:46 | |
---|
Sting on tehnyt coverin Tappi Kansan biisistä Kultaniityt. Ei kyllä saa aikaiseksi samanlaista fiilistä ku Tappi. Nimen selvennys |
M.i.k.key 15.08.2005 12:12:20 | |
---|
Sting on tehnyt coverin Tappi Kansan biisistä Kultaniityt. Ei kyllä saa aikaiseksi samanlaista fiilistä ku Tappi. HOHO! Joo, Tapsan biisit on ollut suosittuja käännösbiisejä maailmalla. Bryan Adams teki "kuinka rakastella naista" nimellä "Have ever really loved a woman". Mä lopetan nää hommat! |
overthewall 15.08.2005 13:28:19 | |
---|
Latasin kerran sellasen biisin missä Frank Zappa vetäsee Satumaan Tangon. Ihan kauheata kuunneltavaa. |
balzary 15.08.2005 13:43:20 | |
---|
Voin tässä survasta käteni nyt caccaan, mutta jos M.A:n tekemä on tuo "tartu rytmikapulaani, lyö mua"-biisi, niin multa löytyy levy missä Nina Hagen on sen coveroinut. |
Janus 15.08.2005 13:51:51 | |
---|
Nylon Beatin Rakastuin mä luuseriin-biisistä tehtiin joskus vironkielinen versio jonkun paikallisen bändin toimesta, ja siitä taisi tulla aika iso hitti. Nylon Beatia veivataan myös Koreassa ja Asikainen naureskelee vieläkin koko matkan pankkiin ja takaisin... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
Blue Moon 15.08.2005 14:01:53 | |
---|
Voin tässä survasta käteni nyt caccaan, mutta jos M.A:n tekemä on tuo "tartu rytmikapulaani, lyö mua"-biisi, niin multa löytyy levy missä Nina Hagen on sen coveroinut. Originaaliversio on Ian Dury & the Blockheadsin levyttämä. - Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill - |
balzary 15.08.2005 14:15:55 | |
---|
Originaaliversio on Ian Dury & the Blockheadsin levyttämä. noni, käsi cacassa heti :) |
Lilli 15.08.2005 14:21:05 (muokattu 15.08.2005 14:23:50) | |
---|
Lokalmatadore on coveroinut klamydiaa. Ja Frank Zappa on coveroinut livenä Unto Monosta. Sävel just mutta sanoista ei saa mitään selvää. EDIT: Sitä just tarkoitin kun Overthewallkin, sama tulkinta ja onhan se jollakin Zappan levylläkin, jollain niistä sadoista... 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
Planetist 15.08.2005 14:39:18 | |
---|
Ja Frank Zappa on coveroinut livenä Unto Monosta. Sävel just mutta sanoista ei saa mitään selvää. EDIT: Sitä just tarkoitin kun Overthewallkin, sama tulkinta ja onhan se jollakin Zappan levylläkin, jollain niistä sadoista... Helsingin livellä on se. Ilmestyi live-levyjen sarjassa "you can't do that on stage anymore". Mutta eikös tässä puhuttu nimenomaan käännetyistä kappaleista? |
Feggy 15.08.2005 14:43:35 | |
---|
Mulla taitaa olla sellainen split-ep, jossa Fleimarit versioi Hellacoptersia ja Hellacopters fleimareita... Less is more. |
jPekka 15.08.2005 15:42:02 (muokattu 15.08.2005 15:43:18) | |
---|
Deep Purple oli ainakin Tuurin keikalla soittanut Finlandian. Samoin Whitesnake Ruisrockissa joskus vuonna... -82? Tai siis yhtyeen kosketinsoittaja Jon Lord, joka jätettiin raukkamaisesti yksin lavalle kesken keikkaa. Rauno Lehtisen Letkiksestä lienee tehty jokunen ulkomaalaisversio aikoinaan nimellä "Let's Kiss". Niin, ja parista muustakin Johan "Jean" Sibeliuksen rallista on kans päkelletty vaihtelevan tasoisia covereita. EDIT: Jos oikein muistan, niin "Finlandia" oli jopa kovin lyhytaikaiseksi jääneen Biafran valtion kansallislaulu. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
lxi 15.08.2005 16:47:01 | |
---|
Nylon Beatin Rakastuin mä luuseriin-biisistä tehtiin joskus vironkielinen versio jonkun paikallisen bändin toimesta, ja siitä taisi tulla aika iso hitti. Muistaakseni Koreassa on tyttöduo joka esittää Nylon Beatin biisejä muuten koreaksi, mutta muutamat kertosäkeen avainfraasit ovat englantia. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
tuukkah 28.10.2005 16:49:26 | |
---|
No, japanilainen Dj Shadow samplasi Pekka Pohjolaa biisiinsä "Midnight In A Perfect World", jos tämmönen lasketaan. Mistähän saakka DJ Shadow on japanilainen ollut? ;) dub come save me. |
BaariMikko 28.10.2005 16:52:27 | |
---|
Mistähän saakka DJ Shadow on japanilainen ollut? ;) En muuten todellakaan tiedä, mitä olen ajatellut, kun tuon kirjoitin. En varmaankaan yhtään mitään... |
Sertzo S 28.10.2005 17:20:34 | |
---|
Elviksellehän tuota biisiä tarjottiin, muttei hän koskaan sitä levyttänyt.. Saiko Elvis sitä lopultakaan käsiinsä kuultavaksi? |
DirtyFingers 28.10.2005 17:24:29 | |
---|
Eläkeläisten biiseistä tehdyt coverit ovat olleet melkein aina hittejä... "Don't talk to the eyes of a stranger" |
shagriml 28.10.2005 17:26:15 | |
---|
Pystyiskö joku sendimään mulle mp3'sena tuon Zappan Satumaan ? Monta vuotta halunnut kuulla sen mutta ei sitä levyä pahemmin divareissa näy :( Eikä netistäkää löydy... dreamer_of_pictures@hotmail.com - tonne vaa mailina tai mesen kautta jos joku ystävällinen viitsisi... |
jjylli 28.10.2005 17:28:45 | |
---|
ne luumäet teki ramonesin rockaway beachista kotimaisen version hiekkaa hietarannan, josta kanadalainen deja voodoo teki version ja lauloi suomeksi. tokaks paras single jonka omistan.. |
Pystyiskö joku sendimään mulle mp3'sena tuon Zappan Satumaan ? Monta vuotta halunnut kuulla sen mutta ei sitä levyä pahemmin divareissa näy :( Eikä netistäkää löydy... CDONissa näyttäisi olevan kyseinen levy melko edulliseen hintaan: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=189059 Sisältää muitakin hyviä biisejä kuin Satumaa. |