Jucciz 26.10.2005 18:14:27 (muokattu 26.10.2005 18:14:48) | |
---|
Soundit on kuitenkin Fentäärissä ja Marshallissa täysin erilaiset Marsuthan kopsattiin alun perin Fendereistä, modattiin niitä vähän ja tsädäm, uusi tuoteperhe oli syntynyt. Kyllä täysilleen runtatussa vanhassa marsussa ja ainakin tuossa omassa '62 Bandmasterissa täysille runtattuna on hyvin paljon samaa. Tokihan EL34 ja 6L6 kuulostavat erilaisilta, mutta.... äh, kuunnelkaa itse: http://mp3.jucciz.com/bandmaster/wahitesti.mp3tuossa siis Fenderiä.... täysillä :) |
Oonkohan mä ehkä sitten vähän fenkkuihmisiä:D Melkein väittäisin näin, tiedä sitten :). Marsuthan kopsattiin alun perin Fendereistä, modattiin niitä vähän ja tsädäm, uusi tuoteperhe oli syntynyt. Kyllä täysilleen runtatussa vanhassa marsussa ja ainakin tuossa omassa '62 Bandmasterissa täysille runtattuna on hyvin paljon samaa. Tokihan EL34 ja 6L6 kuulostavat erilaisilta, mutta.... JCM800 on jo aika kaukana siitä "fender-kopio" JTM45:sta :). Hieno soundi jokatapauksessa niin Marshallin kuin Fenderinkin crunch. Usein oon soitellu tuolla omalla fenderillä ("moderni" semmoinen tosin :I) ja ihmetelly kuinka marsumaiselta se luukutettuna kuulostaa. Kuitenkin aina kun sen jälkeen on JMP:n käynnistänyt niin tulee semmoinen "oho, no ei nyt ihan sentään" fiilis :). Ps. Voodoo Childikin on muuten äänitetty Bassmanilla ;). Se kuitenkin varmaan tiesitkin :). Ite oot!!! |
Mandariini 28.10.2005 17:25:02 | |
---|
Itselläni on JCM-800 2205 eli 50-wattinen nuppi. Ajan sitä 2x12" -kaappiin ja treeni- ja keikkavoimakkuuksilla (kohtuullisilla sellaisilla) siitä lähtee ainakin minua miellyttävä soundi, ei mitään sirinää. Bassoa tuossa vehkeessä kyllä LP:n kanssa riittää, vaikka bassot ovat nollilla ja treble ja middle kaakossa :) Meitillä on JCM900:nen ja voin kyllä ton saman allekirjoittaa. Bassoo tulee ihan simona. Se sirinä riippuu sitten ihan päivästä, joskus on älyttömän hyvä saundi joskus huono. Sen oon huomannu että sitä nuppia kannattaa lämmittää hyvin ennen kuin kytkee päälle. Niin että koko rauta on tasalämpönen. harvoin jaksaa vaan tuntia odottaa! Se on vaan kumma juttu että jos saundi on jonain päivänä huono, niin ei se siitä yhtään parane kun nuppi lämpee. Sekavaks meni :) Kun muodostan mielipiteeni muiden ristiriitaisista mielipiteistä (niin kuin yleensä ihmiset) olen varmasti väärässä. |
Joel Harald 28.10.2005 20:30:52 | |
---|
Omalla jcm2000 (dsl100) nupilla ja 2x12 kaapilla pystyn pienessäkin huoneessa ilman tulppia soittamaan jo aika hyvällä soundilla ilman että tulee verta korvista. Kyllä se 800 jcämmäkin varmaan pelittää. Samaa mieltä. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |