eli miten kannattaa tehdä? Kannattaako ajaa vahvistimen läpi ja mikittää esim. viisseiskalla vai suoraan linjaan vai etuaste väliin vai mitä suosittelette? Napsuu ja rohisee ko. pelin linja ihan mallikkaasti kyllä.. "Life is very short, and there’s no time
for fussing and fighting, my friend."
-The Beatles- |
milcoin 27.10.2005 22:51:48 | |
---|
Farfisa vois toimia jonkun kitarastyrkkarin (Twin, Vox yms.) läpi kyllä. Riippuu vähän mitä sillä soittelee. Jos teet sellaista reggae-komppia tai leadisoundia niin varmaan mikitys on kova juttu. Jos taas haluat jotain mattosoundia johonkin vähän siistimpään tuotantoon, linja on ehkä parempi vaihtoehto. Silloin voi leikata huoletta yläkerrasta suhinaa pois jos se häiritsee. Eiks se bassopuoli oo niissä aika muhkean kuuloinen? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
kivi 27.10.2005 23:43:49 | |
---|
Mikittämällä noi yleensä tehdään. Vox AC30 on toiminut mainiosti Farfisan perässä. Noissa vanhemmissa (kaikki ennen 80-lukua) laitteissa ei yleensä kannata linjan varaan laskea yhtään mitään. Niitä ei ole tarkoitettu kytkettäväksi sillai yleisesti linjaan, vaikka linjatason (milloin minkäkin tason) lähtö löytyisi, vaan ajatus on ollut, että jos sellainen liitos pitää tehdä, asialla on varmasti ääni-insinööri tms ammattilainen, joka osaa hoitaa sovitukset tapauskohtaisesti. |
rockpock 28.10.2005 02:23:23 | |
---|
Eiks se bassopuoli oo niissä aika muhkean kuuloinen? nojoo, pitäis vaan löytää se basso =)
"Life is very short, and there’s no time
for fussing and fighting, my friend."
-The Beatles- |
varakeef 28.10.2005 11:18:35 | |
---|
Ja nyt päivän vinkki. Kytkemällä ensimmäisen sukupolven* digikeyboardin kitarastyrkkariin, saa aika helposti autenttisen kuuloista 60-luvun sähköurkusoundia. * No tiedä nyt minkä sukupolven vehkeestä on kyse. Sanotaan nyt tälläinen 90-luvun alun digipiano, mistä löytyy jokunen urkusoundikin, ja jonka pianosoundia hyvissä olosuhteissa kuunneltuna tulee heti mieleen sana "digipiano". "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
kivi 28.10.2005 11:53:26 | |
---|
Ja nyt päivän vinkki. Kytkemällä ensimmäisen sukupolven* digikeyboardin kitarastyrkkariin, saa aika helposti autenttisen kuuloista 60-luvun sähköurkusoundia. * No tiedä nyt minkä sukupolven vehkeestä on kyse. Sanotaan nyt tälläinen 90-luvun alun digipiano, mistä löytyy jokunen urkusoundikin, ja jonka pianosoundia hyvissä olosuhteissa kuunneltuna tulee heti mieleen sana "digipiano". Casio? Technics? Alesis NanoPiano? Nyt menee kyllä arvailuksi. :-D Mulla on muuten Casion pianomoduli, jossa on huomattavan hyvät hammond-soundit kitarasynan perässä ;-) |
Mikael 28.10.2005 11:55:58 (muokattu 28.10.2005 11:56:11) | |
---|
Mä just äänittelin vanhaa Farfisaa Fender ProReverbin läpi ja hienolta kuulosti. Jousikaiku tekee hyvää tollaselle garage-urulle. "melkein puoliammattilainen" |
kivi 28.10.2005 12:07:02 | |
---|
Mä just äänittelin vanhaa Farfisaa Fender ProReverbin läpi ja hienolta kuulosti. Jousikaiku tekee hyvää tollaselle garage-urulle. Samoin vanhemmat hybridit toimii tuossa - Musarin sixty-five tai vaikka Peavey Blackface Classic 60. Tremolo on ehdoton :-) Fender Rhodesin perään sopivat myös nuo kaikki, ja Roland JazzChorus on myös ihan toimiva valinta jos "puhtaampaan" jazz-sointiin mennään. |
varakeef 28.10.2005 12:22:25 | |
---|
Samoin vanhemmat hybridit toimii tuossa - Musarin sixty-five tai vaikka Peavey Blackface Classic 60. Tremolo on ehdoton. Just musariin vedettiin edellä kuvaamallani digikoskettimella. Oisko joku Juno, mikä lie?. Eipä tehnyt pahaa musarin phaserkaan... "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Mikael 28.10.2005 12:29:47 | |
---|
Eipä tehnyt pahaa musarin phaserkaan... Musarin phaser on erittäin kunkku! "melkein puoliammattilainen" |
varakeef 28.10.2005 12:43:00 | |
---|
Musarin phaser on erittäin kunkku! Tässä ketjussa on joku vika, kun kaikki on niin käsittämättömän yksimielisiä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Mikael 28.10.2005 12:46:50 (muokattu 28.10.2005 12:47:23) | |
---|
Tässä ketjussa on joku vika, kun kaikki on niin käsittämättömän yksimielisiä. No okei sit: Junoista ainoastaa about vuosi sitten ilmestynyt Juno D on digivehje - muut Junot ovat analogisia. "melkein puoliammattilainen" |
StJerky 28.10.2005 13:15:26 | |
---|
Tässä ketjussa on joku vika, kun kaikki on niin käsittämättömän yksimielisiä. Ei minun musareissa ole ollut phaseria (ihan vaan, että jotain poikkipuolista...) |
jPekka 28.10.2005 19:08:00 | |
---|
Juuri tänään kokeilin tuon taloon viikolla tulleen 80-luvun alun Hohner-urun kanssa sitä, että pistin Polytonen bassocombon Hohnerin oman kaiuttimen viereen niin, että molemmat olivat päällä suunnilleen tasavolyymeillä. Jos vielä Polytonen eteen olisi pistänyt tuollaisen pikku putkietusen (ART Tube MP, Behringer MIC200) niin tuloksena olisi ollut aika herkku soundi poimittavaksi isokalvoisella konkkamikillä (vaikkapa Oktava MK-219) tuollaisen puolen metrin päästä. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
milcoin 28.10.2005 22:23:03 | |
---|
Mulla on joskus ollut sessioissa sellanen 80-luvun Yamaha keeppari. Se on siis ihan Anttila kamaa mutta joskus oon vaihtanut kitaraäänitysten päätteeksi kitarapiuhan jammuun ja bändi on pistellyt fiilispohjalta johonkin urkuja tai jotain konerumpuhässäkkää. Toimii (ja bändit on yleensä ollu mielissään). Täytyy jammun puolustukseks sanoa että toi peli on ostettu joskus 1986 mun vaimolle ja sen siskolle leluks ja siinä toimii edelleen kaikki koskettimet ja toiminnot. Toisin kun tossa pari vuotta vanhassa Rolandin midi-koskettimistossa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
varakeef 31.10.2005 20:49:25 | |
---|
Ei minun musareissa ole ollut phaseria (ihan vaan, että jotain poikkipuolista...) Niistä on ne kaksi rinnakkaismallia, toisissa (RP) efektinä on phaser ja sinulla on...? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |