Aihe: Multiefekteistä
1
LaXu
29.06.2003 00:11:44
Jos kuitenkin tarvitset vain nuo kolme, niin eikö olisi helpompaa yrittää etsiä sopivia yksittäispedaaleja vaikka käytettynä? Itse en käytä efekteinä muita kuin reverbia, delayta ja chorusta, jolloin tuntuu vähän turhalta käyttää multiefektiä jonka voi ohjelmoida vaikka perkaamaan kalat jos siltä tuntuu..
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Eemil
29.06.2003 13:13:14
Multiefektillä on ihan hyvä alottaa, ja jopa myös jatkaa! Sitä käyttämällä tosiaan oppii tuntemaan eri efektit ja kaiut ja mitä ne tekee. 200E budjetti riittää niihin yksinkertaisimpiin multiefekteihin. Käy testaamassa mahdollisimman useaa ja tee omat ratkaisut.
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
Jaz
29.06.2003 22:08:38

Suosittelen lämpimästi vamp-2:sta.

Hyvät säröt siitä saa. Miinuksena voisi sanoa, ettei soundeja saa nimettyä.. tai saa, mutta itse laite näyttää vain numero-kirjain yhdistelmän, joten muistipaikkakartta on oltava sun nokkas edessä kun soitat. Midipedaan tuo laite melkein vaatii (ainakin keikkakäytössä), mut kallis laite sekin..
Fortune
30.06.2003 12:29:55
V-amp2:sen kanssa voi tulla itku, jos yrität käyttää sitä jotain vahvistinta yliohjaavana säröpurkkina, se kun ei ole siihen tarkoitettu.

Sen särömaailma on "valmis" line outista tullessaan, eli siinä on mallinnettu yliohjattu vahvistin, se signaali ei yliohjaa hyvänkuuloisesti mitään vahvistinta.

Yleensäkin multiefektien kanssa kannattaa unohtaa se särönsaantivaatimus, niin pöydälle jää paljon laadukkaampia laitteita.

Eli särö joko erillispurkista tai vahvistimesta itsestään ja efektit siitä multivatkaimesta.
Soittakaa Arkanoid!
Kun peli on jo menetetty.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)