disarm 26.10.2005 15:34:33 (muokattu 26.10.2005 15:35:25) | |
---|
Laitetaan tännekin, kun tietokonepuolella on hiljaista.. Onko kukaan käytettänyt tätä laitosta DI-boksina? Vaikuttaa monipuoliselta, mutta thomanin hinta viittaisi leluosastolle. http://www.behringer.com/MIC200/index.cfm?lang=ENG Tyhmä kysymys, mutta mikä funktio tällä oikein on livekäytössä? Entä sopiiko laite myös bassotteluun? emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
balzary 26.10.2005 15:48:16 | |
---|
Tyhmä kysymys, mutta mikä funktio tällä oikein on livekäytössä? Entä sopiiko laite myös bassotteluun? Sopii myös bassotteluun. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
Mandariini 26.10.2005 17:08:08 | |
---|
Toimii hyvin DI boxina. Olen kuullut myös käytettävän kitaraetuasteena. basson saa ainakin ihan hyvin suoraan linjaan tän kanssa. Jos tänään en voita maailmaa, voitanko sen ehkä huomenna? |
Tuo on ilmeisesti MIC100 muutamalla lisäominaisuudella. En missään nimessä ostaisi tuota kokeilematta etukäteen. Pikku putkietusta etsiessäni otin MIC100:n ja Artin tube MP:n testille. Ensimmäinen MIC100 oli täysin käyttökelvoton. Kova kohina, kiertoherkkä ja mikrofoninen. Hain liikkeestä tilalle toisen, sekin paljastui pahanlaatuiseksi kohinageneraattoriksi, mutta muita vikoja ei ollut. Siinä vaiheessa tein päätöksen ja ostin suosiolla pari kymppiä kalliimman ja huomattavasti hiljaisemman Artin. Tuttavapiirissä on puolenkymmentä eri versiota Art Tube MP:stä. Kaikki tasalaatuisia ja asiallisia hintaansa nähden. Yksi hyvin toimiva Behringerkin on tullut vastaan, eli niidenkin joukosta saattaa se helmi löytyä mutta omien kokemusten nojalla en sellaista tilaisi mistään. Ehkä minulla oli vain huono tuuri... Jossain on tullut vastaan väite, että Behringerien kohinaongelmat paranisivat paremman putken vaihdolla. Tästä ei kuitenkaan ole mitään omakohtaista kokemusta. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
efunkelist 27.10.2005 11:23:56 (muokattu 27.10.2005 11:25:07) | |
---|
Mulla on tuosta Mic100 -versio. Erinomainen bassotteluun ja di-boksinakin. Halpa voi olla myös ihan hyvää. Ihan hyvää voi tehdä myös sen putken vaihto matalagainisempaan jos haluaa putken lämpöä ja kompressiota mutta vähemmän särähdystä. EDIT: oon käyttäny myös kitaralla tai mihin hyvänsä signaalivahvistukseen. ei ole ennen putken vaihtoakaan ollut kohinoita tai kiertoja. |
-septimisti- 27.10.2005 11:32:06 | |
---|
Ihan toimiva peli tuo on ollut. Olen käyttänyt jopa ihan kunnolla overdrivenä vahvarin kanssa, ei moittimista. Kyllähän tuo kohisee, mutta putken vaihdon jälkeen väheni melkoisesti, samoin mikrofonisuus. Joo - ei toimi oikealla jännitteellä, eikä todennäköisesti toimi enää 20 vuoden päästä, mutta ajaa asiansa meikäläisen käytössä mikkietusena, phantomin lähteenä sekä leikkikaluna. |
Ze Kink 27.10.2005 22:02:06 (muokattu 27.10.2005 22:04:54) | |
---|
Mulla on tuo Mic200, ja hyvin on pelannut. Enpä ole ostamista katunut juurikaan. Viime viikolla äänitettiin bassot kaverien bändin demolle tuosta pöytään ja hyvää jälkeä tuli (joskin piti sitä vähän eq:ttaa sitten koneella). E: Kitaroiden kanssa myös oiva. Pieni ääninäytteenomainen: http://www.mikseri.net/artists/zekink.24973.phpKaksi ylempää biisiä on äänitetty kitara -> mic200 -> mikseri (ei mitään säätöjä) -> tietokone Soundit on otettu Guitarsuitesta, eli siitä ilmaisesta vstpaketista [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
disarm 28.10.2005 09:19:08 | |
---|
Mulla on tuo Mic200, ja hyvin on pelannut. Enpä ole ostamista katunut juurikaan. Viime viikolla äänitettiin bassot kaverien bändin demolle tuosta pöytään ja hyvää jälkeä tuli (joskin piti sitä vähän eq:ttaa sitten koneella). E: Kitaroiden kanssa myös oiva. Pieni ääninäytteenomainen: http://www.mikseri.net/artists/zekink.24973.php Kaksi ylempää biisiä on äänitetty kitara -> mic200 -> mikseri (ei mitään säätöjä) -> tietokone Soundit on otettu Guitarsuitesta, eli siitä ilmaisesta vstpaketista Ajattelin itse käyttää pelkkää MIC200 kitaran/basson ja tietokoneen välissä. Miksaukset hoidan Kristal -ohjelmalla. Taidan tilata ton boksin thomanilta ilman sen kummempia testailuja. Sen verran asialliselta noi näytteetkin kuulosti. Ja voihan sitä aina kaupata torilla eteenpäin jos tulee ostettua ns. sika säkissä.. emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
-septimisti- 28.10.2005 09:49:59 | |
---|
Muistutetaas nyt vielä, että tuo vehjehän on suunniteltu nimenomaan mikkietuseksi. Kitaroiden ja bassojen tuuttaamaa singnaaliakin tuo tietenkin vahvistaa, mutta paremmalla työnjäljellä moisesta operaatiosta suoriutuu oikeastaan mikä tahansa DI-boksi. Aktviisten DI-boksien hinnat lähtee 30e:n tuntumasta. |
mikefast 28.10.2005 10:02:13 | |
---|
Pilp Mömelt Mömelt Pilp. |
efunkelist 28.10.2005 10:16:54 | |
---|
Mic100:sta vaihdoin putken. Eipä siellä mitään feikkiledejä ollut. Mutta kamalaa luettavaa ja nähtävää oli tuo linkki mic200:sta! Mutta kyllähän se tiedetään että behringer on amatöörikalustoa. |
Crackis 28.10.2005 10:26:21 | |
---|
Behringereistä voi sanoa vain tämän: http://www.record-producer.com/learn.cfm?a=2838 Tuohon laitteeseen mitenkään tutustumatta on pakko kysyä, että väitetäänkö missään, että tuota sisällä olevaa putkea ajetaan "täydellä" jännitteellä? Onhan olemassa myös paljon putkisäristimiä, joissa putkelle ei johdeta kuin murto-osta siitä virtamäärästä, mitä se kestäisi tai mitä sen pitäisi olla. Shit happens when u party naked |
jPekka 28.10.2005 10:27:39 | |
---|
Mutta kamalaa luettavaa ja nähtävää oli tuo linkki mic200:sta! Tuo putkien valaiseminen takaapäin ei ole muuten mikään Behringerin keksintö. Ainakin Korg on harrastanut samaa joissakin laitteissaan. Itselläni on sekä Behringer MIC200 että ARTin alkuperäinen Tube MP. Näistä kahdesta Behringer on ehkä rakenteellisesti hivenen vankempaa tekoa -putkelle on jopa erityinen pidike sen paikoillaan pysymisen varmistamiseksi - joskin potikat ja se kiertokytkin ovat hivenen turhan lötkön tuntuisia minun makuuni. Minun yksilöideni ensiasennusputket olivat samantasoisia kiinalaisia 12AX7:iä (eli eurooppalaisella nomenklatuurilla ECC83:ia): ookoo, mutta ei mitään ihmeellistä. Turhan terävä särö minun makuuni liian pienillä tasoilla, joten olen vaihtanut molempiin putkeksi vähän pienemmän vahvistustehon ECC82:t (amerikaksi 12AU7; molemmat JJ Electronicsin valmistamia). Nyt olen niihin vallan tyytyväinen: varsinainen (kuuluva) särö tulee mukaan vasta vähän kovemmilla gaineilla, ja pehmeämmin. En käytä kumpaakaan kauhean usein mikkietusena - kun muitakin vaihtoehtoja on - mutta esmes bassoetusena ne ovat erinomaisia. Behringer hivenen parempi sen kiertokytkin-ekvalisaattorinsa ansiosta. Behringerissähän on tuon preset-equn lisäksi myös limitteri, mutta se on yksinkertaisesti täysin kelvoton mihinkään järkevään käyttöön. Onneksi sitä ei ole pakko käyttää. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
-septimisti- 28.10.2005 10:37:37 | |
---|
|
Tympee Huttunen 28.10.2005 10:38:46 | |
---|
Aika hauska juttu kyllä:) En silti kaikkia Behringereitä tämän pohjalta haukkuisi. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Ville81 28.10.2005 11:54:34 | |
---|
Tämä ketju antanee vähän väärän kuvan Behringerin tuotteista ja tuosta Mic 200:sta. Itselläni on useita Behkun tuotteita ja kaikki ovat hyvin toimineet, kuulostaneet laadukkailta ja kestäneet. Ja ennenkaikkea, olen saanut paljon tavaraa murto-osahinnalla ns merkkituotteisiin verrattuna. Oma Mic 200 on toiminut moitteetta vuoden verran, jonka sen olen omistanut. Laite ei suhise tai päästä muitakaan häiriöääniä ja saundi on hyvä. Ei se varmaan huippuarvokkaassa studiossa pärjäisi, mutta itse en löydä moitittavaa. |