Brian May jr. 26.06.2003 19:28:38 | |
---|
Vilkaiskaa nickiäni ja päätelkää siitä. No totta kai se on LOISTAVA bändi! Lempibändini on kylläkin metallica mutta parhaan rockbändin tittelin saa Queen, totta h**vetissä. Brian May jr. nimi tulee siis haaveesta että musta joskus tulis yhtä hyvä ja arvostettu kitaristi ku Maystä(joka jää kyllä haaveeksi). Ei ole montaa bändiä jotka ovat/ovat olleet niin perinjuurin muusikoita kuin Queen, he yksinkertaisesti osasivat kaikkea! Itselläni on A night at the opera ja Greatest hits II, ja hyviä biisejä: Bohemian rhapsody, Stone cold crazy, we will rock you, we are the champions, innuendo, under pressure, radio gaga, I want it all, I want to break free, It's a hard life, one vision jne. |
Tinmo 26.06.2003 21:37:31 | |
---|
tätä on nyt kehuttu, ja minä kehun lisää! Aivan mahottomia biisejä! Freddie oli varmasti jonkun sortin jumala. Ikävää, että Queenin tarina piti päättyä noin kuin se päättyi. Greatest Hits 1 & 2 sisältää aivan loistavaa materiaalia, itse pidän enemmän tuosta ykkösestä vaikka lempibiisini Innuendo löytyykin kakkoselta. Mainittakoon nimeltä vielä kappale joka ei löydy kummaltakaan, kuulin sen radiosta aikaisemmin tänä kesänä ja kyllä oli jees, vaikkakin lyhyt: Lazing On Sunday Afternoon. kannattaa ostaa se boxi missä on ne kaikki kolme greatest hits-levyä, jos haluaa tutustua bändiin. Onko tuo alkoholi sinulle ongelma? -Ei ole, mutta akalla on paha alkoholiongelma. Mikä? -Minä |
KooAa 26.06.2003 21:45:01 | |
---|
Muutama hyvä biisi, suurin osa ihmeellistä äänimaailmaa jota en ymmärrä. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
1960-1980 26.06.2003 22:14:00 | |
---|
Oli ensimmäinen yhtye joka kolahti kunnolla. Tutustuin bändiin jo joskus 80-luvun lopussa, alle kouluikäisenä, vanhempien ja kaverin isosiskon avustuksella. Innuendon soolo räjäytti tajunnan joskus 94 tms. Yläasteella kiinnostus lopahti, mutta sittemmin olen taas löytänyt yhtyeen. Suosikkikappaleita ovat ainakin Innuendo, Show Must Go On ja Seven Seas Of Rhye. |
Freddie Mercury 26.06.2003 22:27:20 | |
---|
Queen on ollut suunan näyttäjä useimmille bändeille jotka ovat nyt suosiossa.Olen varma että suurin osa nykyajan bändeistä on jos ei muuta niin ainakin kuulut Queenista.Mä ainakinoon ottanu mallia jonkun verran Queenista.Vaikka en usko että kukaan ikinä pystyisi täydellisesti matkimaan Queenia.Queenin levyjä myydään vieläkin tasaiseen tahtiin.Ja eikun levyjä ostamaan:) Musiikki ei ole nuoteissa, musiikki on se joka soi. |
Brian May jr. 27.06.2003 10:17:00 | |
---|
Queen on ollut suunan näyttäjä useimmille bändeille jotka ovat nyt suosiossa.Olen varma että suurin osa nykyajan bändeistä on jos ei muuta niin ainakin kuulut Queenista.Mä ainakinoon ottanu mallia jonkun verran Queenista.Vaikka en usko että kukaan ikinä pystyisi täydellisesti matkimaan Queenia.Queenin levyjä myydään vieläkin tasaiseen tahtiin.Ja eikun levyjä ostamaan:) Mun on muute pakko huomauttaa nyt, ystäväiseni, että sä kommentoit tätä omaa topiccias aika usein ja ehkä vähän turhillakin asioilla:P |
Freddie Mercury 27.06.2003 18:31:04 | |
---|
No onkos sillä valiä:P Musiikki ei ole nuoteissa, musiikki on se joka soi. |
Bassfuke 28.06.2003 02:03:49 | |
---|
Näin basistina olen sitä mieltä, että Queen on parhaiten rakennettu pändi maailmassa. Freddie äänensä/sävellyksensä takia, Deacon mahrottoman hienojen bassokuvioidensa takia (ne vaan toimii, ja iskee kuin miljuuna wurstia), May kitaroinnin/sävellyksen takia, ja Taylor taustalaulunsa/komppiensa takia (hänhän sovitti paljon noita, ja lauloi aina muita ääniä). Ilman yhtä homma ei vaan toimisi, ei sitten ollenkaan. "Jokainen ihminen on laulun arvoinen.." |
Tukku komeita biisejä mutta kokonaisuus jättää kylmäksi. Teatraalisuus ja mahtipontisuus eivät kolahda. Lajissaan silti tietysti mainio yhtye. - It's been a long time coming - |
Villa 28.06.2003 11:52:28 (muokattu 28.06.2003 18:35:17) | |
---|
Brian May jr. nimi tulee siis haaveesta että musta joskus tulis yhtä hyvä ja arvostettu kitaristi ku Maystä(joka jää kyllä haaveeksi). Tämä kuulostaa vaarallisen paljon omilta ajatuksiltani reilut kymmenen vuotta sitten... ;) Pidin tolkuttoman paljon Queenista jossain vaiheessa ja tietty vieläkin. Mielestäni bändin parhaat hetket olivat 70-luvulla. Levyistä Sheer Heart Attack, A Day at the Races ja A Night at the Opera kolahtavat vieläkin kovaa. 80-luvun levyt eivät miellytä korvaa niin paljon, vaikka hyviä biisejä levyiltä löytyy yhä (varsinkin Miraclelta). Innuendo oli mielestäni askel 70-luvulle takaisin, etenkin nimibiisin rakenne muistutti jopa Bohemian Rhapsodysta. EDIT: lipsahti yhden levyn nimi väärin. |
Johannes_t 30.06.2003 12:52:19 | |
---|
Paras bändi ikinä. Deaconin takia rupesin yleensäkään soittamaan. Vaikka tuotannosta löytyykin myös niitä "olisi ehkä pitänyt jättää tekemättä"-biisejä, niin kokonaisuus nousee minun mittarissani ohitse muiden. |
mongoloidi 01.07.2003 20:53:09 | |
---|
Joo..ajattelin nyt ekana kirjotus aiheena kysyä lempibändistäni ja sen varmaan nimestäkin huomaa.Että kysymys on..mitä mieltä ootte Queen:ista?Niitten biiseistä,riffeistä,bändistä..ym.Siis ihan perusjutuista.Lähettäkää viestiä tulemaan. Hyvä bändi,mutta toi nimi on aikojen kuluessa saanu uuden merkityksen (osittain kai Bändin laulajan vuoksi). Jos tätillä olis munat niin se olis setä mut jos setällä olis tissit niin se olis lihava. |
jPekka 01.07.2003 22:13:34 | |
---|
Hyvä bändi,mutta toi nimi on aikojen kuluessa saanu uuden merkityksen (osittain kai Bändin laulajan vuoksi). Ei, kyllä sana "queen" tarkoitti "hinttiä" jo siinä vaiheessa kun bändiä perustettiin. Sana oli just sen verran ärsyttävä (mutta ei liian ärsyttävä kuten "gay" olisi ollut) että oli riittävän huomiotaherättävä tuntemattomalle bändille. Freddie Mercury taisi olla tuolloin peräti naimisissakin, taisi tunnustaa itselleensäkin hinttiytensä vasta monta vuotta myöhemmin. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
jussiohman 02.07.2003 09:19:05 | |
---|
Mulla on se eka best of levy niiltä. Sitä intoilin kovastikin joskus, mutta nykyään kun yrittää palata siihen levyyn, ni ei pysty kuunteleen yhtään biisiä. Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan. |
jPekka 02.07.2003 10:02:14 | |
---|
Mulla on se eka best of levy niiltä. Sitä intoilin kovastikin joskus, mutta nykyään kun yrittää palata siihen levyyn, ni ei pysty kuunteleen yhtään biisiä. Minulla on kausia. Keräsin 70-luvun lopulla suurimman osan siihenastisista levyistä, The Gamen ostin vielä uutena. Sitten kului monta vuotta että levyt makasivat hyllyssä (ja taisivat päätyä lopulta divariin). Sitten, joskus Innuendon ilmestymisen aikoina, radiosta kuullun nimibiisin musiikillinen huumorintaju ja progeparodiointi kolahduttivat orkesterin taas. Ja niitä vanhempiakin levyjä on tullut hommailtua takaisin. Ei tosin juurikaan 80-luvun tuotantoa, Under Pressure -biisiä tietysti lukuunottamatta. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Viceroy 06.07.2003 19:45:40 (muokattu 06.07.2003 20:29:33) | |
---|
Näin basistina olen sitä mieltä, että Queen on parhaiten rakennettu pändi maailmassa. Freddie äänensä/sävellyksensä takia, Deacon mahrottoman hienojen bassokuvioidensa takia (ne vaan toimii, ja iskee kuin miljuuna wurstia), May kitaroinnin/sävellyksen takia, ja Taylor taustalaulunsa/komppiensa takia (hänhän sovitti paljon noita, ja lauloi aina muita ääniä). Ilman yhtä homma ei vaan toimisi, ei sitten ollenkaan. Allekirjoitan. Lisäksi mainitsemisen arvoinen lienee Freddien taito soittaa pianoa metronomin tarkkuudella laulun ohessa. Äijä vetelee usealla levyllä (no lavallahan tämä oli vaikuttavampaa) aika uskomattomia suorituksia. Omia lempparibiisejäni: Bohemian Rhapsody, Killer Queen, Tie Your Mother Down, Show Must Go On, Innuendo... Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Arseska 07.07.2003 00:49:22 (muokattu 07.07.2003 00:50:32) | |
---|
Miks musta aina tuntuu, etta bandi nimelta Led Zeppelin on aina rankattu korkeamalle kuin Queen? No joo, onhan stairway to heaven ihan jees, mutta kylla Queen pystyy vastaamaan Bohemia Rhapsodylla aivan yhta kovin panoksin. Ja jos tasta lahdetaan eteenpain miettimaan, mita biiseja bandit on suoltanut, niin kumman bandin biiseja tulee enemman mieleen? Ja ihan tasavertaisuuden vuoksi otetaan vaikka vain 70-luvulla julkaistut. Onhan siina ihan tajuton ero, mut silti Ledii respectoidaan enemman. Miksi? |
jPekka 07.07.2003 14:54:42 | |
---|
Onhan siina ihan tajuton ero, mut silti Ledii respectoidaan enemman. Miksi? Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Itse pidän molemmista 8-) .
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Skebaholikko 07.07.2003 16:24:30 (muokattu 08.07.2003 19:35:13) | |
---|
Sebastian Bachin suusta: "He was put on earth by God to SING! That is what Freddie Mercury was put here to do!" Ja vastaan vaan että AAMEN! Queen on kerrassaan loistava bändi, mutta vakaa uskoni on, että ei olisi ollut puoliakaan siitä mihin pääsi ilman Freddie Mercuryä. Minulle hän on kaikkien aikojen laulaja, eivät edes Dickinson tai Dio pääse kuin lähelle. Mies joka Aidsin lopullisessa vaiheessa pystyy laulamaan suorituksia kuten Show Must Go On ja Innuendo, ei voi olla kuin THE BEST, täysin terveenäkin ne olisivat tajuttomia laulusuorituksia. Paras ääni mitä olen koskaan kuullut Äänen lisäksi Freddie oli vielä niin helvetin hyvä showmies, vain David lee Roth mielestäni pääsee edes tasoihin siinä. Se mies oli oikeasti tehty stagea varten. Showmiesmäisyys ja teatraalisuus saavat minulta aina lisäpisteitä. Ja musiikkihan on kerrassaan mahtavaa myös, We Will Rock you, Bohemian Rhapsody, Friends Will Be Friends, Let Me Live, Too Much Love Will Kill You....en minä jaksa luetella, etenkni siitä arvostan Queenia että he tekivät kaikkea; Heviä, rockia, discoa, rockabillya, funkkia, mahtavia ballaadeja, ihan kaikkea. Upea bändi, jos saisin herättää henkiin yhden ennen aikojaan täältä poistuneen rocktähden, joutuisin hetken kovaa pohtimaan Mercuryn ja Randy Rhoadsin välillä, mutta kyllä Freddien haluaisin takaisin, jotta saisi nähdä mihin hän vielä olisi pystynyt, Innuendo-levy kun oli taas aloittamassa kovaa musiikillista nousujohdetta Queenille. Rauha Freddielle, yhdelle suurelle esikuvalleni. Edit: Niille luultavasti/toivottavasti harvoille jotka naurahditte viimeistä lausettani että "höhö, esikuva iha homonakii vai, höhö": painukaa vittuun ja kasvakaa;) Kiitos, oikein mukavaa kesän jatkoa;) Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä. |
Arseska 08.07.2003 04:02:43 | |
---|
Edit: Niille luultavasti/toivottavasti harvoille jotka naurahditte viimeistä lausettani että "höhö, esikuva iha homonakii vai, höhö": painukaa vittuun ja kasvakaa;) Aika hyva niitti.:)
|