Viuluviikari 20.10.2005 00:15:38 | |
---|
Jännä juttu et Helsinkiin vaaditaan toi 3/3, koska kun ite hain kuopioon 2.asteelle ei sitä vaadittu. Kaveri pääs 1/3 soittotaidoilla ja toinen taas 1/3 teorialla... Että on hieman kummia nuo valinta kriteerit... No ehkä se vaan johtuu siit, et sinne hesaan hakee niin paljo enempi porukkaa... öööh ootteks te tullu ajatelleeks et 2. asteella valmistutaan 3 vuodessa ja silloin pitäisi c-kurssi olla tehtynä. koulutus maksetaan verorahoista. ehkä 1/3-tasoinen ei ole ihan potentiaalia matskua kun 2.aste valmistaa ammattiopiskelun hakuun. helsingissä riittää aina hyviä hakijoita. |
Epämuusikko 20.10.2005 11:37:42 | |
---|
C-kurssi? II-asteelta? D:hen nuo muut tuntuvat pääsevän, eikö C:n tekeminen II-asteella oo vähintäänkin vapaaehtoista, jopa kannattamatonta? ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
Jelena 20.10.2005 12:36:15 | |
---|
C-kurssi? II-asteelta? D:hen nuo muut tuntuvat pääsevän, eikö C:n tekeminen II-asteella oo vähintäänkin vapaaehtoista, jopa kannattamatonta? Miksi ihmeessä se olisi kannatamatonta? Kun lähtötason on oltava vähintäänkin se 3/3, niin ei se ainakaan mitenkään mahdotonta ole. Ja hei, 3/3 tasoinen ei tarkoita että se tutkinto olisi pitänyt suorittaa. Tiedän monia taitavia soittajia, jotka ovat olleet kehityksessä ehkä D-kurssin tasoa tullessaan toiselle asteelle, vaikka olisivat suorittaneet vaikka vaan 2/3:n. Ja kaikkia kurssitutkintoja ei edes ole pakko suorittaa, D-kurssin voi tehdä vaikka suoraan 1/3:n jälkeen jos on ohjelmistoa ja rahkeet riittää. Ja tuota. II-asteen läpäisyvaatimuksiin kuuluu suoritettu C-kurssi. Paitsi jos on kaksi pääainetta niin voi tehdä molemmista D:n. Ja pop-jazz-osastolla saattaa olla ettei tarttee tehdä kun toi D-kurssi, kun siellä on ne tutkintovaatimukset vähän eri tasoa. En oo satavarma siitä, mutta klassisella puolella on ainakin C pakollinen. Itselläkin on se tänä talvena eessä. Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole. |
sellisti 20.10.2005 13:42:36 | |
---|
C-kurssi? II-asteelta? D:hen nuo muut tuntuvat pääsevän, eikö C:n tekeminen II-asteella oo vähintäänkin vapaaehtoista, jopa kannattamatonta? Monet tekevät D-kurssin jo musiikkiopistossa saadakseen musiikkiopiston päästötodistuksen. Kyllä mä olen ymmärtänyt että se on ihan tavallista että toisella asteella tehdään C-kurssi. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
Leper Messiah 21.10.2005 19:49:51 | |
---|
hetkinen, selventäkääs tyhmää... onkos D-kurssi siis ns. tolppa 1? (olisi ihan kiva tietää mitä olen suorittamassa..) |
Jelena 22.10.2005 16:08:39 | |
---|
hetkinen, selventäkääs tyhmää... onkos D-kurssi siis ns. tolppa 1? (olisi ihan kiva tietää mitä olen suorittamassa..) Juuri niin. Joku vuosi sitten nuo tolpat muuttuivat kirjaimiksi. Ja entinen II on siis C. Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole. |
Juuri niin. Joku vuosi sitten nuo tolpat muuttuivat kirjaimiksi. Ja entinen II on siis C. jea. kai sitä on itekkin alettava hienosti sanomaan, että suoritan d-tutkintoa, tuo tolppa on muutenkin ainakin mun korvaan kuulostanut aina jotenkin hölmöltä. |
sellisti 24.10.2005 17:24:34 | |
---|
jea. kai sitä on itekkin alettava hienosti sanomaan, että suoritan d-tutkintoa, tuo tolppa on muutenkin ainakin mun korvaan kuulostanut aina jotenkin hölmöltä. Mä oon aina käyttänyt termiä "iso ykkönen". Kuulostaa tosin oluttilaukselta. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
Olga 01.11.2005 20:21:08 | |
---|
Miten on 2. asteella tehdyn C-kurssin kanssa jos (ja kun) jatkaa opiskelua esim. AMK:ssa? Itse en ole 2. astetta käynyt, opistossa olisi kyllä ollut mahdollista suorittaa silloinen 2a, jota ei olisi AMK:ssa kuitenkaan hyväksytty opinnoiksi, vaan C-kurssi olisi täytynyt kuitenkin tehdä. Lyhyesti siis: jos tekee C-kurssin 2. asteella niin kelpaako se AMK opintoihin? |
sellisti 01.11.2005 21:37:59 | |
---|
Miten on 2. asteella tehdyn C-kurssin kanssa jos (ja kun) jatkaa opiskelua esim. AMK:ssa? Itse en ole 2. astetta käynyt, opistossa olisi kyllä ollut mahdollista suorittaa silloinen 2a, jota ei olisi AMK:ssa kuitenkaan hyväksytty opinnoiksi, vaan C-kurssi olisi täytynyt kuitenkin tehdä. Lyhyesti siis: jos tekee C-kurssin 2. asteella niin kelpaako se AMK opintoihin? Kyllä mun ymmärtääkseni toisen asteen C-kurssin pitäis kelvata ihan normaalisti AMK:ssa. Sen vielä ymmärrän jos musaopistossa tehty C ei kelpaa, mutta ton toisen asteen kanssa ei pitäis olla mitään epäselvää. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
wrshredder 06.11.2005 17:39:04 | |
---|
Ajattelin pläjäyttää tänne kysymykseni ,kun liittyy aiheeseen hieman. Eli mulla on jossain tämänvuoden puolella kurssitutkinto 1/3 (koevuositutkinto jos oikein oon ymmärtäny) ja mun pitäis soittaa siellä kaksi omavalintaista kappaletta, mutta miksei siinä kokeessa ole mitään teoriaan liittyvää? Ja mitkä kriteerit niillä on että pääsee kokeesta läpi? Luulenpa että ei ne kovin pahat ole kumminkaan.. niin kls. kitara on siis soitin. Ja jos joku voisi (taas kerran) ystävällisesti laittaa linkkiä johonkin sivulle missä olisi näistä kurssitutkinnoista ja niiden vaatimuksista juttua niin iso käsi hänelle. tänks. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä.. |
sellisti 06.11.2005 20:02:14 | |
---|
Ajattelin pläjäyttää tänne kysymykseni ,kun liittyy aiheeseen hieman. Eli mulla on jossain tämänvuoden puolella kurssitutkinto 1/3 (koevuositutkinto jos oikein oon ymmärtäny) ja mun pitäis soittaa siellä kaksi omavalintaista kappaletta, mutta miksei siinä kokeessa ole mitään teoriaan liittyvää? Mä muistelisin että jossain tästä oli jo juttua, mutta siis teoriakoe ja soittotutkinto ovat kaksi eri asiaa. Teoria- ja säveltapailukurssit suoritetaan ja tentitään erikseen ja soittotutkinto erikseen. Lähinnä soittotutkinnossa voi olla prima vista -tehtävä, joka mittaa nuotinlukutaitoa tai sitten jotain vapaavalintaisia improvisointitehtäviä, muttei varsinaista teoriaosiota. Ja mitkä kriteerit niillä on että pääsee kokeesta läpi? Luulenpa että ei ne kovin pahat ole kumminkaan.. niin kls. kitara on siis soitin. Ja jos joku voisi (taas kerran) ystävällisesti laittaa linkkiä johonkin sivulle missä olisi näistä kurssitutkinnoista ja niiden vaatimuksista juttua niin iso käsi hänelle. tänks. http://www.musita.savonia-amk.fi/?O … apalvelut:Kurssitutkintovaatimukset Tuolla on jotain, toivottavasti ei vanhentunutta tietoa. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"