Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 534 35 36 37 38122 123 124 125 126
rheinone
23.10.2005 20:45:00
En jaksa koko toikkia lukea mutta onko kysytty montako kertaa olette nähneet livenä? omalla kohdalla vastaus on 4 kertaa.

Vaivaiset kaksi kertaa eikä kummallakaan keikalla ollut Bon Scott kehissä.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Teijo K.
23.10.2005 20:57:56

En jaksa koko toikkia lukea mutta onko kysytty montako kertaa olette nähneet livenä? omalla kohdalla vastaus on 4 kertaa.

Tossa muuttosiivousta tehdessä löytyi tuollainen The Razors Edge Tour '91 huivi. Eli silloin tuli nähtyä livenä.
Munsta.
sellisti
23.10.2005 21:35:28
Onkohan tuo Acceptin albumi I'm A Rebel (1980) hankkimisen arvoinen kokonaisuus?

Riippuu vähän mistä tykkäät... ei se aivan myöhemmän Acceptin kaltaista ole kaikilta osin, välillä svengataan jopa discobeatin rytmiin. Nimibiisi on kyllä helvetin hyvä, ja pari kolme muutakin menevää rallia löytyy. Eipä tuota nyt varmasti pahasti katumaankaan joutuisi.
Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?" Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut".
Velli
23.10.2005 22:01:14
Itse en ole nähnyt kuin kerran, 2000 Stiff Upper Lip - kiertueella

Samalla keikalla kävin itsekin. Aika väsynyttä oli meininki. Toivottavasti mahd. seuraavalla kerralla on parempi meno.
Angus
24.10.2005 01:59:08

Nolla kertaa. Perkele! Aiemmin oli jo hieman musiikkia tullut kuunneltua ja esim. Ramonesia hieman "diggailin", mutta vasta kesällä 2003 AC/DC:n myötä tuli oikein kunnon innostus musiikkiin (sen kuunteluun, sen katsomiseen livenä ja sen soittamiseen). Periaatteessa kaikki mahdollinen virallinen AC/DC-tavara tuli hankittua alle parissa kuukaudessa ankaralla säästämisellä, ja siinä lokakuun tienoilla aloin netissä pyöriä AC/DC-sivustoilla. Kaksi päivää ennen tätä viimeisintä keikkaa Hammersmithissä huomasin vasta, että tuollainen keikka on tapahtumassa, eipä ollut enää mahdollisuutta lähteä. Nyt harmittaa niin jumalattomasti... "mitä jos olisin kuukauden-pari ennemmin jo ruvennut pyörimään AC/DC-sivustoilla?"! Nyt tässä on sitten jo reilusti kaksi vuotta odoteltu edes yhtä keikkaa kuin kuuta nousevaa, kun olisi edes vittu jossain maailmankolkassa, niin ei ole kysymystäkään ettenkö myisi vaikka isoäitiäni ollakseni siellä.

Mutta, joku päivä minun aikani vielä tulee, ja silloin en tule näkemään mitään vaivaista muutamaa keikkaa, vaan silloin sitten kierretään oikein kunnolla ja todistetaan maailman parasta bändiä livenä niin monta kertaa kuin ikinä vain mahdollista.

Samalla keikalla kävin itsekin. Aika väsynyttä oli meininki. Toivottavasti mahd. seuraavalla kerralla on parempi meno.

Turun keikasta en ole bootleggiä nähnyt/kuullut (tämä onkin sitten ainoa nauhoitettu suomen keikka, josta en bootleggiä omista - helvetin vaikea löytää), mutta sen verran monta bootleggiä Stiff Upper Lip-kiertueelta olen nähnyt ja kuullut, että mä en kyllä ole yhdessäkään niistä mitään väsynyttä meininkiä huomannut. Itseasiassa mulla on parikin todella huonolaatuista videota ko. kiertueelta, mutta siltikin noita katsoessa olen aina aivan fiiliksissä. Että mielipidejuttuja nämä kyllä taitaa olla.
The Gods you worship are steel
at the altar of Rock 'N' Roll you kneel!
aikavaikea
24.10.2005 08:03:12 (muokattu 24.10.2005 17:45:07)
En jaksa koko topikkia lukea mutta onko kysytty montako kertaa olette nähneet livenä?

Kolmesti. Razors Edge -, Ballbreaker- ja Stiff Upper Lip -kiertueilla.

E: Olin muuten sivumennen sanoen lauantaina paikallisessa tsekkaamassa Mama & The Brakemen -orkesterin keikkaa, ja voi jumalauta että voi nainen (Sira Moksi) laulaa upeasti Bon Scottin ajan AC/DC-biisejä! Olin todella vaikuttunut. Parhaita naisrockääniä ikinä. Kitarassa oli Pigmillin Peter Miinala, joka taikoi Fenderistä riffit komeasti esiin. Upeata!
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
MK73
24.10.2005 17:13:52

En kertaakaan (eikä ole tarvettakaan), vaikka nykyään voin lukea itseni jonkin asteiseksi AC/DC diggariksi. Hyvä ystäväni on ollut fani jostain 80-luvulta lähtien, nähnyt bändin varmaan 3-4 kertaa (kerran Saksassakin) ja houkutellut minua aina mukaan, mutta turhaan.

Mulla on hyllyssä kolme levyä (Powerage, If you want blood-live ja Back in black), niillä AC/DC tekee pelin selväksi, ja se riittää. Meininki ei noista ajoista ole sen kummemmaksi muuttunut, tai ainakaan paremmaksi. Kiva noita levyjä on luukuttaa, timanttisempaa perusrokkia saa hakea. No, joku pieni ja karu klubikeikka ihan Semifinalin kokoisessa paikassa olisi mielenkiintoinen, pääsisi ukkoja todella lähelle. Sellainenhan nyt ei koskaan toteudu.
Velli
24.10.2005 19:58:40
Turun keikasta en ole bootleggiä nähnyt/kuullut (tämä onkin sitten ainoa nauhoitettu suomen keikka, josta en bootleggiä omista - helvetin vaikea löytää), mutta sen verran monta bootleggiä Stiff Upper Lip-kiertueelta olen nähnyt ja kuullut, että mä en kyllä ole yhdessäkään niistä mitään väsynyttä meininkiä huomannut. Itseasiassa mulla on parikin todella huonolaatuista videota ko. kiertueelta, mutta siltikin noita katsoessa olen aina aivan fiiliksissä. Että mielipidejuttuja nämä kyllä taitaa olla.

Juu, voi olla että joku muu oli siellä ihan fiiliksissä (ainakin ne eturivin tyypit näyttivät olevan). Itsellenikin AC/DC on se ykkösbändi, mutta tuo keikka ei ihan vastannut odotuksia. Ei tullut yhtään sellainen fiilis että tuossa soittaa nyt se bändi mitä on pitänyt maailman parhaimpana jo 4. luokasta lähtien.

Olin aluksi aika edessä, mutta keikan edetessä vetäydyin miksauskopin viereen ja loppukeikka menikin siihen nojaillessa. Ikävystyttävintä oli ehkä se että keikan tapahtumat tiesi alusta loppuun jo ennen keikkaa. Siellä olivat Rosie-nukke, tykit, liekinheittimet ja kaikki muu olennainen rekvisiitta, joille yleisö kohahti, vaikka kaikki varmasti tiesivät niiden tulevan ennemmin tai myöhemmin.

Ei se huono keikka ollut, mutta jotenkin se ei jaksanut sävähdyttää mitenkään. Sain siitä saman fiiliksen jonka saan kun katson bändin videoita. Niistä tulee aina hyvälle mielelle ja alkaa tehdä mieli soittaa kitaraa ja juoda kaljaa, mutta ei nyt sentään alkaa hyppimään tasajalkaa lattialla nyrkit kattoa kohden.
rheinone
24.10.2005 21:20:36
E: Olin muuten sivumennen sanoen lauantaina paikallisessa tsekkaamassa Mama & The Brakemen -orkesterin keikkaa, ja voi jumalauta että voi nainen (Sira Moksi) laulaa upeasti Bon Scottin ajan AC/DC-biisejä! Olin todella vaikuttunut. Parhaita naisrockääniä ikinä. Kitarassa oli Pigmillin Peter Miinala, joka taikoi Fenderistä riffit komeasti esiin. Upeata!

Tuota olen itsekin funtsinut joskus; Mimmi laulamassa AC/DC:tä vois toimia, jos se vedettäis oikealla asenteella. Tommosen siramoksin ottaisin mieluusti omaankin bändiini.
piano_elain
28.10.2005 21:44:16
Oisko osuva tyylilaji ilmasu?: Pahis Rock
rheinone
28.10.2005 22:45:36
Oisko osuva tyylilaji ilmasu?: Pahis Rock

Mitä toi pahis rock tarkottaa?
Silvio Dante
29.10.2005 14:55:46 (muokattu 11.11.2005 20:49:29)
En jaksa koko toikkia lukea mutta onko kysytty montako kertaa olette nähneet livenä?

6 kertaa:

25.8.1984 Tukholma, Råsunda stadion
12.2.1986 Helsinki, Jäähalli
23.3.1988 Helsinki, Jäähalli
20.3.1991 Helsinki, Jäähalli
7.11.2000 Helsinki, Hartwall areena
26.6.2001 Helsinki, Olympiastadion

Mulle on edelleen mysteeri että miks en ollu Ballbreaker rundin keikkaa katsomassa Helsingissä? Hyi, hyi minä!

E: no nyt on kulunu muutama sata tuntia tuosta mun postauksesta enkä ole vieläkään antanut itselleni anteeksi että jätin tuon Ballbreaker keikan väliin. Täytynee ottaa tänään tavalla Guntin vikalla keikalla muutama olut lisää ihan niinku kostoksi itselleen. 'kele!!!
Aijai!
MK73
29.10.2005 15:01:17
Just nyt soittimessa Stiff upper lip. Lainasin sen (taas) kirjastosta. Hyvin svengaa...
rheinone
30.10.2005 17:38:09
Tuli levykaupassa käytettynä vastaan Live At Donington DVD, joten olihan se hankittava. Yllätyin positiivisesti. Shoot To Thrill, Hell Ain't A Bad Place To Be ja High Voltage toimivat tällä keikalla kerrassaan mahtavasti. Olen pitänyt Chris Sladea ainostaan "ihan ok"-rumpalina, mutta tuossa kundi potkii koko bändiin sellaisen draivin että oksat pois. Onko teillä tietoa kuinka suurelta osin DVD:n materiaali on samaa kuin AC/DC Live '92 albumilla? Ainakin Back In Black kuulosti äkkiäkuunneltuna samalta.

En ole nähnyt myöskään No Bull DVD:tä. Heittäkääs kommenttia myös siitä?
sellisti
30.10.2005 17:41:56

Hienossa vedossa bändi siinäkin on, mutta Brianilla tuntuu välillä olevan niin tiukkaa niiden korkeiden äänten kanssa että melkein itseäkin sattuu kun sitä katsoo. Jos ei anna sen häiritä niin pirun kovaa tavaraa sieltä tulee, ja pari mukavan yllättävää biisivalintaakin siihen "perussettiin".
Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?" Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut".
leather rebel
30.10.2005 18:49:51

Hyvät biisit ja menoa löytyy.
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Sperm Donor
30.10.2005 19:58:56
Hienoimmat fiilikset itselle on jääneet tuosta jäähallin razors edge kiertueen keikasta. Hieno aloitus kun salamat löivät jäähallin katossa ja valot syttyivät pikkuhiljaa Anguksen "juoksupoluille"
ja thunderstruckin riffi täytti jäähallin.
Muutenkin kaiken laikkiaan hieno keikka.
rheinone
31.10.2005 12:26:27
Hienossa vedossa bändi siinäkin on, mutta Brianilla tuntuu välillä olevan niin tiukkaa niiden korkeiden äänten kanssa että melkein itseäkin sattuu kun sitä katsoo. Jos ei anna sen häiritä niin pirun kovaa tavaraa sieltä tulee, ja pari mukavan yllättävää biisivalintaakin siihen "perussettiin".

Katos katos, setissähän on Dog Eat Dog ja Girls Got Rhythm!

Onko tuo sellainen keikkatallenne joka kannattais hankkia, vaikka hyllystä löytyy sekä Live At Donington että Stiff Upper Lip?

Miten kommentoisitte allmusic.comin pisteytystä:
Live At Donington 4/5 tähteä
No Bull 2/5 tähteä
Stiff Upper Lip Live 4/5 tähteä?
IommI
31.10.2005 13:03:00
No niin... vihdoinkin kunnon puheen aihe. Piti oikein plussa antaa. Back in black soi taustalla ja just nyt hell's bell's...... AC/DC tulee ehkä kyläkauppias Vesa Keskisen koti pihalle soittelemaan vuonna 2007 muistaakseni... ei lyödä lukkoon. Viimeksi tuurissa soi Deep Purple.
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)