lindo 23.10.2005 19:31:59 | |
---|
Tarja tais vissiin unohtaa jossain vaiheessa että ois ilman Nightwishiä normaalissa päivätöissä Kiteellä nykyään, koska ei ole kuitenkaan mikään keskitasoa kummempi oopperalaulaja. Totta on että Nightwish on vähän sama asia kuin Tarja mutta bändi on tietääkseni tän Tuomaksen luomus, ja sen idea oli alunperin käyttää tuon tyylistä laulajaa. ... Tarjan paikalla voisi siis olla nykyään kuka tahansa keskitason oopperalaulaja, joka varmaan ois samanlainen keulakuva bändissä. Kusi on ikävää kun se nousoo päähän tuolla tavalla :P I don't belive anything, if i don't see it first |
Jani The Rock 23.10.2005 19:32:04 | |
---|
No ei se mitään jos bändin taru olisi tähän loppunut, mutta kun kyseessä on "vain" kokoonpanomuutos. Mun mielestäni se kuvastaa sitä käsitystä, joka ymmärtääkseni vallalla ns. suuren yleisön keskuudessa. Eli sitä, että Nightwish = Tarja Turunen. Ja tolle käsitykselle me ei mitään voida, vaikka oltais olevinamme kuinka fiksuja tahansa. Ennustan, että mikäli jäljelle jäävä Nightwishin poppoo ottaa riviensä täydentäjäksi kovin radikaalisti T. Turusesta eroavan naisihmisen, niin vaikeaa tulee olemaan. Mutta voinpa tietysti olla väärässäkin. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
MegaMan Club #002 - Quiff Man * |
Jani The Rock 23.10.2005 19:33:16 | |
---|
Mä en vieläkään meinaa uskoo Tarjan pois potkimista todeksi... Mutta totta se on. Uskomatonta! Nightwish ei oo mitään ilman Tarjaa. Ensin meni Sentenced ja nyt Nightwish... Ei voi olla totta! Nightwishin menettäminen on mulle liikaa. "Musiikki on kuollut. Aamen on sanottu" No nyt vois sanoo tähän kohtaan, että tsekkaappa allekirjotuksesi. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
toivottavasti tästä ei tuu sitä strato soppaa, se oli kyllästyttävää. Ja ny jätkat vetää ympäri maailmaa. Mutta saamma tottua tähän, koska nyt meillä alkaa vastaa olla näitä kansainvälisiä super tähtiä, ei ollu 5 vuotta sitte. |
aivokuolio 23.10.2005 19:42:28 | |
---|
Jos vaihtoehtoina on bändin hajoaminen tai solistin vaihtaminen, niin tokkopa Tuomas bändiä jäihin pistää vain sen takia, että 1/5 bändistä alkaa perseilemään. Nightwish nyt ainaski vaikuttais olevan äijälle enemmän kuin elämäntehtävä, ja mun onki vähän vaikea käsittää näitä valituksia että tämä on bändin loppu nyt kun laulaja lähtee. Täytyy kumminki muistaa että kaikki mitä Nightwishin biiseissä kuuluu on Holopaisen visiota. mustan huoneen testi. |
Definhel 23.10.2005 19:44:45 (muokattu 23.10.2005 19:45:03) | |
---|
Täytyy kumminki muistaa että kaikki mitä Nightwishin biiseissä kuuluu on Holopaisen visiota. Eipäs kun Turusen laulu. EDIT: ja taustaorkesteri. |
jPekka 23.10.2005 19:45:40 | |
---|
Eihän sinänsä ole mitenkään ainutlaatuista, että nousussa oleva yhtye antaa kenkää hankalaksi muuttuneelle solistilleen kesken kaiken. Edellä mainitun Iron Maidenin (jossa Paul Di'Anno sai potkut ja Bruce Dickinson tuli tilalle) ohella mieleen tulee Pink Floyd, jonka alkuperäistä laulusolisti/kitaristi/lauluntekijä Syd Barrettia on jopa fanittavammissakin yhteyksissä todettu ainoaksi todella karismaattiseksi lavapersoonaksi, joka yhtyeessä on koskaan vaikuttanut. Vaikka David Gilmour olikin entinen miesmalli, paljon vaisumpana esiintyjänä hän on aina pysynyt. Yhtyeen nousu hidastui epäilemättä Barrettin potkuista muutamalla vuodella, mutta tapahtui silti. Muitakin esimerkkejä epäilemättä on. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Ukko 23.10.2005 19:56:14 | |
---|
Muitakin esimerkkejä epäilemättä on. Eipä se Deep Purplekaan kaatunut aikoinaan vaikka Ian Gillan häippäs. Saivatten tilalle David Coverdalen ja homma jatkui. Eikä se kaatunut Ritchie Blackmorenkaan lähtöön. Tommy Bolin jatkoi siitä ihan hyvin. Eikä se kaatunut Jon Lordinkaan lähtöön. Ja kaikki nämä olivat vaikuttajajäseniä. |
t.heiska 23.10.2005 19:58:45 | |
---|
En ole tosiaankaan mikään bändin fani enkä tiedä pahemmin bändin jutuista, mutta päätänpä vaan ilmasta muiden mukana kanssa omat mielipiteeni. Eikun ihmetyttää vaan, että kaikki ottaa ihmeen kritiikittömästi tuon kirjeen sisällön ja leimaa Tarjan ahneeksi bitchiksi. Ei siis sillä ettei se voisi ollakin, varsinkin kun kattelee noita sen sivua, mutta kuitenkin mulle tulee vähän sellanen fiilis, että tollasella kirjeellä on vaan haluttu tavallaan "oikeuttaa" fanien silmissä laulajan erotus leimaamalla hänet koko bändiä ahdistavaksi pahaksi, vaikka taustalla saattaa olla ihan muita syitä. Tulee vaan jotenkin tosta mieleen tollanen juttu, vaikka onkin ihan täysin eri lähtökohdat: http://www.gawker.com/topic/worst-p … se-axl-rose-v-buckethead-014927.php Ja ei kyllä ihan täysiä pisteitä muu bändi saa tosta sampo-visa electron promosta, jos ne saa tuosta jotain rahaa, mikä on varmaan aika todennäköstä. Tehdään eka tollanen promo mihin tarvitaan laulajaa keulakuvana, vaikka jo tiedetään että parin päivän päästä se tullaan erottamaan ja sitten kerättän siitä rahat. Mun mielestä toi vaikuttaa aika ahneelta. Mut tosiaan, ehkä mun ei kannata sanoa tästä enempää kun en enempää asiasta tiedä :) Noi on kyllä aika järkyttävät noi tarjaturunen.com sivut |
Jami 23.10.2005 20:08:57 | |
---|
Holopaiset uutisten mukaan odottaa Tarjalta vastavetoa. Toivon mukaan Tarja vain toteaa tapahtuneen ja alkaa rakentaa uutta suuntaa halujensa mukaan. Alkaa toteuttaa omaa missiotaan. Toki voi vähän purkaa sydäntä ja sanoa että kyllä aviomies kuitenkin pitää tulla ennen työkavereita. 150 keikkaa vuodessa maailmalla on kyllä melkoinen mittari avioliitolle. Tanssipalstalla moni sanoo että 30 keikkaa kotimaassa on aviosiipalle liikaa. No täällä tietysti asiaan ottaa kantaa ihmiset jotka odottelee sitä ekaa keikkaansa. Ja tietävät parhaiten. Kovin näyttää olevan holopainen uskossa ettei Tarjaa tarvita. Aika näyttää. Tätä spekulaatiota on siinä mielessä kiva käydä että vuoden päästä tiedetään kuka puhui paskaa ja kuka arvas kuinka käy. Ensimmäinen kysymys on uus solisti. Kuka ja minkälainen. Ajattelis että sopraano klassiselta puolelta ja nainen. Sillä sapluunallahan bändi on pärjännyt. Eihän se muuten ole erottunut gengressään. Miksi muuttaa toimivaa systeemiä ja aloittaa aivan nollasta. Kyllä bändin suosio täytyy käyttää hyväksi. Kuinka fanit sitten suhtautuu? Häipyvätkö Tarjan mukana. Jää nähtäväksi. Biisit ja systeemit yleensäkkin säilyy samana. Jos holopaisella jotain uutta mullistavaa olis takataskus niin ihmettelisin. Ovathan biisinsä tähänkin asti ollu samaa hevykauraa ilman isompia juttuja kuin klassinen sopraano solistina. Toinen kysymys on uudet levyt ja videot. Löytyykö solistista se karisma joka kantaa ja johtaa hyvään levymyyntiin. Jos ei niin tukijat ja markkinointikoneisto kääntyy jonkun kannattavamman bändin puoleen. Vaikka täällä kuinka Tarjaa morkataan niin se on kuitenkin yhdeksän vuotta rakentanut ja kehittänyt tuota stailiaan eikä siihen kyllä pystymetsästä eli tuntemattomuudesta kukaan pysty. Ei brändiä rakenneta vuodessa. Veikkaan että uus solisti esitellään aika pian. Tätä nykyistä Nightwishiä myydään levyinä todella hyvin jonkun aikaa mutta uuden solistin kanssa eka levy on floppi ja seuraavasta ei enää maailmalla edes puhuta. Alkanut maailmanvalloitus tyssää tähän. Bändi, joka näin alkutaipaleella ei pysty hoitamaan välejään, ei kiinnosta markkinoinnin ihmisiä. Pitäis pystyä sitoutumaan. Koko bändin. Holopaisen oletetaan jatkossakin laittavan solistin kävelemään kun sen ego ylittää tämän kosketintaiteilijan sietokyvyn. Ei tienaa markkinakoneisto rahaa moisella. Rahanahneudesta puhutaan. On kiva että nuoriso on korkeaotsaista ja kirkkaan sinisilmäistä. Rakennetaan pilvilinnoja kutsumusammatista jossa miljoonat ihan jotenkin vain vahingossa tupsahtaa tilille. Pääasia että rahaa ei haluta ja hommaa tehdään vain ja ainoastaan intohimon takia. On se ihanne ja oikein tympii kun joudun sanomaan että viimeisen päälle naivia ajattelua. Tuo Tarjan nettisivujen kaupallisuus näyttää oikein olevan myrkkyä näille kirkassilmille. No käykää nyt tutustumas minkä tahansa staran kotisivuille. Kyllä meidän suomalaistenkin olis hyvä osata käyttää kauppa-arvo hyväksemme. Ilman kateuden hammasta. Olis vielä asiaa muttei kerkiä. Alkaa Idols. Toinen viihdemaailman pläjäys joka myös vaatii mun asiantuntevia kommenttejani. Pitää siis seurata. Palataan. hähähähäähäh. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
Ari-77 23.10.2005 20:11:42 (muokattu 23.10.2005 20:11:58) | |
---|
Myös Peer Güntin rytmiryhmä irtisanottiin kotivujen messageboardille kirjoitetulla viestillä.... Taitaa olla ajan henki. Rock on miesten musiikkia,homoilu on miesten hommaa,eli rock on homojen musiikkia! |
Henkka Hevimies 23.10.2005 20:14:32 | |
---|
Nimi vaihtoon ja Marco mikkiin. "Parran kasvattaminen alkaa olla ainoa asia, jota nainen ei pysty tekemään paremmin kuin mies, tai jos pystyy, hänen menestyksensä on varma ainoastaan sirkuksessa" |
jPekka 23.10.2005 20:16:31 | |
---|
Eipä se Deep Purplekaan kaatunut aikoinaan vaikka Ian Gillan häippäs. Ja Gillankin oli tulokas sen alkuperäisen solistin tilalle, mikäs sen nimi oli? Nick Simper? Ei kun Rod Evans. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Leikari 23.10.2005 20:21:12 | |
---|
ehdotuksia uudeksi solistiksi: - Sari kaasinen - karjalan tyttöi hääkii - hanna pakarinen - eteläkarjalan tyttöi hää ja pitkä musta tukka --- eikun: jonnekin musiikkiopistolle koelaulutilaisuus idols -tyyliin - holopaisen johtama raati arvioi ja kansa äänestää kyllä se siitä!!! Soitetaan jamia! |
Jani The Rock 23.10.2005 20:26:45 (muokattu 23.10.2005 20:27:09) | |
---|
Tuo Tarjan nettisivujen kaupallisuus näyttää oikein olevan myrkkyä näille kirkassilmille. No käykää nyt tutustumas minkä tahansa staran kotisivuille. Kyllä meidän suomalaistenkin olis hyvä osata käyttää kauppa-arvo hyväksemme. Ilman kateuden hammasta. Eipäs puhuta puolisokeelle miehelle kirkassilmäsyydestä. Kyllä mä ymmärrän kaupallisuuden kaikkivoipasuuden. Ja hyväksyn sen että myydään julistetta, T-paitaa ja rintamerkkiä. Mutta tommoset saatanan kristallit rupee olemaan jo sen luokan new age -hapatusta ja muuta vastaavaa paskaa, että mun ymmärrykseni loppuu. Yhtä lailla semmonen vituttais, vaikka siellä kristallin sisällä mulkoilis Johnny Winterin tai Chiaki Kuriyaman pärstä. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
Teijo K. 23.10.2005 20:28:15 | |
---|
Ja Gillankin oli tulokas sen alkuperäisen solistin tilalle, mikäs sen nimi oli? Nick Simper? Ei kun Rod Evans. Toinen niistä oli basisti, Simper? Blackmoorehan vaihtoi aina ärsyttävät jätkät sitämukaan pois kun ehti. Munsta. |
Juntunen 23.10.2005 20:28:39 | |
---|
Nimi vaihtoon ja Marco mikkiin. Itseasiassa minä oon vähän samalla linjoilla. En nimen vaihtamisen, enkä välttämättä Markon laulamisen suhteen, mutta ennen kaikkea uudistumisen. Itseä jotenkin pelottaa vähän, että etsivät liian samantapaisen laulajan kuin TT. Vois toimia ihan jännästi vaikka mieslaulajallakin. |
Shabby 23.10.2005 20:36:23 | |
---|
Olen sanaton, samoin on veljeni. "En olisi Turusesta uskonut!" hän lausahti. Nightwish ei ihan yllä omien suosikkibändieni kastiin - Tarjalla ehkä kuitenkin parempi tyyli kuin ääni - mutta ties vaikka uuden solistin myötä ... ;) Toivotamme Tuomakselle voimia ja onnea uuden laulajan löytämiseen. Minulla ei ole vapaa-ajan ongelmia työpaikallani. |
Turmis 23.10.2005 20:36:46 (muokattu 23.10.2005 20:39:00) | |
---|
tätäenolevieläkertonutkenellekäänmuttanytsanonluitkotämänsenimittäinolitäysinturhaa. |
Hammer Of The Gods 23.10.2005 20:36:46 (muokattu 23.10.2005 20:38:39) | |
---|
Itseasiassa minä oon vähän samalla linjoilla. En nimen vaihtamisen, enkä välttämättä Markon laulamisen suhteen, mutta ennen kaikkea uudistumisen. Itseä jotenkin pelottaa vähän, että etsivät liian samantapaisen laulajan kuin TT. Vois toimia ihan jännästi vaikka mieslaulajallakin. Eihän tossa pelkässä mieslaulajalla vetämisessä sinällään mitään hullua olisi. Sitähän 99% heavystä on. Mutta siinäpä tuo juju juuri taitaakin piillä, että Nightwish on ainakin tähän asti rakentanut asemaansa voimakkaasti juuri Tarjan (eli siis klassisen naislaulajan) avulla. Koko hommalta ikäänkuin katoisi pohja ja perusidea, jos yhtäkkiä samaa hommaa vedettäisiinkin pelkän Marcon voimalla. Älkää käsittäkö väärin, loistava laulajahan Marcocin on. Mä taidan kyllä nyt selittää samaa mitä kaikki muutkin aikasemmin, oon hilijaa... :) Edit: No Kanttori ennättikin tossa jo vilauttamaan sitä mitä tarkoitin. Eli mieslaulajalla noi samat hommat on vedetty jo niin hyvin, ja niin monta kertaa, että turha sille linjalle enää mun mielestä on lähteä. Ainakaan jos tyypit haluaa edes jollakin tasolla jatkaa nousujohteista uraansa... |