Aihe: Line6 FM4 Filter Modeler
1
Dumb
09.06.2003 14:37:40 (muokattu 09.06.2003 15:03:16)

Tuollaista on nyt alkanut tekemään entistä enemmän mieli kun Soundatasta saisi tuollaisen (muuntajan kera) 250€:n hintaan (Into-Luthmanin hinta pelkälle pedaalille on 350€ ja St. Paul's Soundinkin hinta 330€). Itse olen kokeillut laitetta muutamaan otteeseen eri soitinliikkeissä, mutta tuntuu olevan vähän aikaa vievä laite päästä sinuiksi, joten mitään älyttömän ihmeellistä en ole saanut ilmoille. Luultavasti parin päivän kotisoitossa saisi.

Käyttääkö täällä kukaan tuollaista ja jos käyttää niin mitä kaikkea kivaa olette sillä saaneet aikaiseksi? Onko kukaan kokeillut käyttää EX-1 Expression Pedalia tuon kanssa (DL4:sen kanssa tuo EX-1:nen on ainakin oikein mukava lisä)?

Muuten en edes kyselisi koko asiaa vaan tilaisin laitteen saman tien, mutta kun on tuo mikkiprojekti (josta kirjoitin äsken erillisen viestin) menossa tässä samalla eikä rahaa (yllätys, yllätys) ole kauheasti käytettävissä.

Ja kaikki Line6-vastaiset kommentit voi sitten jättää ilmaisematta kun moni varmaan tietää, ettei niistä ole minun tapauksessani mitään hyötyä! 8-)

EDIT: Lisäsin noita hintoja.
JR
10.06.2003 01:05:42

Mielenkiintoinen peli varmaan en oo kerinnyt kokeilemaan.
Räkkimallisena thomannilta 349,- EUR.

Kunhan unohtaa normaalin kitaransoitto tatsin niin luulis tuolla saavan mainioita ambient maalailuja biiseihin..
JR
Dumb
10.06.2003 15:44:42

Tilasimpa sitten Soundatasta tuon pedaalin, joten varmaan ylihuomenna olen sitten onnellinen filtterimallintajan omistaja.
placebo
26.06.2003 10:59:37
Noissa Line6 speduissa on true bypass joten kyllähän tuo whammy saa "värittymättömän" signaalin vaikka pitäisit
sitä FM4:sen jälkeen. Itse pitäisin nimenomaan tuossa järjestyksessä - Ensin FM4 ja sitten whammy. Whammyttelyssä on parempi kotrolli näin, olettaen että whammyttelet FM4:sta tulevaa signaalia.
Huevos
26.06.2003 13:07:25

Kokeilin kotona päivän ajan enkä keksinyt sille mitään käyttöä. Halvan kuuloinen peli...
Dumb
27.06.2003 18:26:56

Noissa Line6 speduissa on true bypass joten kyllähän tuo whammy saa "värittymättömän" signaalin vaikka pitäisit
sitä FM4:sen jälkeen. Itse pitäisin nimenomaan tuossa järjestyksessä - Ensin FM4 ja sitten whammy. Whammyttelyssä on parempi kotrolli näin, olettaen että whammyttelet FM4:sta tulevaa signaalia.

Kyse olikin tosiaan FM4:sen ja Whammyn yhtäaikaisesta käytöstä. Päädyin nyt kuitenkin siihen tulokseen, että pistän tuon filtterimallintimen signaaliketjun ensimmäiseksi ja whammyn toiseksi, jolloin whammy toimii, Input Volume -säätimensä ansiosta, samalla myös ikään kuin limitterinä. Ei tarvinnut edes pienentää yhtään tuota sisääntulosignaalin volumea eikä se clip-valo syty siltikään. Ja kun se ei syty whammyssa, ei se syty myöskään PODissa.

Jotenkin kyllä tuntuisi loogisemmalta pitää whammy ensimmäisenä ja filtteröidä sitten "whammytettyä" signaalia, mutta eipä tuo nyt ole todellakaan ainut loogisuudesta poikkeava yhdistelmä mun setupissa. Ja kun tosta vahvistimen clippaamisestakin pääsi eroon, niin kyllä mä sen mielummin noin päin pidän. Pari kivaa soundiakin sain jo tolla yhdistelmällä aikaan.
Tompsi
28.06.2003 01:40:03
Hei muuten, onko tuossa "Line 6 xxx modeler sounds much better on solid state." -toteamuksessa mitään perää? Kuola roiskuen olisin Modulation ja Delay Modeler-pedaaleja hankkimassa mutta tuo vieraiden ja kaukaisten maiden sivustoilla komeillut kommentti sai minut takajaloilleni.

Terve lähdekritiikki lienee paikallaan mutta tahtoisin silti vielä varmistua siitä että suustani ei pääse valtavaa itkua ja parkua kun mallintava efektipoljin kieltäytyykin kuulostamasta sound samplejensa veroiselta putkia sisältävän laatikon kanssa.

Pre-EDIT: Pahoittelen sekavaa tekstiä, yön pimeydessä silmät lurpallaan tekstiä ropelsin.
Dumb
28.06.2003 02:10:27

Kyllä nuo DL4:nen MM4:nen ovat ainakin ihan hyvin toimineet Mesan putkietuasteenkin kanssa (pääte trankku), joten aika kummalta kuulostaa tuo väite. Tuota filtteriboksia en ole vielä ehtinyt Mesan kanssa koittamaan, mutta nuo kaksi muuta ainakin toimivat ihan hyvin senkin kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)