wavelength 11.10.2005 19:04:17 | |
---|
Onkos Taman RW 105 minkämoinen peli? Ilmeisesti aika toimiva? Siinäpä on metronomi, joka on toiminnaltaan ja ominaisuuksiiltaan suoraviivainen kuin sotakirves. Ei sisällä turhia ylimääräisiä ominaisuuksia, ja laitteesta saa halutessaan jokamiehen perusklikin ilmoille sekunnissa. Toimii aika-apurina täydellisesti, jos et vaadi klikiltäsi ohjelmoitavia tahtilajien ja tempojen vaihteluja. Itselläni kyseinen laite on ollut ahkerassa käytössä ostopäivästä lähtien. En tiedä mistä puhun. |
afro 11.10.2005 19:06:39 | |
---|
Siinäpä on metronomi, joka on toiminnaltaan ja ominaisuuksiiltaan suoraviivainen kuin sotakirves. Ei sisällä turhia ylimääräisiä ominaisuuksia, ja laitteesta saa halutessaan jokamiehen perusklikin ilmoille sekunnissa. Toimii aika-apurina täydellisesti, jos et vaadi klikiltäsi ohjelmoitavia tahtilajien ja tempojen vaihteluja. Itselläni kyseinen laite on ollut ahkerassa käytössä ostopäivästä lähtien. Hyvä. Tuon halusinkin kuulla, pitänee hommata. Kiitos. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
LaquerHead 14.10.2005 09:32:14 | |
---|
Bändin kanssa tulee aina vedettyä klikin mukana, koska biiseissä on rumpuluuppeja ym. juttuja jotka tulee ulos yamahan rm 1- x:stä. Eli yamahasta lähtee midipiuha vanhaan synaan josta tulee klikki mun shuren e2- korvamonitoreihin. Kaikki peltorit + nappikuulokepatentit on testattu monen monta kertaa ja kun hommasin shuret, en oo katunu hetkeäkään. Jotkut on väittäny että korvamonitorit olis muka melkeen sama asia ku tavalliset nappikuulokkeet, mutta kyllä niissä on vaan tosi iso ero. Sen minkä edestään löytää, kannattaa laittaa taskuun. |
kampela 14.10.2005 09:37:37 (muokattu 15.10.2005 00:11:33) | |
---|
Bändin kanssa tulee aina vedettyä klikin mukana, koska biiseissä on rumpuluuppeja ym. juttuja jotka tulee ulos yamahan rm 1- x:stä. Eli yamahasta lähtee midipiuha vanhaan synaan josta tulee klikki mun shuren e2- korvamonitoreihin. Kaikki peltorit + nappikuulokepatentit on testattu monen monta kertaa ja kun hommasin shuret, en oo katunu hetkeäkään. Jotkut on väittäny että korvamonitorit olis muka melkeen sama asia ku tavalliset nappikuulokkeet, mutta kyllä niissä on vaan tosi iso ero. Mä oon tottunu soittaa koko ajan klikin kanssa, siit on tullu semmonen pakkomielle. Meil on kans tommosta taustanauhahässäkkää. Hommasin just noi Shuren E3:set ja mielenkiinnolla ootan et pääsen tyyppaamaan niitä. :) Btw Hyvää musaa teillä, tyyppäsin ton Something went over and died, hiano biisi :) Peruna kerrallaan.. |
mttp 14.10.2005 16:38:31 | |
---|
Bändin kanssa treenatessa käytän metronomin vilkkua. Mulla on Korgin perusmetronomi, jossa on todella voimakas ja iso vilkkuvalo, jonka mukaan on hyvä vetää. Yleensä homma menee siten, että vilkusta otan temmon alkuun ja jonkun aikaa alussa soitan sen mukaan ja sen jälkeen mennään ilman. Toki joskus tulee seurattua pitemmälle, mutta yleensä vain alussa. Hommasin justiinsa Taman RW105:n ja sitä pitäis testata seuraavaksi käytännössä. |
Youni 14.10.2005 16:45:04 (muokattu 14.10.2005 16:46:51) | |
---|
Hommasin justiinsa Taman RW105:n ja sitä pitäis testata seuraavaksi käytännössä. Niin, siinäkin on se vilkkuvalo. Mäkin haluun Taman RythmWatchin! Voiskin mennä ostamaan, kun sain vähän palkkaa... Tähän asti olen tyytynyt katselemaan kapelimestaria ja oppimaan temmonpitämistä tällä tavoin. Toki se on auttanut, mutta metronomia ei korvaa parhainkaan kapu. Ja omassa bändissä olen huomannut, että tempoa on aika vaikea pitää. Klikki mukaan ja harjoittelemaan. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
ddrum54 14.10.2005 22:30:51 | |
---|
Ja omassa bändissä olen huomannut, että tempoa on aika vaikea pitää. Klikki mukaan ja harjoittelemaan. Tuskinpa se pelkästään sinusta johtuu se tempon heilunta. Klikki PA:sta, niin saa muutkin hommia. Yleensä, jos taimi vaeltaa, käännetään syyttävä katse rumpaliin. Kutsu koko bändi taimitalkoisiin vaan. Turha sun on mennä taimissa, jos muut menee missä huvittaa. 2`n 4 |
Youni 14.10.2005 22:37:31 | |
---|
Yleensä, jos taimi vaeltaa, käännetään syyttävä katse rumpaliin. Kutsu koko bändi taimitalkoisiin vaan. Turha sun on mennä taimissa, jos muut menee missä huvittaa. Kiitos, tuo oli lohduttavaa kuultavaa. Kyllä mä silti sen klikin hankin :D Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
ddrum54 14.10.2005 22:41:20 | |
---|
Kiitos, tuo oli lohduttavaa kuultavaa. Kyllä mä silti sen klikin hankin :D Joo, hyvä kaveri se on. Jeesaa pirusti, varsinkin yksintreeneissä. Bändissä kannattaa sitten hiukan tutkia sitä timen vaellusta. Ottakaa treenit nauhalle, sieltä ne syyt löytyy helpoimmin. Loppuu meinaan turha syyttely. 2`n 4 |
VeeKoo 14.10.2005 22:46:26 | |
---|
Sellainen kysymys tähän ohimennen että sattuisko kenelläkään olemaan kokemusta tällaisestä räpättimestä: http://www.thomann.de/thoiw3_korg_tumm1_metrognome_prodinfo.html Ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Ja hinta on ainut asia jolla sitä ei ole pilattu. Aivan kauhea verme, jota olen käyttänyt vain noin 3 kertaa... vaikka olisi kuinka paksut kuulosuojaimet päässä, ei klikkiä kuule, varsinkin jos soittaa tuplien kanssa. paska vehe. Voi perkele kun bodom aiheet lukitetaan aina! |
Jarkko Laiho 15.10.2005 13:12:54 | |
---|
Klikillä kannattaa muistaa treenata myös hitaita tempoja. Klikin päälle vaihdot kahdeksasosa -> trioli -> kuudestoistaosa ym. myös hyviä komppi treenin lisäksi ja siihen yhdistettynä. Rytmisesti vaikeita juttuja kannattaa treenata klikin kanssa. Jos vedät soolon bändin kompatessa tai pitemmän fillin käyttäen monimutkaisempia rytmityksiä ja soitat kaikki tarkasti, niin bändi pysyy hyvin mukana. Jos rumpalin perussyke elää fillin/soolon aikana ja on hieman epämääräinen on muilla vaikeuksia seurata. |
Joo, hyvä kaveri se on. Jeesaa pirusti, varsinkin yksintreeneissä. Bändissä kannattaa sitten hiukan tutkia sitä timen vaellusta. Ottakaa treenit nauhalle, sieltä ne syyt löytyy helpoimmin. Loppuu meinaan turha syyttely. No näin teemme. Ei siellä nyt mitään varsinaista syyttelyä ole, mutta kuitenkin olen asian huomannut. Kun tuplilla soitan treeneissä lähtee minulla tempo nousemaan. Muulloin lähtee koko bändillä varsinkin, jos soitetaan jotain hitaampaa. Esim Keep on Rockin' in the free worldissä lähtee tempo nousemaan aina viimeistään tokan kertosäkeen kohdalla. Pitää ottaa asia puheeksi. Ja luulisin, että jos itse opettelen pysymään paremmin temmossa niin muukin bändi pysyy. Jos soitan klikin kanssa joissain treeneissä, niin totuus paljastuu, jos muut lähtevät vetämään tempoa johonkin suuntaan. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
leadsticks 15.10.2005 14:26:33 | |
---|
Paul McCartneyn about 2kk sitten televisioidulla livellä rumpalilla oli myös tuo Taman RW105 kaverina. joka piisin alussa räpläs sen muistista temmon kehiin ja sitten "mentiin"... ...please take care of yourselves and those that you love; because that is what we are here for, that's all we got, and that is what we can take with us. Are you with me? -SRV- |
ddrum54 15.10.2005 15:43:32 | |
---|
Ja luulisin, että jos itse opettelen pysymään paremmin temmossa niin muukin bändi pysyy. Jos soitan klikin kanssa joissain treeneissä, niin totuus paljastuu, jos muut lähtevät vetämään tempoa johonkin suuntaan. Joo, bändi pysyy, jos tempovaihtelut on sinusta johtuvia. Esimerkki : Mulle rupes pojat narisee kiihdyttelystä. Mä siihen sitten, että selvä homma, nauhuri pyörimään. Jo soittovaiheessa biisi meni aivan omituiseksi. Sitten tarkistettiin metronomin kanssa se tuotos ja yllätys yllätys, poijjaat meni karkuun. Se kuulostaa muuten todella oudolta jos rummut on timessä ja muut menee täysillä karkuun. Vittuilu loppu siihen. Tempon pysymisessä yhtä tärkeä rooli ( rumpalin ohella ) on basistilla. Jos basso ei pysy timessä on rumpalin homma mahdoton. Basso on bändin tärkein soitin ja sen homma on kulkea käsi kädessä rumpalin kanssa. 2`n 4 |
Deino 15.10.2005 15:53:15 | |
---|
Rummut on bändin tärkein soitin ja sen homma on kulkea käsi kädessä basistin kanssa. Perkele! |
ddrum54 15.10.2005 15:55:12 | |
---|
Sori ei oo. Otappa basso pois niin pohja putoo. 2`n 4 |
moderndrummer88 15.10.2005 15:58:10 | |
---|
Sori ei oo. Otappa basso pois niin pohja putoo. kyllä se pohja pahemmin putoo jos otetaan rummut pois kun basso, kitaroissa sentään jotain samaa meininkiä kuin bassossa mutta rumpuja ei mikään muu perussoitin juuri jäljittele Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
ddrum54 15.10.2005 16:05:47 | |
---|
kyllä se pohja pahemmin putoo jos otetaan rummut pois kun basso, kitaroissa sentään jotain samaa meininkiä kuin bassossa mutta rumpuja ei mikään muu perussoitin juuri jäljittele Aika monenlaisessa musassa voidaan jättää rummut pois, menettämättä sinänsä mitään. Mä henk. koht. miellän basson hyvin perkussiiviseksi soittimeksi. Meidän bändissä on vain yksi kitara. Jos kitarasoolon aikana basisti putoo mättäälle, niin biisistä on pohja kadonnut. Sitä pohjaa ei rummut täytä. Sitäpaitsi basso on bändin munat. Kysykää vaikka basisteilta. : ) 2`n 4 |
moderndrummer88 15.10.2005 16:10:57 | |
---|
Aika monenlaisessa musassa voidaan jättää rummut pois, menettämättä sinänsä mitään. Mä henk. koht. miellän basson hyvin perkussiiviseksi soittimeksi. Meidän bändissä on vain yksi kitara. Jos kitarasoolon aikana basisti putoo mättäälle, niin biisistä on pohja kadonnut. Sitä pohjaa ei rummut täytä. Sitäpaitsi basso on bändin munat. Kysykää vaikka basisteilta. : ) kyllä se soitto aika ohueksi muuttuu jos rummut häviää, rummut tuo sen homman minkä tahdissa moshataan ja humpataan ;) moni tavallinen pulliainen joka ei oikeastaan juuri mitään musiikista tarkemmin ymmärrä ei välttämättä huomaisi vaikka biisistä puuttuisi basso, rummut kyllä huomataan heti jos semmoset on biisin tarkoitettu alun perin olevan. tämäkin tietysti riippuu bändin omasta soundista että miten voimakkaasti rummut tai basso tulee esille Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
ddrum54 15.10.2005 16:15:05 | |
---|
Niinpä. A capella bändissäkin on bassolaulaja ei rumpulaulajaa. 2`n 4 |